Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Tropiciele mitów - czyli praktyczne zastosowania wiedzy metodologicznej w codziennym życiu psychologa [2.5-FAK186-Z2] Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Tropiciele mitów - czyli praktyczne zastosowania wiedzy metodologicznej w codziennym życiu psychologa [2.5-FAK186-Z2]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/2020 [2019/20-Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 17
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Angelika Kleszczewska-Albińska
Literatura:

Lilienfeld, S.O., Lynn, S.J., Ruscio, J. i Beyerstein, B.L. (2011). 50 wielkich mitów psychologii popularnej. Warszawa: Wydaw-nictwo CiS.

Shaughnessy, J.J., Zechmeister, E.B. i Zechmeister, J.S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: Gdańskie Wydawnic-two Psychologiczne

Witkowski, T. (2009). Zakazana psychologia. Pomiędzy nauką a szarlatanerią. Taszów: Moderator

Witkowski, T. (2013). Zakazana psychologia. Nauka kultu cargo i jej owoce. Warszawa: Wydawnictwo CiS

Zakres tematów:

TEMAT 1: Psychologia jako nauka vs Psychologia i mądrość ludowa

Dlaczego psychologia jest nauką empiryczną? Podstawowe założenia badań empirycznych

Dlaczego mądrość ludowa nie zawsze idzie w parze z wynikami badań empirycznych?

TEMAT 2: Falsyfikowalność teorii a mądrości w prasie codziennej i nie tylko

Dlaczego niektóre teorie teoriami nie są

O badaniach korelacyjnych przebranych w szaty przyczynowości

TEMAT 3: To takie teoretyzowanie

Dobór losowy, badania wywodzące się z teorii i badania aplikacyjne

TROPIENIE PSYCHOMITÓW

TEMAT 1: Lucy – przeciętny człowiek wykorzystuje 10% mózgu

Jaką część mózgu naprawdę wykorzystujemy?

Uczenie się przez sen

Czy możliwe jest przyswajanie dużych (lub małych) porcji wiedzy przez sen?

TEMAT 2: Jak wychować super inteligentne dziecko?

Słuchanie muzyki Mozarta stymuluje rozwój inteligencji u niemowląt

Siła sugestii pokonuje raka

Czy nasze nastawienie może dopomóc nam w pokonaniu choroby nowotworowej?

Metody dydaktyczne:

• wykład z prezentacją multimedialną

• wykład problemowy

• wykład konwersatoryjny

• praca w grupach

• analiza przypadków

Metody i kryteria oceniania:

Kolokwium z wiedzy zaprezentowanej w trakcie zajęć i uzupełnionej wiadomościami z literatury uzupełniającej

• Dostateczny – student uzyskał minimum 60% punktów

• Dostateczny plus – student uzyskał minimum 70% punktów

• Dobry – student uzyskał minimum 80% punktów

• Dobry plus – student uzyskał minimum 90% punktów

• Bardzo dobry – student uzyskał minimum 95% punktów

Uwagi:

V psychologia zaoczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www4-1 (2024-03-12)