Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja interpersonalna [2.5-KOMUN-Z] Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Komunikacja interpersonalna [2.5-KOMUN-Z]
Zajęcia: Semestr zimowy 2019/2020 [2019/20-Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 33
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Bronowicka
Literatura:

Literatura wykorzystywane podczas zajęć:

Berne E. (1987). W co grają ludzie? Warszawa: PWN.

McKay M., Davis M., Faning P. (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk:GWP.

Król-Fijewska M. (1991). Trening asertywności. Warszawa. Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości PTP.

Literatura studiowana samodzielnie przez studenta:

Leathers D. G. (2007). Komunikacja niewerbalna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Miotko-Mrozowska M. (2009) Komunikacja interpersonalna w internecie. Bydgoszcz:Wydawnictwo Uniwersyteckie.

Pease A. (1992). Język ciała. Kraków: Gemini.

Sikorski W. (2011) Niewerbalna komunikacja interpersonalna. Doskonalenie przez trening. Warszawa: Difin.

Stewart J. (2002). Mosty zamiast murów. Warszawa: PWN.

Zakres tematów:

Celem zajęć jest analiza procesu porozumiewania się z innymi ludźmi z perspektywy dorobku współczesnej psychologii. W pierwszej części zajęć ćwiczeniowych student poznaje główne teorie i pojęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz rozwija swoje umiejętności w zakresie podstawowych oraz bardziej zaawansowanych technik komunikacyjnych. W drugiej części zajęć poznaje podstawowe problemy komunikacji interpersonalnej w sytuacji konfliktu oraz nabywa umiejętności w zakresie głównych narzędzi konstruktywnego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami interpersonalnymi (rozwijanie postawy asertywnej oraz negocjacje skupione na meritum).

I. Umiejętności podstawowe

Bariery komunikacji interpersonalnej

Słuchanie

Odsłanianie się: otwartość i zaufanie w komunikacji interpersonalnej

Ekspresja swoich myśli, uczuć i potrzeb

II. Umiejętności na poziomie zaawansowanym

Język ciała

III. Komunikacja w sytuacjach konfliktowych

Trening postawy asertywnej

Strategie kierowania konfliktem

Negocjacje skupione na problemie

Metody dydaktyczne:

miniwykłady, filmy, dyskusja, ćwiczenia w małych grupach.

Metody i kryteria oceniania:

Test wyboru - kolkwium.

Aby zdać test (ocena dostateczna) należy odpowiedzieć poprawnie na 50% pytań + 1.

Podstawowe kryteria:

• ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 70% punktów

• ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów

Formy i kryteria zaliczeń:

Warunkiem zaliczenia jest 1. obecność na zajęciach 2. Pisemne kolokwium zaliczeniowe

Uwagi:

I psychologia zaoczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)