Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Basic statistics 1.S2.EP.TTP.18
Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Basic statistics 1.S2.EP.TTP.18
Zajęcia Semestr zimowy 2019/2020 (2019/20-Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Rafał Gerymski
Literatura:

Francuz P. i Mackiewicz R. (2006). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: KUL

Field, A. (2017). Discovering statistics using IBM SPSS statistics: North American edition. London: Sage.

Brzeziński, J. (2005). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Bedyńska, S., Brzezicka, A (red.). (2007). Statystyczny Drogowskaz. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.

Coe, R. (2002). It's the effect size, stupid: What effect size is and why it is important.

Cumming, G. (2013). Understanding the new statistics: Effect sizes, confidence intervals, and meta-analysis. Routledge.

Ferguson, G. A., Takane, Y. (2002). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.

King B.M., Minium E.W. (2009) Statystyka dla psychologów i pedagogów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Zakres tematów:

1. Zakładanie bazy danych.

2. Rodzaje zmiennych i skal pomiarowych.

3. Statystyki opisowe (średnia, mediana, moda, odchylenie standardowe, kwartyle, minimum i maksimum).

4. Wizualizacja danych - histogramy.

5. test t dla dwóch prób niezależnych.

6. Test t dla dwóch prób zależnych.

7. Korelacja r Pearsona.

Metody dydaktyczne:

• prezentacje multimedialne

• zajęcia praktyczne – kształcenie umiejętności analizy i interpretacji statystycznej wyników badań

• konsultacje indywidualne

• praca własna z literaturą

Metody i kryteria oceniania:

test praktyczny – wykonanie zadań przy pomocy programu statystycznego - czyli test sprawdzający praktyczne wykorzystanie wiedzy/ kompetencji oraz umiejętności) + zadania domowe (komplet zadań domowych [2] upoważnia do podwyższenia oceny o 0,5)

ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady:

• ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów

• ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów

• ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów

Uwagi:

I EP-TTP - D2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.