Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy pomocy psychologicznej 2.5-PODSTPOM-Z1
Semestr zimowy 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawy pomocy psychologicznej 2.5-PODSTPOM-Z1
Zajęcia Semestr zimowy 2019/2020 (2019/20-Z) (zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 65
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Angelika Kleszczewska-Albińska
Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

Piber-Dąbrowska, K. , Cyryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

Shaughnessy, J.J., Zechmeister, E.B. i Zechmiester, J.S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP.

B. Literatura uzupełniająca

Bednarek, D. (2016). Zawód psycholog. Warszawa: PWN.

Brzeziński, J. (2000). Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.

Kleszczewska-Albińska, A. (2008). Tłumienie i wyolbrzymianie bodźców emocjonalnych – próba systematyzacji badań. Studia Psychologiczne, 46 (3), 5-16.

Zakres tematów:

Problematyka wykładu:

1. Wprowadzenie do zagadnienia pracy psychologa – kim jesteśmy i gdzie pracujemy

2. Zawód psycholog - ujęcie praktyczne

3. Psychologia jako nauka empiryczna

4. Podstawowe terminy empiryczne używane w psychologii

5. Tworzenie własnej bazy teoretycznej – jak i gdzie szukać materiałów

6. Umiejętność czytania tekstów empirycznych (analiza wyników i wnioskowanie)

7. Źródła pomocne w planowaniu i opracowywaniu własnych projektów badawczych

8. Komunikowanie wyników badań własnych

9. Teksty naukowe a popularnonaukowe

10. Ochrona własności intelektualnej i plagiat

Metody dydaktyczne:

• wykłady

• konsultacje

• osobista praca warsztatowa

• realizowane projekty

• dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

• Dostateczny – student uzyskał minimum 60% punktów

• Dostateczny plus – student uzyskał minimum 70% punktów

• Dobry – student uzyskał minimum 80% punktów

• Dobry plus – student uzyskał minimum 90% punktów

• Bardzo dobry – student uzyskał minimum 95% punktów

Uwagi:

I psychologia zaoczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.