Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Proseminarium magisterskie 2.5-PROSEM
Semestr zimowy 2020/2021
Proseminarium, grupa nr 5

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Proseminarium magisterskie 2.5-PROSEM
Zajęcia Semestr zimowy 2020/2021 (2020/21-Z) (zakończony)
Proseminarium (PSEM), grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 6
Limit miejsc: 8
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Romuald Derbis
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a1bfd89f659304beea1b179b26962d085%40thread.tacv2/conversations?groupId=2dea3d52-73d8-4638-ad15-ff450a2a956a&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5
Literatura:

Brzeziński J. (2010), Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN

. Nęcka, E Stocki,R., Jak pisać prace z psychologii. E-book

Harasimczuk J., Cieciuch J, (2012) Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim

na podstawie reguł APA Wydawnictwo Liberi Libri

Francuz P., Mackiewicz, R. (2007) Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: KUL http://lubimyczytac.pl/ksiazka/161048/liczby-nie-wiedza-skad-pochodza-przewodnik-po-

Cypryańska M., Bedyńska S. (2013) Statystyczny drogowskaz 1 Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego

Warszawa: Sedno

Zakres tematów:

Temat: Jakość życia a globalizacja, praca i zjawiska afektywne w kontekście psychologii pozytywnej.

Problematyka: W czasach globalizacji dla psychologii pozytywnej nadal ważne jest pytanie, co czyni życie dobrym i jak żyć, by być możliwie szczęśliwym człowiekiem. Nadal ważne jest także klasyczne pytanie, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami, lękiem, czy złem. Dla jakości życia zaś podstawowe znaczenie mają doświadczane afekty, także te związane z refleksją nad własnym życiem. Stąd proponowana problematyka seminarium dotyczy bardzo szerokiej płaszczyzny relacji jakości życia i stanów afektywnych doświadczanych przez człowieka w środowiskach rodzina i pracy, w czasach globalizacji. Przedmiotem zainteresowania jest tu jakość życia i skuteczność działania rozmaitych grup społecznych: ludzi w organizacji, młodzieży, rodziny, osób w wieku senioralnym i społecznie wykluczonych. W obszarze zainteresowań naturalnie pojawiają się podstawowe psychologiczne problemy współczesnego Polaka okresu trudnych transformacji ekonomiczno – ustrojowych, w tym stres pracy.

Kryteria kwalifikacji (przy dużej liczbie zgłoszeń): Dobre wyniki z kursów dotyczących psychologii emocji i motywacji, społecznej oraz metodologii badań naukowych.

Metody dydaktyczne:

rozwiązywanie zadań problemowych

• polemiki na forum grupy

• elementy wykładu

• indywidualne projekty

Metody i kryteria oceniania:

Semestr I:

Pisemna prezentacja tematyki pracy i spisu literatury

Semestr II

Pisemna Prezentacja teoretycznych podstaw dla planowanego modelu badawczego

Prezentacja pisemna modelu i metodologii badań własnych

Podstawowe kryteria:

ocena końcowa

• ocena stopnia zaawansowania pracy magisterskiej

• Semetr 1: Student nie może uzyskać oceny pozytywnej, jeśli nie przedstawi wstępnego tematu pracy oraz pisemnego spisu literatury (składającego się z minimum 20 pozycji)

• Semestr 2: Do uzyskania oceny pozytywnej konieczne jest wybranie modelu teoretycznego, będącego podstawą do badań empirycznych i zbudowanie wstępnego modelu uzasadnionych relacji miedzy zmiennymi

Uwagi:

IV psychologia dzienna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.