Proseminarium magisterskie [2.5-PROSEM]
Semestr zimowy 2020/2021
Proseminarium,
grupa nr 5
Przedmiot: | Proseminarium magisterskie [2.5-PROSEM] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020/21-Z]
(zakończony)
Proseminarium [PSEM], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 6 |
Limit miejsc: | 8 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Romuald Derbis |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a1bfd89f659304beea1b179b26962d085%40thread.tacv2/conversations?groupId=2dea3d52-73d8-4638-ad15-ff450a2a956a&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 |
Literatura: |
Brzeziński J. (2010), Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN . Nęcka, E Stocki,R., Jak pisać prace z psychologii. E-book Harasimczuk J., Cieciuch J, (2012) Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA Wydawnictwo Liberi Libri Francuz P., Mackiewicz, R. (2007) Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: KUL http://lubimyczytac.pl/ksiazka/161048/liczby-nie-wiedza-skad-pochodza-przewodnik-po- Cypryańska M., Bedyńska S. (2013) Statystyczny drogowskaz 1 Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego Warszawa: Sedno |
Zakres tematów: |
Temat: Jakość życia a globalizacja, praca i zjawiska afektywne w kontekście psychologii pozytywnej. Problematyka: W czasach globalizacji dla psychologii pozytywnej nadal ważne jest pytanie, co czyni życie dobrym i jak żyć, by być możliwie szczęśliwym człowiekiem. Nadal ważne jest także klasyczne pytanie, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami, lękiem, czy złem. Dla jakości życia zaś podstawowe znaczenie mają doświadczane afekty, także te związane z refleksją nad własnym życiem. Stąd proponowana problematyka seminarium dotyczy bardzo szerokiej płaszczyzny relacji jakości życia i stanów afektywnych doświadczanych przez człowieka w środowiskach rodzina i pracy, w czasach globalizacji. Przedmiotem zainteresowania jest tu jakość życia i skuteczność działania rozmaitych grup społecznych: ludzi w organizacji, młodzieży, rodziny, osób w wieku senioralnym i społecznie wykluczonych. W obszarze zainteresowań naturalnie pojawiają się podstawowe psychologiczne problemy współczesnego Polaka okresu trudnych transformacji ekonomiczno – ustrojowych, w tym stres pracy. Kryteria kwalifikacji (przy dużej liczbie zgłoszeń): Dobre wyniki z kursów dotyczących psychologii emocji i motywacji, społecznej oraz metodologii badań naukowych. |
Metody dydaktyczne: |
rozwiązywanie zadań problemowych • polemiki na forum grupy • elementy wykładu • indywidualne projekty |
Metody i kryteria oceniania: |
Semestr I: Pisemna prezentacja tematyki pracy i spisu literatury Semestr II Pisemna Prezentacja teoretycznych podstaw dla planowanego modelu badawczego Prezentacja pisemna modelu i metodologii badań własnych Podstawowe kryteria: ocena końcowa • ocena stopnia zaawansowania pracy magisterskiej • Semetr 1: Student nie może uzyskać oceny pozytywnej, jeśli nie przedstawi wstępnego tematu pracy oraz pisemnego spisu literatury (składającego się z minimum 20 pozycji) • Semestr 2: Do uzyskania oceny pozytywnej konieczne jest wybranie modelu teoretycznego, będącego podstawą do badań empirycznych i zbudowanie wstępnego modelu uzasadnionych relacji miedzy zmiennymi |
Uwagi: |
IV psychologia dzienna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.