Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Asertywność 2.5-FAK83-10
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Asertywność 2.5-FAK83-10
Zajęcia Semestr zimowy 2020/2021 (2020/21-Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 28
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Bronowicka
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af38426f88b1947198379d36dc5603c5a%40thread.tacv2/conversations?groupId=780c5116-ad4d-436b-aa57-f1d07704aa39&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5
Literatura:

Bronowicka A., Garus, J. (2013. Atrakcyjność interpersonalna asertywnego kierownika w percepcji podwładnych. (w:) Dariusz Krok, Anna Bronowicka (red.) „Jednostka i religia w relacjach społecznych”. Opole: Redakcja Wydawnictw Wydziału Teolo-gicznego Uniwersytetu Opolskiego.

Król-Fijewska M. (1991) – Trening asertywności. Warszawa. Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości PTP

Makower I. (2010). Szanse rozwoju osób o niskiej samoocenie za pomocą terapii poznawczo-behawioralnej. w „Motywacje umysłu” – Kolańczyk A., Wojciszke B.(red.). Smak Słowa.

Oleś, M. (1998) Asertywność u dzieci w okresie wczesnej adolescencji.- Lublin: TNKUL.

Sęk H. (1988) – Rola asertywności w kształtowaniu zdrowia psychicznego. Przegląd Psychologiczny, 31, 787-808

Zakres tematów:

Warsztaty psychologiczne dla małej grupy rozwijające umiejętności rozróżniania zachowań asertywnych od nieasertywnych, zastosowania odpowiedniej techniki (procedury) do kontekstu i relacji społecznej oraz wykorzystania asertywności do obrony przed manipulacją. Uczestnicy fakultetu poznają problematykę teorii asertywności oraz praktyki poprzez główne procedury rozwijane na treningach asertywności jak: asertywna odmowa, wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych, radzenie sobie z krytyką i pochwałami czy wyrażanie odmiennej opinii w relacji autorytetem.

Metody dydaktyczne:

miniwykład

dyskusje

prezentacje multimedialne

elementy pracy warsztatowej: ćwiczenie technik za-chowań asertywnych

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa na podstawie:

1. Oceny prezentacji na określony temat

2. Oceny z testu końcowego

Podstawowe kryteria:

• Średnia ocen cząstkowych (wg opisanych kryteriów oceny poszczególnych zadań)

Uwagi:

II psychologia dzienna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.