Diagnoza psychologiczna człowieka dorosłego [2.5-DIAGDOR-Z]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza psychologiczna człowieka dorosłego [2.5-DIAGDOR-Z] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020/21-Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Wiktoria Kubiec |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3af18ab46f86a84c51a60cb67d1fd7dbad%40thread.tacv2/conversations?groupId=1c5acb85-8166-4850-8eb2-2a717a048480&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 |
Literatura: |
A.1. wykorzystywana podczas zajęć Paluchowski, W.J. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces – narzędzia – standardy. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: GWP. Stemplewska-Żakowicz, K. i Krejtz, K. (red.) (2005). Wywiad psychologiczny (tomy 1-3). Warszawa: Pracownia Testów Psycho-logicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Paluchowski, W. J. (2001). Diagnoza psychologiczna. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. Filipiak, M., Paluchowski, W., Zalewski, B. i Tarnowska, M. (2015). Diagnoza psychologiczna: kompetencje i standardy. Wy-brane zagadnienia. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Podręczniki wybranych testów psychologicznych, omawianych w trakcie zajęć B. Literatura uzupełniająca Anastasi, A. i Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Suchańska, A. (2007). Rozmowa i obserwacja w rozmowie psychologicznej. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjo-nalne. |
Zakres tematów: |
A. Problematyka ćwiczeń: 1. Proces diagnostyczny i jego poszczególne etapy 2. Pomiar i testy w psychologii 3. Kompetencje niezbędne do przeprowadzenia diagnozy psychologicznej 4. Umiejętności praktyczne i kompetencje interpersonalne 5. Wykorzystanie testów psychologicznych w diagnozie psychologicznej 6. Wywiad i obserwacja kliniczna 7. Praktyka diagnostyczna a etyka |
Metody dydaktyczne: |
• elementy wykładu • praca w grupach • analiza przypadków • dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
• Dostateczny – student uzyskał minimum 60% punktów • Dostateczny plus – student uzyskał minimum 70% punktów • Dobry – student uzyskał powyżej 80% punktów • Dobry plus – student uzyskał minimum 90% punktów • Bardzo dobry – student uzyskał minimum 95% punktów |
Uwagi: |
IV psychologia zaoczna kod logowania do kursu na Microsoft Teams: 2u23c0u |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.