Warsztaty psychologiczne [2.5-WARPS]
Semestr letni 2020/2021
Warsztaty,
grupa nr 3
Przedmiot: | Warsztaty psychologiczne [2.5-WARPS] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020/21-L]
(zakończony)
Warsztaty [WAR], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Raszka |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a385aeb5f8a3842b295580867bac7a9f7%40thread.tacv2/conversations?groupId=108d5857-60df-435c-a212-43b604b67f68&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 |
Literatura: |
Wykaz literatury* Podstawowa: Cenin, M. (1993). Trening psychologiczny: analiza efektywności w trudnych sytuacjach zadaniowych (No. 1498). Wydawn. Uniwersytetu Wrocławskiego. Jedliński, K. (2008). Trening interpersonalny. Virtualo. Zaborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny: podstawy teoretyczne: procesy, techniki. Wydaw. Naukowe" Scholar". Mellibruda, J. (1988). Program treningu interpersonalnego dla nauczycieli. Instytut Kształcenia Nauczycieli, Warszawa. Uzupełniająca: Aronson, E. (1995). Człowiek -istota społeczna. Warszawa: PWN. Cialdini, R.B. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP. Dymkowski, M. (1996). Samowiedza w okowach przywdziewanych masek. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN. Kenrick T., Steven N. Cialdini R.(2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP. Leary, M.R. (1999). Wywieranie wrażenia na innych: O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP. Leary M., Kowalski R.(2001).Lęk społeczny. Gdańsk: GWP. Miller R. S.(1999). Niepewność i zakłopotanie. Gdańsk: GWP. Wojciszke, B. (2002). Człowiek wśród ludzi, Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. |
Zakres tematów: |
Zagadnienia poruszane podczas treningu: 1. Czym są emocje 2. Jak mogę nazwać emocje własne i innych osób 3. Wyrażanie uczuć wobec innych 4. Podstawowe umiejętności psychologiczne : empatia, klaryfikacja, konfrontacja 5. Znajomość procesu grupowego i umiejętność korzystania z niego w pracy z klientem 6. Poznawanie własnych zasobów i ograniczeń w kontakcie z klientem |
Metody dydaktyczne: |
Aktywne metody uczenia sia, bazujące na doświadczeniu własnym uczestników, wykłady, warsztaty, zadania do realizacji poza sala zajęciową. |
Metody i kryteria oceniania: |
B. Formy zaliczenia: • ocena uczestnictwa w zajęciach C. Podstawowe kryteria: • obecność i aktywność na zajęciach • aktywność na zajęciach • praca samodzielna podczas treningu • praca w podgrupach • zaangażowanie w zajęcia |
Uwagi: |
V psychologia dzienna kliniczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.