Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztaty psychologiczne 2.5-WARPS
Semestr letni 2020/2021
Warsztaty, grupa nr 4

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Warsztaty psychologiczne 2.5-WARPS
Zajęcia Semestr letni 2020/2021 (2020/21-L) (zakończony)
Warsztaty (WAR), grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Anna Bronowicka
Literatura:

Podstawowa:

Bolles, R. (2011). Jakiego koloru jest twój spadochron? StudioEMKA.

Jedliński, K. (2008). Trening interpersonalny. Virtualo.

Johnson, D.,(1992). Podaj dłoń. Warszawa: IPZ.

Kossowska M., Jarmuż S., Witkowski T. (2008). Psychologia dla trenerów. Kraków: ABC. Wolters Kluwer business.

Smółka P. (2016). Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych. Kraków: ABC. Wolters Kluwer business.

Zaborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny: podstawy teoretyczne: procesy, techniki. Wydawnictwo Naukowe " Scholar".

Uzupełniająca:

Cenin, M. (1993). Trening psychologiczny: analiza efektywności w trudnych sytuacjach zadaniowych. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Mellibruda, J. (1988). Program treningu interpersonalnego dla nauczycieli. Instytut Kształcenia Nauczycieli, Warszawa.

McKay, M. M. Davis, P. Faning (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk: GWP.

Kirby A. (2016). Gry szkoleniowe - materiały dla trenerów. (dostępne w czytelni IP).

Król-Fijewska M. (1991). Trening asertywności. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości PTP.

Król-Fijewska M. (1992). Stanowczo, łagodnie, bez leku czyli 13 wykładów o asertywności. Warszawa: INTRA.

.

Zakres tematów:

Warsztaty składają się z dwóch części.

Celem I części jest zaproponowanie ćwiczeń, które pozwalają studentom poszerzyć samoświadomość – poznać swój potencjał i zrozumieć słabe strony, a także bariery rozwoju. Ponadto założono doskonalenie umiejętności interpersonalnych w kontekście funkcjonowania w grupie z uwzględnieniem ograniczeń zajęć warsztatowych prowadzonych on line.

Celem części II jest rozwój umiejętności związanych z planowaniem kariery zawodowej i efektywnym poszukiwaniem pracy.

Część I

Kontrakt z grupą i oczekiwania wobec warsztatów.

Ćwiczenia rozwijające:

1. świadomość własnych celów życiowych i systemu wartości;

2. otwartość i zaufanie;

3. rozumienie własnych nawyków i schematów zachowań;

4. akceptację siebie samego i innych ludzi;

5. świadomość, jak reagują na mnie ludzie oraz umiejętność przyjmowania informacji zwrotnej o swoim zachowaniu;

6. odwagę wyrażenia siebie;

7. świadomość tego jakie przyjmuję role w grupie.

Część II.

1. Odkrywanie mojego potencjału jako pracownika i ustalanie celów zawodowych.

2. Jak szukać pracy? Skuteczne i nieskuteczne techniki poszukiwania pracy (ćwiczenia „w terenie").

3. Autoprezentacja i umiejętności negocjacyjne podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia indywidualne i zespołowe on line na Teams

zajęcia "terenowe"

Metody i kryteria oceniania:

B. Formy zaliczenia:

• ocena uczestnictwa w zajęciach

C. Podstawowe kryteria:

• obecność na zajęciach

• aktywność na zajęciach

• praca samodzielna podczas treningu

• praca w podgrupach

• poziom zaangażowania w zajęcia

Uwagi:

V psychologia dzienna społeczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.