Teoria poznania [5.1.0.2.02]
Semestr letni 2020/2021
Wykład,
grupa nr 2
Przedmiot: | Teoria poznania [5.1.0.2.02] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [2020/21-L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 9 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Kazimierz Wolsza |
Literatura: |
PODRĘCZNIKI, SKRYPTY I OPRACOWANIA OGÓLNE: CHISHOLM R.M., Teoria poznania, tł. R. Ziemińska, Lublin 1994. HETMAŃSKI M. (red.), Epistemologia współcześnie, Kraków 2007. INGARDEN R., Studia z teorii poznania, Warszawa 1995 (1970). KELLER A., Wprowadzenie do teorii poznania, tł. A. Ziernicki, Kraków 2010. KOWALCZYK S., Teoria poznania, Sandomierz 1997. MORTON A., Przewodnik po teorii poznania, tł. T. Baszniak, Warszawa 2002. SIEMIANOWSKI A., KMIECIKOWSKI W., Zarys teorii poznania. Ujęcie fenomenologiczne, Gniezno 2006. STĘPIEŃ A.B., Teoria poznania. Zarys skryptu uniwersyteckiego, Lublin 1971. WOLEŃSKI J., Epistemologia: poznanie, prawda, wiedza, realizm, Warszawa 2005. WOLSZA K., Wykłady z teorii poznania, Opole 1996. ZIEMIŃSKA R. (red.), Przewodnik po epistemologii, Kraków 2013. |
Zakres tematów: |
I. ZAGADNIENIA WSTĘPNE 1. Literatura 2. Charakterystyka teorii poznania II. ŹRÓDŁA WIEDZY 1. Percepcja zmysłowa 2. Pamięć 3. Poznanie intelektualne (umysłowe) 4. Autorytet w poznaniu III. TEORIA PRAWDY 1. Klasyczna definicja prawdy 2. Nieklasyczne definicje prawdy 3. Stanowiska dotyczące poznania prawdy IV. POZNANIE NAUKOWE 1. Teoria naukowa 2. Modele 3. Paradygmaty |
Metody dydaktyczne: |
Wykład on-line przy użyciu platformy MS Teams oraz innych narzędzi do nauczania zdalnego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się zaliczeniem z oceną. Zgodnie z "Regulaminem studiów Uniwersytetu Opolskiego" (paragraf 6, p. 3-5), udział w zajęciach jest obowiązkowy. Podstawą zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z testu końcowego. Obejmuje on cały wyłożony materiał i składa się z szesnastu pytań. Oceny udzielane są według następującej skali: 16 pkt. = bardzo dobry (5,0), 14-15 pkt. = dobry plus (4,5), 12-13 pkt. = dobry (4,0), 10-11 pkt. = dostateczny plus (3,5), 9 pkt. = dostateczny (3,0), poniżej 9 pkt. = niedostateczny (2,0). |
Uwagi: |
Teologia Kapłańska, sem. 02 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.