Interwencja kryzysowa [5.2.2.0.1.173.c]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Interwencja kryzysowa [5.2.2.0.1.173.c] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020/21-Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (parzyste), 8:00 - 9:30
sala 6 Budynek dydaktyczny Wydział Teologiczny Drzymały 1A jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Leszek Waga | ||||||||||||||||||
Literatura: |
A. Literatura wymagana zaliczenia zajęć: A.1. wykorzystywana i omówiona podczas zajęć: jak poniżej A.2. studiowana samodzielnie przez studenta: JAMES R. K., GILLILAND B. E., Strategie interwencji kryzysowej. Pomoc psychologiczna poprzedzająca terapię, Warszawa 2009, s. 569–676; KUBACKA-JASIECKA D., Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych, Warszawa 2010, s. 222–592. B. Literatura uzupełniająca: Wybrana przez studenta i wymagana do uwzględnienia w przygotowanym referacie. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Rodzaje sytuacji kryzysowych (typologia). 2. Kryzysy tożsamości. 3. Kryzysy w życiu małżeństwa i rodziny. 4. Kryzysy rozwojowe. 5. Kryzysy utraty i żałoby. 6. Kryzysy suicydalne. 7. Zespoły i kryzysy traumatyczne. 8. Przemoc jako źródło kryzysu emocjonalnego. 9. Kryzysy emocjonalne powiązane z przemocą seksualną. 10. Kryzysy środowiskowe (katastroficzne). 11. Interwencja kryzysowa na rzecz społeczności. 12. Służby interwencji kryzysowej. 13. Wybrane problemy interwencji w społeczności. 14. Interwencja kryzysowa na rzecz społeczności; 15. Dylematy i pułapki interwencji kryzysowej. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
– wykład problemowy (wprowadzenie do ćwiczeń), – wykład z prezentacją multimedialną (wprowadzenie do ćwiczeń), – referat z prezentacją multimedialną oraz metodami aktywizującymi grupę, – dyskusja. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną Forma zaliczenia: referat z prezentacją multimedialną i metodami aktywizującymi grupę przygotowany na podstawie zadanej lektury i wybranych przez studenta innych publikacji z zakresu omawianego tematu Podstawowe kryteria: – przygotowanie i wygłoszenie referatu wraz z prezentacją multimedialną – 20%, – zastosowanie metod aktywizujących grupę – 20%, – przygotowanie notatki do omawianego tematu – 20%, – zaprezentowanie dodatkowej bibliografii wykorzystanej w referacie (minimum dwóch publikacji) – 20% – obecność i aktywność na zajęciach – 20%*. * Każdą zaległość powstałą w wyniku nieobecności (usprawiedliwionej bądź nieusprawiedliwionej) należy wyrównać poprzez zaznajomienie się z treścią opuszczonych zajęć, aby na jej podstawie wykonać uzupełniające zadanie na zaliczenie. Dodatkowo, niezależnie od wyrównania zaległości w obszarze treści ćwiczeń, począwszy od powstania drugiej nieobecności nieusprawiedliwionej, za każdą nieobecność nieusprawiedliwioną ocena końcowa jest obniżana o pół stopnia. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
NOR, stacjonarne I stopnia, semestr 05, specjalność: asystent rodziny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.