Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening konstruowania testów i kwestionariuszy [2.5-TRKWEST] Semestr letni 2021/2022
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Trening konstruowania testów i kwestionariuszy [2.5-TRKWEST]
Zajęcia: Semestr letni 2021/2022 [2021/22-L] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jakub Filipkowski
Literatura:

Brzeziński (red.) (2005). Trafność i rzetelność testów psychologicznych : wybór tekstów. Gdańsk: GWP.

Brzezińska A., Brzeziński J. (2004). Skale szacunkowe w badaniach diagnostycznych. W: J. Brzeziński (red.) Metodologia badań psycho-logicznych. Wybór tekstów, s.232 – 306. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Ciechanowicz A. (1990). Kulturowa adaptacja testów. (s.9 – 47 i 185 – 202). Warszawa: PTP.

Hornowska E., Paluchowski W. J. (2004). Kulturowa adaptacja testów psychologicznych. W: J. Brzeziński (red.) Metodologia badań psy-chologicznych. Wybór tekstów, s.151 – 191.Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Standardy dla testów stosowanych w psychologii i pedagogice / ; przekł. Elżbieta Hornowska (2007). Gdańsk: GWP.

Zakres tematów:

1. Natura testów psychologicznych i ich stosowanie;

2. Podstawowe procedury konstruowania testów psychologicznych;

3. Analiza pozycji testowych;

4. Szacowanie rzetelności pomiaru testowego;

5. Określanie obszaru zastosowania testu;

6. Nadawanie znaczenia wynikom testowym;

7. Praktyczne aspekty badań testowych (korzystanie z podręczników testowych);

+ co najmniej cztery zajęcia odbędą się w pracowni komputerowej w celu przećwiczenia omawianych zagadnień

Metody dydaktyczne:

Praca na komputerach;

Wykład;

Dyskusja;

Zadania w grupach;

Metody i kryteria oceniania:

Student aby zaliczyć przedmiot musi:

zaliczyć kolokwium (bez oceny);

przygotować narzędzie psychologiczne i sporządzić raport opisujący poszczególne procesy:

1. Wstęp teoretyczny (30%)

2. Eliminacja pytań i analiza rzetelności (10%)

3. Eksploracyjna analiza czynnikowa (student ocenia potencjalne rozwiązania czynnikowe na podstawie wszystkich kryteriów) (10%)

4. Normy (10%)

5. Trafność kryterialna (10%)

6. Analiza mocy dyskryminacyjnej dla całej skali lub ewentualnie podskal (10%)

7. Przygotowanie narzędzia (20%)

• ocena dostateczna: jeśli student uzyska 50% punktów +1

• ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów

• ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów

Uwagi:

II psychologia dzienna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www6-1 (2024-03-12)