Etyka w biznesie [4.B.143]
Semestr letni 2023/2024
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Etyka w biznesie [4.B.143] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/2024 [2023/24-L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi czwartek (parzyste), 9:40 - 11:10
sala 31 Collegium Oeconomicum - OZIMSKA 46 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 33 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dominika Malchar-Michalska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, 2011. 2. Gasparski W.,(red.), Biznes, etyka, odpowiedzialność, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2012. 3. Klimaczak B., Lewicka-Strzałecka A., Etyka I Ekonomia, Wydawnictwo PTE, Warszawa 2007. 4. Klimczak B., Etyka gospodarcza, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2006. 5. Klimek J., Etyka biznesu. Teoretyczne założenia, praktyka zastosowań, Difin, Warszawa 2014. 6. Oraz inne materiały wskazane podczas kursu |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wykład Wprowadzenie do etyki. Moralność a etyka Wybrane szkoły etyczne Regulacje etyczne na przykładzie wybranych firm. Idea społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Regulacje etyczne na przykładzie wybranych firm. Etyczne aspekty konkurencji Konflikty wartości w zarządzaniu. Relacje pracownik – przedsiębiorstwo. Problem: Pracoholizmu, superdyzpozycjności, mobbingu, godziwej płacy Etyczne aspekty w reklamie i marketingu. Odpowiedzialne pomaganie, odpowiedzialność etyczna pracownika Praktyka działania a zasady moralne, sens pracy, praca – zawód – powołanie, etyka reguł – kodeks etyki zawodowej Relacje firma-organy administracji publicznej: lobbing, korupcja Zaufanie jako podstawa etyki zawodowej, kodeks etyki zawodowej. Dylematy etyczne w pracy |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład: wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład problemowy, studia przypadku |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Kolokwium pisemne (efekt 1) Zadania cząstkowe (efekt 2, 3) B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Wykład: kolokwium pisemnego (max. 60 punktów), zadań cząstkowych (max. 40 punktów). Skala ocen: 90-100 punktów: ocena: 5,0; 80-89,9: 4,5; 70-79,9: 4,0; 60-69,9: 3,5; 50-59,9: 3,0; 0-49,9: 2,0. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Ekonomia I' II rok - sem. letni |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.