Przedmioty semestru 3 - psychologia dzienna (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Psychologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022/23-Z - Semestr zimowy 2022/2023 2022/23-L - Semestr letni 2022/2023 2023/24-Z - Semestr zimowy 2023/2024 2024/25-Z - Semestr zimowy 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2024/25-Z | |||||
2.5-JANG3 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||
2.5-METBAD-PR | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot wprowadza studentów w metodykę prowadzenia badań z zakresu nauk społecznych - psychologii. Przedmiot skupia się głównie na badaniach ilościowych, metodyce badawczej, zagadnieniem teoretycznym, sposobie komunikowania wyników badań itp. |
|
||||
2.5-METBAD-TD | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma dostarczyć studentom wiedzy i umiejętności do samodzielnego zaplanowania poprawnego metodologicznie badania empirycznego, odpowiedniego wykorzystania metod ilościowych do wyciągania wniosków i weryfikowania hipotez badawczych. |
|
|||
2.5-METBAD-TH | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot ma zapoznać studenta z prowadzeniem badań empirycznych z zakresu psychologii na podstawowym poziomie, oraz zapewnić kompetencję i wiedzę do prawidłowego zaplanowania i przeprowadzenia badania. |
|
|||
2.5-PSPRORG | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: 1. W zakresie wiedzy: a) dostarczenie wiedzy z zakresu rozwoju zawodowego i zawodowego funkcjonowania człowieka dorosłego; b) poznanie świata zawodów i klasyfikacji zawodów i specjalności a także wymagań na stanowiskach pracy; omówienie projektów wybranych stanowisk pracy z uwzględnieniem ich charakterystyki z perspektywy ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy na przykładach ich funkcjonowania w przedsiębiorstwach; c) przedstawienie uwarunkowań zachowań pracowników w strukturze organizacji. 2. W zakresie umiejętności: a) rozwinięcie umiejętności rozpoznawania i analizy czynników wywierających wpływ na planowanie ścieżki kariery oraz wybór zawodu i zachowania pracowników w organizacji; b) rozwinięcie umiejętności diagnozowania środowiska pracy. 3. W zakresie kompetencji: a) uświadomienie roli psychologa pracy i organizacji w kształtowaniu zachowań pracowników i zwiększaniu efektywności pracy. |
|
||||
2.5-PSPRORG-K | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2.5-PSROZNIC | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest omówienie dominujących w psychologii różnic indywidualnych podejść do inteligencji, temperamentu, osobowości, stylów poznawczych, radzenia sobie ze stresem i lęku. Studenci na ćwiczeniach zapoznają się ze współczesnymi metodami badawczymi wykorzystywanymi w badaniu wyżej wymienionych cech oraz uczą się obliczać i interpretować wyniki poznanych kwestionariuszy. Podczas zajęć studenci wezmą udział w debacie “geny czy środowisko” oraz podejmą próbę odpowiedzi na pytanie “dlaczego ludzie różnią się między sobą?”. Wprowadzeniem do dyskusji na temat roli różnych czynników wpływających na poszczególne różnice indywidualne będzie zapoznanie się z metodami badań genetyki zachowania i ćwiczenie wyciągania uprawnionych wniosków z wyników badań w tym obszarze. |
|
|||||
2.5-PSROZNIC-K | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest omówienie dominujących w psychologii różnic indywidualnych podejść do inteligencji, temperamentu, osobowości, stylów poznawczych, radzenia sobie ze stresem i lęku. Studenci na ćwiczeniach zapoznają się ze współczesnymi metodami badawczymi wykorzystywanymi w badaniu wyżej wymienionych cech oraz uczą się obliczać i interpretować wyniki poznanych kwestionariuszy. Podczas zajęć studenci wezmą udział w debacie “geny czy środowisko” oraz podejmą próbę odpowiedzi na pytanie “dlaczego ludzie różnią się między sobą?”. Wprowadzeniem do dyskusji na temat roli różnych czynników wpływających na poszczególne różnice indywidualne będzie zapoznanie się z metodami badań genetyki zachowania i ćwiczenie wyciągania uprawnionych wniosków z wyników badań w tym obszarze. |
|
|||||
2.5-PSWYCH-ED | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wiedza: student posiada wiedzę na temat przedmiotu, aparatu pojęciowego oraz teoretycznych koncepcji współczesnej psychologii wychowawczej; zna teorie opisujące i wyjaśniające uwarunkowania, przebieg, mechanizmy oraz efekty oddziaływań wychowawczych. Student posiada wiedzę na temat podstawowych mechanizmów wpływu wychowawczego. Umiejętności: student posiada umiejętność aplikowania wiedzy z zakresu psychologii rozwoju i psychologii wychowawczej do opisu, wyjaśniania i rozwiązywania problemów odnoszących się do konkretnych sytuacji z życia codziennego oraz przekazywania tej wiedzy w sposób komunikatywny w języku ogólnie zrozumiałym. Student potrafi: wskazywać czynniki blokujące i stymulujące rozwój w wybranych obszarach i okresach rozwoju człowieka; dobierać adekwatne metody i narzędzia oddziaływania na jednostkę w procesie nauczania i wychowania. Kompetencje: student opanuje podstawy krytycznego myślenia w odniesieniu do norm rozwojowych oraz cechuje go wrażliwość etyczna. |
|
|||||
2.5.E-PSPRORG | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||
2.5.E-PSROZNIC | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: - w zakresie wiedzy zapoznanie studenta z wybranymi teoriami temperamentu, cech osobowości oraz zdolności oraz wybrany-mi metodami ich pomiaru - w zakresie umiejętności : posiada umiejętność przeprowadzenia diagnozy różnic indywidualnych (określonych cech temperamentu/osobowości/zdolności) wybranym narzędziem badawczym; potrafi wybrać narzędzie, przeprowadzić badanie, obliczyć wyniki i zinterpretować ich znaczenie w świetle wiedzy teoretycznej oraz danych z wywiadu z osobą badaną - w zakresie kompetencji : wykazuje gotowość w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań badawczych w zakresie diagnozy różnic indywidualnych; angażuje się we współpracę i potrafi wykazać zaangażowanie w realizowanie takich badań psychologicznych; wykazuje świadomość w zakresie zasad etyki zawodowej w procesie diagnostycznym |
|
|||
2.5.E-STATLAB1 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
The course aims to introduce students to the research methodology using statistical methods in quantitative terms. |
|
||||