Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedmioty semestru 3 - psychologia dzienna (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Psychologii)

Jednostka: Instytut Psychologii Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: Przedmioty semestru 3 - psychologia dzienna
wybierz inną grupę

Plany zajęć grupy przedmiotów

Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2022/23-Z - Semestr zimowy 2022/2023
2022/23-L - Semestr letni 2022/2023
2023/24-Z - Semestr zimowy 2023/2024
2024/25-Z - Semestr zimowy 2024/2025
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2022/23-Z 2022/23-L 2023/24-Z 2024/25-Z
2.5-METBAD-PR brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
  • Laboratorium - 15 godzin
Semestr letni 2022/2023
  • Laboratorium - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot wprowadza studentów w metodykę prowadzenia badań z zakresu nauk społecznych - psychologii. Przedmiot skupia się głównie na badaniach ilościowych, metodyce badawczej, zagadnieniem teoretycznym, sposobie komunikowania wyników badań itp.

Strona przedmiotu
2.5-METBAD-TD brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot ma dostarczyć studentom wiedzy i umiejętności do samodzielnego zaplanowania poprawnego metodologicznie badania empirycznego, odpowiedniego wykorzystania metod ilościowych do wyciągania wniosków i weryfikowania hipotez badawczych.

Strona przedmiotu
2.5-METBAD-TH brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
  • Konwersatorium - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot ma zapoznać studenta z prowadzeniem badań empirycznych z zakresu psychologii na podstawowym poziomie, oraz zapewnić kompetencję i wiedzę do prawidłowego zaplanowania i przeprowadzenia badania.

Strona przedmiotu
2.5-PSPRORG brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
  • Wykład - 15 godzin
Semestr zimowy 2024/2025
  • Wykład - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Cele przedmiotu:

1. W zakresie wiedzy:

a) dostarczenie wiedzy z zakresu rozwoju zawodowego i zawodowego funkcjonowania człowieka dorosłego;

b) poznanie świata zawodów i klasyfikacji zawodów i specjalności a także wymagań na stanowiskach pracy; omówienie projektów wybranych stanowisk pracy z uwzględnieniem ich charakterystyki z perspektywy ergonomii, bezpieczeństwa i higieny pracy na przykładach ich funkcjonowania w przedsiębiorstwach;

c) przedstawienie uwarunkowań zachowań pracowników w strukturze organizacji.

2. W zakresie umiejętności:

a) rozwinięcie umiejętności rozpoznawania i analizy czynników wywierających wpływ na planowanie ścieżki kariery oraz wybór zawodu i zachowania pracowników w organizacji;

b) rozwinięcie umiejętności diagnozowania środowiska pracy.

3. W zakresie kompetencji:

a) uświadomienie roli psychologa pracy i organizacji w kształtowaniu zachowań pracowników i zwiększaniu efektywności pracy.

Strona przedmiotu
2.5-PSPRORG-K brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
  • Konwersatorium - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
2.5-PSROZNIC brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/2024
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2024/2025
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem ćwiczeń jest omówienie dominujących w psychologii różnic indywidualnych podejść do inteligencji, temperamentu, osobowości, stylów poznawczych, radzenia sobie ze stresem i lęku. Studenci na ćwiczeniach zapoznają się ze współczesnymi metodami badawczymi wykorzystywanymi w badaniu wyżej wymienionych cech oraz uczą się obliczać i interpretować wyniki poznanych kwestionariuszy. Podczas zajęć studenci wezmą udział w debacie “geny czy środowisko” oraz podejmą próbę odpowiedzi na pytanie “dlaczego ludzie różnią się między sobą?”. Wprowadzeniem do dyskusji na temat roli różnych czynników wpływających na poszczególne różnice indywidualne będzie zapoznanie się z metodami badań genetyki zachowania i ćwiczenie wyciągania uprawnionych wniosków z wyników badań w tym obszarze.

Strona przedmiotu
2.5-PSROZNIC-K brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
  • Konwersatorium - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/2024
  • Konwersatorium - 30 godzin
Semestr zimowy 2024/2025
  • Konwersatorium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem ćwiczeń jest omówienie dominujących w psychologii różnic indywidualnych podejść do inteligencji, temperamentu, osobowości, stylów poznawczych, radzenia sobie ze stresem i lęku. Studenci na ćwiczeniach zapoznają się ze współczesnymi metodami badawczymi wykorzystywanymi w badaniu wyżej wymienionych cech oraz uczą się obliczać i interpretować wyniki poznanych kwestionariuszy. Podczas zajęć studenci wezmą udział w debacie “geny czy środowisko” oraz podejmą próbę odpowiedzi na pytanie “dlaczego ludzie różnią się między sobą?”. Wprowadzeniem do dyskusji na temat roli różnych czynników wpływających na poszczególne różnice indywidualne będzie zapoznanie się z metodami badań genetyki zachowania i ćwiczenie wyciągania uprawnionych wniosków z wyników badań w tym obszarze.

Strona przedmiotu
2.5-PSWYCH-ED brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
  • Konwersatorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2023/2024
  • Konwersatorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Semestr zimowy 2024/2025
  • Konwersatorium - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wiedza: student posiada wiedzę na temat przedmiotu, aparatu pojęciowego oraz teoretycznych koncepcji współczesnej psychologii wychowawczej; zna teorie opisujące i wyjaśniające uwarunkowania, przebieg, mechanizmy oraz efekty oddziaływań wychowawczych. Student posiada wiedzę na temat podstawowych mechanizmów wpływu wychowawczego.

Umiejętności: student posiada umiejętność aplikowania wiedzy z zakresu psychologii rozwoju i psychologii wychowawczej do opisu, wyjaśniania i rozwiązywania problemów odnoszących się do konkretnych sytuacji z życia codziennego oraz przekazywania tej wiedzy w sposób komunikatywny w języku ogólnie zrozumiałym. Student potrafi: wskazywać czynniki blokujące i stymulujące rozwój w wybranych obszarach i okresach rozwoju człowieka; dobierać adekwatne metody i narzędzia oddziaływania na jednostkę w procesie nauczania i wychowania.

Kompetencje: student opanuje podstawy krytycznego myślenia w odniesieniu do norm rozwojowych oraz cechuje go wrażliwość etyczna.

Strona przedmiotu
2.5.E-PSPRORG brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
  • Konwersatorium - 15 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
2.5.E-PSROZNIC brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Cele przedmiotu:

- w zakresie wiedzy zapoznanie studenta z wybranymi teoriami temperamentu, cech osobowości oraz zdolności oraz wybrany-mi metodami ich pomiaru

- w zakresie umiejętności : posiada umiejętność przeprowadzenia diagnozy różnic indywidualnych (określonych cech temperamentu/osobowości/zdolności) wybranym narzędziem badawczym; potrafi wybrać narzędzie, przeprowadzić badanie, obliczyć wyniki i zinterpretować ich znaczenie w świetle wiedzy teoretycznej oraz danych z wywiadu z osobą badaną

- w zakresie kompetencji : wykazuje gotowość w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań badawczych w zakresie diagnozy różnic indywidualnych; angażuje się we współpracę i potrafi wykazać zaangażowanie w realizowanie takich badań psychologicznych; wykazuje świadomość w zakresie zasad etyki zawodowej w procesie diagnostycznym

Strona przedmiotu
2.5.E-STATLAB1 brak brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
  • Laboratorium - 15 godzin
Semestr zimowy 2023/2024
  • Laboratorium - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

The course aims to introduce students to the research methodology using statistical methods in quantitative terms.

Strona przedmiotu
2.5-JANG3 brak
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Semestr zimowy 2023/2024
Semestr zimowy 2024/2025
  • Lektorat - 60 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
Strona przedmiotu
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www6-8 (2024-11-08)