Przedmioty Teologia PRK moduł Katechetyczny - semestr 08 (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Teologiczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022/23-Z - Semestr zimowy 2022/2023 2022/23-L - Semestr letni 2022/2023 2023/24-Z - Semestr zimowy 2023/2024 2023/24-L - Semestr letni 2023/2024 2024/25-L - Semestr letni 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2023/24-L | 2024/25-L | |||||
5.1.0.8.03 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu teologii moralnej szczegółowej – norm, zadań i zobowiązań wiążących się z troską o szeroko rozumiane życie i zdrowie (bioetyka); wyrobienie umiejętności wartościowania działań ludzkich w analizowanych obszarach; kształtowanie adekwatnych postaw wobec życia ludzkiego. |
|
|||||
5.1.0.8.03.c | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu bioetyki, zdobytej na wykładzie. Chodzi zwłaszcza o zaznajomienie z różnymi rozstrzygnięciami normatywnymi w bioetyce, dotyczącymi początku, środka i końca życia. Dalej idzie o wyrobienie umiejętności właściwej oceny etycznej konkretnych dylematów bioetycznych. |
|
|||||
5.1.0.8.09 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Dydaktyka etyki w szkole średniej (cele, zadania, treści, metody i środki). |
|
|||||
5.1.0.8.10 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka etyki młodzieży I – praktyka śródroczna” zaznajamia studentów z praktyką nauczania etyki młodzieży w gimnazjum i w klasach VII-VIII szkoły podstawowej. Jest to studencka praktyka przedmiotowo-metodyczna. Stanowi ona integralną część kształcenia pedagogicznego studentów, którzy zamierzają uzyskać kwalifikacje uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela etyki. |
|
|||||
5.1.0.8.07 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Dydaktyka katechezy w szkole średniej (cele, zadania, treści, metody i środki). Potrzeba ewangelizacyjnego ukierunkowania młodzieżowej katechezy szkolnej. |
|
|||||
5.1.0.8.08 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka katechezy młodzieży I – praktyka śródroczna” zaznajamia studentów z praktyką katechezy młodzieży, w tym ze sposobami prowadzenia lekcji religii i spotkań parafialnych. |
|
|||||
5.1.0.8.02 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia dotyczą dwóch ważnych zagadnień teologii moralnej: poszanowania godności osoby ludzkiej i wymogów godziwego życia w wymiarze osobowym i materialnym. Godność osobowa każdego człowieka domaga się poszanowania zarówno w wymiarze duchowym, jak i materialnym, który jest podstawą godziwego życia, a jednocześnie wiąże się ze społecznym wymiarem życia ludzkiego. Celem zajęć jest ukazanie podstawowych postaw będących wyrazem poszanowania godności osobowej na płaszczyźnie duchowej i materialnej oraz omówienie i uzasadnienie zachowań będących w sprzeczności z tymi wymogami. |
|
|||||
5.1.0.8.02.c | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest analiza wybranych szczegółowych aktualnych problemów z zakresu etyki dóbr osobowych i materialnych oraz prezentacja, zrozumienie i uzasadnienie podstawowych zasad godziwego życia i postępowania, a także krytyczne spojrzenie na postawy nie spełniające wymogu poszanowania godności ludzkiej w kwestiach osobowych i materialnych. |
|
|||||
5.1.0.8.05 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu Ukazanie misterium Eucharystii w życiu Kościoła w aspekcie historycznym teologicznym i pastoralnym. |
|
|||||
5.1.0.8.06 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest: ukazanie rozumienia misji na przestrzeni wieków; zapoznanie studentów ze współczesnymi definicjami misji oraz ich analiza teologiczna; ukazanie celów działalności misyjnej – w aspekcie antropologicznym, soteriologicznym i eklezjologicznym; ukazanie relacji między misją a dialogiem, misją a promocją ludzką; wskazanie na misyjne zadania Ludu Bożego – papieża, Kongregacji Ewangelizacji Narodów, biskupów, kapłanów, zakonników i zakonnic, katolików świeckich; przedstawienie zarysu historii misji katolickich oraz prezentacja Papieskich Dzieł Misyjnych; ukazanie aktualnego stanu zaangażowania misyjnego duchowieństwa diecezjalnego, zakonnego oraz świeckich. |
|
|||||
5.1.0.8.04 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach zajęć omawiane są regulacje zawarte w księgach IV-VII Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1983 r. dotyczące dóbr doczesnych, sankcji w Kościele oraz procesów. |
|
|||||
5.1.0.8.01 | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel: Prezentacja teologicznej refleksji na temat łaskawości Boga w dziele stworzenia i odkupienia, na temat Osoby i dzieła Ducha Świętego w zbawczej ekonomii, rodzajów łaski Bożej oraz uwarunkowań i skutków jej przyjęcia przez człowieka. |
|
|||||
5.1.WzD |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem warsztatów jest zgłębienie podstawowych elementów i przejawów chrześcijańskiej duchowości. W czasie zajęć warsztatowych student będzie miał okazję zapoznać się z historią oraz najważniejszymi szkołami duchowości (obecnymi zwłaszcza na terenie diecezji opolskiej lub gliwickiej). Warsztaty te dają ponadto możliwość praktykowania chrześcijańskiej modlitwy i medytacji. Inne ważne zagadnienia, które zostaną poruszone w takcie tych zajęć, to m.in.: duchowość poszczególnych stanów życia (np. małżeństwa i rodziny) czy zagadnienie kierownictwa duchowego. |
|
|||||||