Teologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Teologiczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022/23-Z - Semestr zimowy 2022/2023 2022/23-L - Semestr letni 2022/2023 2023/24-Z - Semestr zimowy 2023/2024 2023/24-L - Semestr letni 2023/2024 2024/25-Z - Semestr zimowy 2024/2025 2024/25-L - Semestr letni 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2023/24-L | 2024/25-Z | 2024/25-L | |||||
5.1.0.8.03 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu teologii moralnej szczegółowej – norm, zadań i zobowiązań wiążących się z troską o szeroko rozumiane życie i zdrowie (bioetyka); wyrobienie umiejętności wartościowania działań ludzkich w analizowanych obszarach; kształtowanie adekwatnych postaw wobec życia ludzkiego. |
|
|||||
5.1.0.8.03.c | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu bioetyki, zdobytej na wykładzie. Chodzi zwłaszcza o zaznajomienie z różnymi rozstrzygnięciami normatywnymi w bioetyce, dotyczącymi początku, środka i końca życia. Dalej idzie o wyrobienie umiejętności właściwej oceny etycznej konkretnych dylematów bioetycznych. |
|
|||||
5.1.0.10.04 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka etyki dorosłych – praktyka śródroczna” zaznajamia studentów z praktyką nauczania etyki wśród osób dorosłych. |
|
||||
5.1.0.5.08 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka etyki dzieci” zaznajamia studentów z nauczaniem etyki wśród dzieci. |
|
|||||
5.1.0.6.08 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka etyki dzieci – praktyka śródroczna” zaznajamia studentów z praktyką nauczania etyki wśród dzieci. |
|
|||||
5.1.0.7.07 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka etyki dzieci – praktyka śródroczna” zaznajamia studentów z praktyką nauczania etyki wśród dzieci. |
|
|||||
5.1.0.8.09 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Dydaktyka etyki w szkole średniej (cele, zadania, treści, metody i środki). |
|
|||||
5.1.0.8.10 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka etyki młodzieży I – praktyka śródroczna” zaznajamia studentów z praktyką nauczania etyki młodzieży w gimnazjum i w klasach VII-VIII szkoły podstawowej. Jest to studencka praktyka przedmiotowo-metodyczna. Stanowi ona integralną część kształcenia pedagogicznego studentów, którzy zamierzają uzyskać kwalifikacje uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela etyki. |
|
|||||
5.1.0.9.12 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka katechezy dorosłych” zaznajamia studentów z założeniami katechezy dorosłych oraz sposobami prowadzenia spotkań katechetycznych z udziałem osób dorosłych. |
|
||||
5.1.0.10.03 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka katechezy dorosłych – praktyki śródroczne” zaznajamia studentów z praktyką prowadzenia katechezy dorosłych. |
|
||||
5.1.0.5.07 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka katechezy dzieci” zaznajamia studentów z założeniami katechezy dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz sposobami prowadzenia lekcji religii. |
|
|||||
5.1.0.6.07 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka katechezy dzieci” zaznajamia studentów z praktyką katechezy dzieci w młodszym wieku szkolnym, w tym ze sposobami prowadzenia lekcji religii i spotkań parafialnych. |
|
|||||
5.1.0.7.06 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka katechezy dzieci” zaznajamia studentów z praktyką katechezy dzieci w młodszym wieku szkolnym, w tym ze sposobami prowadzenia lekcji religii i spotkań parafialnych. |
|
|||||
5.1.0.8.07 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Dydaktyka katechezy w szkole średniej (cele, zadania, treści, metody i środki). Potrzeba ewangelizacyjnego ukierunkowania młodzieżowej katechezy szkolnej. |
|
|||||
5.1.0.8.08 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka katechezy młodzieży I – praktyka śródroczna” zaznajamia studentów z praktyką katechezy młodzieży, w tym ze sposobami prowadzenia lekcji religii i spotkań parafialnych. |
|
|||||
5.1.0.9.10 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
„Dydaktyka katechezy młodzieży II – praktyka śródroczna” zaznajamia studentów z praktyką katechezy młodzieży, w tym ze sposobami prowadzenia lekcji religii i spotkań parafialnych. |
|
||||
5.1.0.6.01 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem wykładu jest ukazanie geograficzno-teologicznego schematu Dziejów Apostolskich, przedstawienie na jego tle, życia i działalności Apostoła Pawła; przekazanie wiedzy o procesie redakcji listów, problematyce ich autorstwa, listach jako gatunku literackim; wprowadzenie na temat autorstwa, środowiska powstania, kontekstu historyczno-kulturowego, aspektów literackich, głównych tematów teologicznych oraz wskazanie podstawowych metod interpretacji literatury epistolarnej Nowego Testamentu. |
|
|||||
5.1.0.6.01.c | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie treści i egzegeza wybranych tekstów z Dziejów Apostolskich, ze szczególnym uwzględnieniem najważniejszych przemówień w tej księdze. |
|
|||||
5.1.0.5.01 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem wykładu jest ogólne wprowadzenie do ewangelii synoptycznych, szczegółowa charakterystyka każdej z nich, z uwzględnieniem warstwy historycznej, literackiej i teologicznej oraz egzegeza wybranych perykop. |
|
|||||
5.1.0.5.01.c | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie treści i egzegeza wybranych tekstów z Ewangelii synoptycznych. |
|
|||||
5.1.0.7.02 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem wykładu jest szczegółowe wprowadzenie do Pism św. Jana w Nowym Testamencie, z uwzględnieniem warstwy historycznej, literackiej i teologicznej poszczególnych ksiąg. Wykład obejmuje także poznanie treści oraz egzegezę najważniejszych tekstów z pism św. Jana. |
|
|||||
5.1.0.7.02.c | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie treści i egzegeza wybranych tekstów z Pism św. Jana. |
|
|||||
5.1.0.4.03 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem wykładu jest szczegółowe wprowadzenie w tematykę ksiąg historycznych Starego Testamentu, ze szczególnym uwzględnieniem ich warstwy historycznej, literackiej i teologicznej. Uwzględniając możliwości czasowe, wprowadzenie to zakłada również analizę najważniejszych tekstów z poszczególnych ksiąg (według kryterium ich znaczenia dla dziejów zbawienia). |
|
|||||
5.1.0.4.03.c | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem konwersatorium jest szczegółowe wprowadzenie w problematykę pierwszych jedenastu rozdziałów Księgi Rodzaju (tzw. prehistoria biblijna), które stoją u podstaw biblijnego obrazu Boga i człowieka. |
|
|||||
5.1.0.7.01 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem wykładu jest szczegółowe wprowadzenie w tematykę ksiąg mądrościowych i dydaktycznych Starego Testamentu, wymienionych powyżej, ze szczególnym uwzględnieniem ich warstwy historycznej, literackiej i teologicznej. Uwzględniając możliwości czasowe wprowadzenie to zakłada również analizę najważniejszych tekstów ksiąg według kryterium ich aktualnego przesłania ze szczególnym zwróceniem uwagi na psalmy mesjańskie w ich odniesieniu do Nowego Testamentu i osoby Jezusa Chrystusa oraz na praktyczne pouczenia etyczne zawarte w księgach historyczno-dydaktycznych. |
|
|||||
5.1.0.7.01.c | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem ćwiczeń jest pochylenie się nad lekturą Księgi Mądrości Syracha. Zajęcia prowadzone w formie konwersatoriów mają przygotować studenta do poprawnej prezentacji zagadnienia dotyczącego funkcji i zadań kapłanów według Księgi Mądrości Syracha, umiejętności stawiania pytań oraz rzeczowej argumentacji w dyskusji nad tekstami biblijnymi. |
|
|||||
5.1.0.5.02 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem wykładu jest szczegółowe wprowadzenie w tematykę ksiąg prorockich Starego Testamentu, wymienionych powyżej, ze szczególnym uwzględnieniem ich warstwy historycznej, literackiej i teologicznej. Uwzględniając możliwości czasowe wprowadzenie to zakłada również analizę najważniejszych tekstów z poszczególnych ksiąg według kryterium ich znaczenia dla dziejów Ludu wybranego oraz ich aktualnego przesłania ze szczególnym uwzględnieniem proroctw mesjańskich w ich odniesieniu do Nowego Testamentu i osoby Jezusa Chrystusa. |
|
|||||
5.1.0.5.02.c | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem zajęć jest szczegółowe wprowadzenie w problematykę powołania prorockiego na przykładzie konkretnych postaci i wydarzeń opisanych w tekstach biblijnych. Zajęcia prowadzone w formie konwersatoriów mają przygotować do poprawnej prezentacji problematyki powołania prorockiego w Biblii, umiejętności stawiania pytań i rzeczowej argumentacji w dyskusji nad tekstami biblijnymi. |
|
|||||
5.1.0.9.04 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2023/2024
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ukazanie panoramy podziałów wyznaniowych, pojęcia i zasad ekumenizmu, historycznego rozwoju ruchu ekumenicznego w środowiskach niekatolickich i w Kościele rzymskokatolickim, teologii jedności, topografii i topologii dialogów międzykościelnych, teologicznych problemów i praktycznych zadań ekumenii dziś oraz prezentacja Kościołów i głównych wyznań chrześcijańskich. |
|
||||
5.1.0.1.10 | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przybliżenie studentom wiedzy na temat podstaw emisji i higieny głosu, wykształcenie umiejętności prawidłowego oddychania, dykcji i artykulacji, opanowanie zasad poprawności ortofonicznej oraz środków wyrazu artystycznego w czytaniu, opowiadaniu i w żywej mowie. |
|
|||||