Plan zajęć II roku Ochrony Środowiska I stopnia, stacjonarne, semestr 03 (2024/25-Z) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Inżynierii Środowiska i Biotechnologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022/23-Z - Semestr zimowy 2022/2023 2022/23-L - Semestr letni 2022/2023 2023/24-Z - Semestr zimowy 2023/2024 2024/25-Z - Semestr zimowy 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2022/23-Z | 2022/23-L | 2023/24-Z | 2024/25-Z | |||||
6.10-ChW | brak |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
6.10-DwM |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Identyfikacja warunków siedliskowych życia drzew i krzewów na obszarach zurbanizowanych. Określenie Podstawowych kryteriów uprawy drzew, identyfikacja zagrożeń dla życia drzew. |
|
||
6.10-GB |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Znajomość i umiejętność oceny przydatności metod oraz narzędzi służących do rozwiązania prostych zadań z zakresu nauki o glebach (wybór i zastosowanie właściwej metodyki badań gleboznawczych); umiejętność interpretacji uzyskanych wyników analiz laboratoryj-nych oraz ich dyskusja z krajową i międzynarodową literaturą naukową; umiejętność interpretacji i sporządzania map glebowych. |
|
||
6-GI |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Praktyczne odczytywanie informacji z dokumentacji technicznej ze szczególnym uwzględnieniem rysunku technicznego. Wykształcenie umiejętności praktycznego kreślenia tworów trójwymiarowych w rzutowaniu równoległym i aksonometrii. Samodzielna praca w programach CAD. Sporządzanie rysunków technicznych maszynowych oraz budowlanych, a także planów ogólnych z wykorzystaniem komputera i programu CAD. |
|
||
6-GI.P |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
6.10-IMBS |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
znajomość i umiejętność oceny przydatności metod oraz narzędzi służących do rozwiązania prostych zadań z zakresu analityki chemicznej (wybór i zastosowanie właściwej metody badań składu mineralnego i chemicznego próbek środowiskowych (skał, gleb, gruntów, odpadów, wód i ścieków); umiejętność interpretacji uzyskanych wyników analiz laboratoryjnych oraz ich dyskusja z krajową i międzynarodową literaturą naukową. |
|
||
6.10-KZ.3 |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
6.10-MB |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zaznajomienie z zasadami monitoringu środowiska, podstawowymi metodami pomiaru wskaźników jakości środowiska oraz systemem Państwowego Monitoringu Środowiska. Zapoznanie z głównymi konsekwencjami antropopresji w odniesieniu do różnych komponentów środowiska (powietrze atmosferyczne, gleba, woda) oraz z możliwościami oceny stanu środowiska w oparciu o występujące w nim organizmy. |
|
||
6.10-RZ |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
zapoznanie studentek/studentów z wiedzą na temat zrównoważonego rozwoju, filozofii która zapoczątkowana w Polsce szybko rozwinęła się jako nauka. Wykształcenie u studentek/studentów umiejętności praktycznego zastosowania poszczególnych zasad zrównoważonego rozwoju, w celu właściwego i w pełni samo-dzielnego, świadomego podejmowania decyzji mających na celu etyczne życie oraz zapewnienie maksymalnej dbałości o przyszłe pokolenia. |
|
||
6.10-ZTOA |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zagadnienia zajęć: - fizyko-chemiczne właściwości atmosfery; - źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza atmosferycznego, - przyczyny, mechanizmy i skutki antropogenicznego zanieczyszczenia atmosfery; - niepożądane zjawiska i procesy wywołane zanieczyszczeniem atmosfery; - techniki ochrony i oczyszczania powietrza atmosferycznego. |
|
||
6.10-SJO3 |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
6.10-WF |
![]() ![]() |
brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||