Plan zajęć II rok Biotechnologia inżynierska, stacjonarne, semestr 04 (2024/25-L) (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Inżynierii Środowiska i Biotechnologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024/25-Z - Semestr zimowy 2024/2025 2024/25-L - Semestr letni 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2024/25-Z | 2024/25-L | |||||
6.15.BTI-BM | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele kształcenia Poznanie podstawowych pojęć w biologii molekularnej. Zrozumienie mechanizmów powstania i ewolucji informacji genetycznej; procesów replikacji DNA, translacji, transkrypcji oraz mechanizmów naprawy i rekombinacji DNA. Poznanie możliwości analiz cząsteczek kwasów nukleinowych oraz przewidywania ich struktur drugo- i trzeciorzędowych. Poznanie możliwości wykorzystanie wiedzy o funkcjonowaniu genów do badania procesów biologicznych z zakresu ewolucji i ekologii, filogenetyki i biologii sądowej. Nabycie umiejętności izolacji materiału genetycznego pochodzącego z różnych źródeł. Nabycie umiejętności zaplanowania i przeprowadzenia reakcji PCR oraz przeanalizowania wyników sekwencjonowania DNA. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji laboratoryjnej. Wykształcenie umiejętności planowania, przeprowadzenia i analizy wyników doświadczeń z zakresu biologii molekularnej z zachowaniem odpowiedzialności za bezpieczeństwo, powierzany sprzęt oraz własną pracę. |
|
||
6.15.BTI-BO | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i terminami stosowanymi w biotechnologii; metodami pozyskiwania i ulepszania szczepów przemysłowych; osiągnięciami biotechnologii w przemyśle, rolnictwie i ochronie środowiska. Zdobycie przez studentów umiejętności wykorzystania podstawowych technik i narzędzi badawczych do projektowania i prowadzenia procesów biotechnologicznych. Przygotowanie studentów do pracy w zespole, wykonywania dokumentacji wyników prowadzonych badań, ich interpretacji i formułowania wniosków. |
|
||
6-BT-JO |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
6-BT-KZ |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
6.15.BTI-MP | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z mikroorganizmami wykorzystywanymi w różnych gałęziach przemysłu. Zapoznanie z metodami pozyskiwania oraz określania właściwości mikroorganizmów o znaczeniu przemysłowym. |
|
||
6.15.BTI-NMOS | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie metod biologicznego oczyszczania ścieków, oraz roli mikroorganizmów, organizmów roślinnych i zwierzęcych w przemianach materii organicznej i nieorganicznej w ściekach |
|
||
6-PPiIT | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami procesu projektowania. Zapoznanie studentów z nowoczesnymi metodami konstrukcji i projektowania urządzeń, poznanie podstaw konstrukcji, materiałów oraz wykorzystania programów komputerowych w procesie projektowania. |
|
||
6.15.BTI-WBN | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie podstawowej metodologii prowadzenia badań naukowych Kształtowanie umiejętności analizy dostępnych/uzyskanych danych Wykształcenie umiejętności krytycznej oceny literatury naukowej Opracowanie wybranego zagadnienia seminaryjnego oraz umiejętność prezentowania i dyskutowania zagadnień naukowych |
|
||