Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Instytut Psychologii)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024/25-Z - Semestr zimowy 2024/2025 2024/25-L - Semestr letni 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2024/25-Z | 2024/25-L | |||||
2.5-ZBDAN | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest dostarczenie osobom studiującym wiedzy dotyczącej metod i technik zbierania danych jakościowych w naukach społecznych. Ponadto szczególnie istotne jest usystematyzowanie tej wiedzy w sposób praktyczny, aby osoby te potrafiły wykorzystywać ją m.in. do kompetentnego diagnozowania zastanych problemów społecznych i projektowania działań w oparciu o zebrane dane. |
|
||
2.5-ZACHOB | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem kursu jest analiza zachowań obywatelskich z perspektywy teorii i badań wyjaśniających mechanizmy zaangażowania obywatelskiego. |
|
||
2.5-WSPPR |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w zagadnienia opisujące współczesny rynek pracy w Polsce i Unii Europejskiej. |
|
||
2.5-WSPKIER |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-WPROPS |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Prowadzone wyklady przybliżą studentom dziedzinę psychologii, jaką jest psychologię społecznośći, jej cele i metody praktycznych oddziaływań. |
|
||
2.5-WPRO-H |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Ten kurs ma na celu przygotowanie do pogłębionego studiowania psychologii poprzez realizację kilku celów: C1. Poznanie i zrozumienie historycznych związków psychologii z filozofią i biologią oraz zmian przedmiotu psychologii a także poznanie genezy i rozwoju głównych szkół psychologii współczesnej. C2: Poznanie oraz wykształcenie umiejętności różnicowania podstawowego systemu pojęć psychologicznych z zakresu psychologii procesów poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych i osobowości C3: Uwrażliwienie na holistyczne funkcjonowania człowieka (związki procesów psychicznych między sobą i ich społecznych korelatów) |
|
||
2.5-WARINT |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: - w zakresie wiedzy dostarczenie studentowi wiedzy w zakresie funkcjonowania grupy, ról zespołowych, przywództwa oraz konfliktów w zespole i ich rozwiązywania - w zakresie umiejętności ukształtowanie umiejętności współdziałania, skutecznego porozumiewania się, udzielania feedbacku oraz konstruktywnego radzenia sobie z sytuacją konfliktu - w zakresie kompetencji uzyskanie kompetencji do efektywnego funkcjonowania w grupie, wypracowania wspólnych norm i zasad obowiązujących w grupie oraz rozwiązywania problemów grupowych |
|
||
2.5-WARART | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W wyniku realizacji zajęć student zdobędzie: - w zakresie wiedzy – podstawową znajomość pojęć koniecznych do prowadzenia badań naukowych - w zakresie umiejętności – umiejętność czytania artykułów naukowych o charakterze empirycznym i przeglądowym oraz umiejętność zaplanowania prostych badań naukowych w zakresie psychologii na podstawie przeglądu literatury - w zakresie kompetencji - świadomość istotności prowadzenia badań naukowych oraz odróżniania tekstów naukowych od pseudonaukowych |
|
||
2.5-UZALDOR |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest uzyskanie wiedzy na temat rozpoznawania, diagnozowania oraz interwencji u osób uzależnionych. Omawiane są różne rodzaje uzależnienia i zaburzenia nawyków, popędów (m.in.: od alkoholu, narkotyków, internetu, seksu, zakupów). Tematyka zajęć obejmuje: charakterystykę poszczególnych uzależnień, przyczyny, mechanizmy uzależnień, fazy rozwoju oraz formy leczenia. |
|
||
2.5-UZALDZM |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest uzyskanie wiedzy na temat rozpoznawania, diagnozowania oraz interwencji w przypadku dzieci i młodzieży uzależnionych. Omawiane są różne rodzaje uzależnienia i zaburzenia nawyków, popędów (m.in.: od alkoholu, narkotyków, internetu, gier, telefonu). Tematyka zajęć obejmuje: charakterystykę poszczególnych uzależnień, przyczyny, mechanizmy uzależnień, fazy rozwoju oraz formy leczenia. |
|
||
2.5-UZAL-DT |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-TRENING-KL |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu:: - w zakresie wiedzy: dostarczenie wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej i klinicznej i wykorzystania umiejętności klinicznych w pomocy wybranym grupom pacjentów dorosłych - w zakresie umiejętności: ukształtowane umiejętności obserwacji podstawowych mechanizmów psychologicznych w funkcjo-nowaniu jednostki klinicznej a także umiejętne wykorzystanie własnych kompetencji klinicznych. - w zakresie kompetencji: uwrażliwienie na indywidualny aspekt pracy z pacjentem klinicznym oraz etyczne aspekty takiej formy oddziaływania. |
|
||
2.5-TRENING | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest omówienie współczesnych problemów społecznych z perspektywy psychologicznej. Ponadto student w ramach zajęć zapoznany zostanie z metodami diagnostyki indywidualnych potrzeb oraz przygotuje program interwencji dla wybranej grupy beneficjentów. |
|
||
2.5-TECHBIBL |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-STRESR | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot pozwala na zdobycie wiedzy w zakresie fizjologicznych podstaw reakcji stresowych w obszarze związków stresu, zdrowia psychofizycznego osobowości i funkcji poznawczych. Umożliwia ukształtowanie umiejętności rozpoznawania i pomiaru stresorów oraz sposobów radzenie sobie z nimi a także rozpoznawanie syndromu PTSD . |
|
||
2.5-STRESPR | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot pozwala na poznanie teorii stresu i jego specyfiki w pracy, zdobycie wiedzy w zakresie fizjologicznych i emocjonalnych podstaw reakcji stresowych oraz w zakresie związków stresu i emocji w pracy ze zdrowiem psychofizycznym, osobowością i funkcjami poznawczymi Umożliwia także zapoznanie się metodami i narzędziami rozpoznawania oraz mierzenia stresorów w różnych sytuacjach zawodowych. |
|
||
2.5-STEREO | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: 1. W zakresie wiedzy: poznanie zaawansowanej wiedzy na temat powstawania stereotypów i uprzedzeń. 2. W zakresie umiejętności: przygotowywanie programów radzenia sobie z uprzedzeniami. 3. W zakresie kompetencji: zrozumienie roli stereotypów w funkcjonowaniu człowieka. |
|
||
2.5-STEREO-K | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-SEMMGR |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Udział w seminarium ma zakończyć się przygotowaniem przez studentów pracy magisterskiej poprawnej pod względem merytorycznym, technicznym i edytorskim. |
|
||
2.5-SATPR | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-REKRUT |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-PSPATPR | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot umożliwia poznanie podstawowych mechanizmów psychologicznych i społecznych kształtujących patologiczne zachowania ludzi w środowisku pracy Poza tym wypracowanie umiejętności praktycznych swobodnego posługiwania się terminologią i zrozumienie podstawowych mechanizmów psychopatologii pracy |
|
||
2.5-PPATO |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-PSZARZ | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
ECTS score calculation: 3* • Udział w wykładzie (Attendance in lectures):15h • Kompleksowe zadanie projektowe : 15h • Konsultacje (Consultations): 15h • Przygotowanie pracy egzaminacyjnej: 30h Sum(a) 75 h = 3 ECTS |
|
||
2.5-PSWYCH-ED |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wiedza: student posiada wiedzę na temat przedmiotu, aparatu pojęciowego oraz teoretycznych koncepcji współczesnej psychologii wychowawczej; zna teorie opisujące i wyjaśniające uwarunkowania, przebieg, mechanizmy oraz efekty oddziaływań wychowawczych. Student posiada wiedzę na temat podstawowych mechanizmów wpływu wychowawczego. Umiejętności: student posiada umiejętność aplikowania wiedzy z zakresu psychologii rozwoju i psychologii wychowawczej do opisu, wyjaśniania i rozwiązywania problemów odnoszących się do konkretnych sytuacji z życia codziennego oraz przekazywania tej wiedzy w sposób komunikatywny w języku ogólnie zrozumiałym. Student potrafi: wskazywać czynniki blokujące i stymulujące rozwój w wybranych obszarach i okresach rozwoju człowieka; dobierać adekwatne metody i narzędzia oddziaływania na jednostkę w procesie nauczania i wychowania. Kompetencje: student opanuje podstawy krytycznego myślenia w odniesieniu do norm rozwojowych oraz cechuje go wrażliwość etyczna. |
|
||
2.5-PSYCH-BIZ |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
2.5-PSSPOL |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest pokazanie społecznej natury człowieka poprzez prezentację wybranych teorii, stosowanych metod i badań wyjaśniających mechanizmy zachowań społecznych jednostki. Student powinien rozwinąć umiejętności oceny skuteczności oddziaływań społecznych powołując się na wyniki badań naukowych, rozpoznawania i stosowania technik wpływu społecznego, obrony przed manipulacją, umiejętność konstrukcji narzędzi do pomiaru postaw i projektowania eksperymentów weryfikujących określoną teorię oraz umiejętność samodzielnego studiowania różnych zagadnień poszerzającego wiedzę o najnowsze osiągnięcia psychologii społecznej; zastosowania wiedzy do rozwiązywania różnych problemów związanych ze społecznym funkcjonowaniem ludzi. Student powinien być wrażliwy na występujące w jego najbliższym otoczeniu i społeczeństwie problemy, takie jak m.in. negatywne stereotypy, uprzedzenia i dyskryminacja, niesprawiedliwość społeczna, bierność, niechęć do angażowania się w dobro wspólne. |
|
||
2.5-PSROZNIC |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest omówienie dominujących w psychologii różnic indywidualnych podejść do inteligencji, temperamentu, osobowości, stylów poznawczych, radzenia sobie ze stresem i lęku. Studenci na ćwiczeniach zapoznają się ze współczesnymi metodami badawczymi wykorzystywanymi w badaniu wyżej wymienionych cech oraz uczą się obliczać i interpretować wyniki poznanych kwestionariuszy. Podczas zajęć studenci wezmą udział w debacie “geny czy środowisko” oraz podejmą próbę odpowiedzi na pytanie “dlaczego ludzie różnią się między sobą?”. Wprowadzeniem do dyskusji na temat roli różnych czynników wpływających na poszczególne różnice indywidualne będzie zapoznanie się z metodami badań genetyki zachowania i ćwiczenie wyciągania uprawnionych wniosków z wyników badań w tym obszarze. |
|
||
2.5-PSROZNIC-K |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem ćwiczeń jest omówienie dominujących w psychologii różnic indywidualnych podejść do inteligencji, temperamentu, osobowości, stylów poznawczych, radzenia sobie ze stresem i lęku. Studenci na ćwiczeniach zapoznają się ze współczesnymi metodami badawczymi wykorzystywanymi w badaniu wyżej wymienionych cech oraz uczą się obliczać i interpretować wyniki poznanych kwestionariuszy. Podczas zajęć studenci wezmą udział w debacie “geny czy środowisko” oraz podejmą próbę odpowiedzi na pytanie “dlaczego ludzie różnią się między sobą?”. Wprowadzeniem do dyskusji na temat roli różnych czynników wpływających na poszczególne różnice indywidualne będzie zapoznanie się z metodami badań genetyki zachowania i ćwiczenie wyciągania uprawnionych wniosków z wyników badań w tym obszarze. |
|
||
2.5-PSYCHROZW | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||