Harmonogram II roku Ekonomii IB- studia stacjonarne I'- sem. zimowy (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Ekonomiczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2024/25-Z - Semestr zimowy 2024/2025 2025/26-Z - Semestr zimowy 2025/2026 2025/26-L - Semestr letni 2025/2026 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2024/25-Z | 2025/26-Z | 2025/26-L | |||||
4.17.E.505 |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem głównym przedmiotu jest wyposażenie studenta w narzędzia ekonometryczne umożliwiające empiryczną weryfikację relacji pomiędzy zjawiskami gospodarczymi, testowanie hipotez formułowanych w teorii ekonomii, przewidywanie i prognozowanie procesów gospodarczych. |
|
||
4.17.E.506 |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z teoretycznymi podstawami analizy ekonomicznej; z wybranymi metodami, wskaźnikami i narzędziami z zakresu analizy ekonomicznej w ujęciu opisowym i ilościowym oraz ich stosowaniem i wykorzystaniem w przedsiębiorstwie. |
|
||
4.17.E.504 |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznać studentów z problematyką międzynarodowych stosunków gospodarczych, z podstawowymi problemami gospodarki światowej takimi jak: międzynarodowy podział pracy, teorie handlu zagranicznego, handlem międzynarodowym, zagadnieniami protekcjonizmu a wolnego handlu, przepływami czynników produkcji, migracjami, bilansem płatniczym, kursem i rynkiem walutowym, międzynarodowymi rynkami finansowymi, inwestycjami zagranicznymi oraz polityką handlową. Ukazanie mechanizmów ekonomicznych działających w sferze międzynarodowych stosunków gospodarczych i w gospodarce światowej. |
|
||
4.17.E.599 |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawowymi problemami rynku pracy i mechanizmami jego funkcjonowania. |
|
||
4.17.E.602.2 |
![]() |
brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodyką prowadzenia badań rynkowych i marketingowych, a w szczególności z podstawowymi metodami gromadzenia i analizowania danych marketingowych. Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z metodami badawczymi wykorzystywanymi w badaniach skuteczności i efektywności zastosowanego instrumentarium marketingowego a także metodami analiz makroekonomicznych, niezbędnych w opracowywaniu marketingowych strategii działania. Nie bez znaczenia jest także zapoznanie studentów z istniejącymi narzędziami badawczymi, pozwalającymi na rozpoznanie zachowań nabywców. |
|
||
4.17.E.300 |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
1. Zapoznanie studentów z istotą finansów publicznych, zasadami ich funkcjonowania w gospodarcze rynkowej oraz zrozumienie zależności występujących pomiędzy różnymi kategoriami sektora finansów publicznych. 2. Rozwijanie umiejętności posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu finansów publicznych oraz analizy zjawisk i problemów finansowych poprzez odniesienie teorii i przepisów prawa do rzeczywistości gospodarczej. 3. Wykształcenie umiejętności posługiwanie się terminologią dotyczącą sektora finansów publicznych, właściwe rozumienie istoty i praktycznych zastosowań najważniejszych zagadnień ze sfery finansów państwa i JST. |
|
||
4.17.E.602.1 |
![]() |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2024/2025
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Skrócony opis (cel przedmiotu): 1. Zapoznanie Studentów z historyczną ewolucją polityki społecznej. 2. Zapoznanie Studentów z uwarunkowaniami, modelami polityki społecznej oraz jej krajowymi i międzynarodowymi podmiotami. 3. Zapoznanie Studentów z problematyką roli państwa, instrumentami stosowanymi w rozwiązywaniu problemów, kwestii społecznych oraz kontrowersji wokół socjalnej funkcji państwa. 4. Rozwijanie umiejętności prowadzenia dyskusji w zakresie roli państwa w łagodzeniu współczesnych kwestii społecznych. 5. Wykształcenie umiejętności posługiwania się terminologią z zakresu polityki społecznej. |
|
||