| ostatnia migracja danych: ok. 3 godziny temu |
| ostatnia modyfikacja tego dokumentu: 33 minuty temu |

Witamy w serwisie USOSweb
Uniwersytetu Opolskiego
Rejestracja na kursy zmienne ogólnouczelniane realizowane w sem. letnim 2025/26 dla studentów studiów stacjonarnych
1 grudnia 2025 r. rusza I tura elektronicznych rejestracji na kursy zmienne ogólnouczelniane dla studentów studiów stacjonarnych, realizowane w semestrze letnim roku akademickiego 2025/2026.
Uwaga, w tym roku rejestracje zostały podzielone w zależności od wymagań programowych studiów na:
- rejestracja 00000000-2025/26-L – dedykowana jest studentom starszych roczników i studentom I roczników, którzy muszą zrealizować KZO w wymiarze 15 godz. zajęć za 2 pkt ECTS;
- rejestracja 0000-H-30-2025/26-L – dedykowana jest studentom I roczników, którzy muszą zrealizować kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne 30 godz. za 2 pkt ECTS.
Przypominamy:
- Student ma obowiązek weryfikacji harmonogramu studiów pod kątem kategorii (humanistyczne, społeczne, ogólne, język obcy nowożytny), z której w danym semestrze powinien wybrać kurs zmienny ogólnouczelniany;
- Każdy kurs został przypisany tylko do jednej z kategorii (humanistyczne, społeczne, ogólne). Kody kursów posiadają symbol kategorii, w której się znajdują (H, S, O);
- Kurs może być również prowadzony w języku obcym nowożytnym, z kodem JO. Istnieją kursy realizowane jako kursy w języku obcym nowożytnym humanistyczne i społeczne z kodem JO-H oraz JO-S. Oferta kursów znajduje się TUTAJ;
- Student studiujący na więcej niż jednym kierunku może zrealizować w danym semestrze jeden kurs, po uzyskaniu zgody dziekana na uznanie kursu, który realizuje na drugim kierunku;
- Określony kurs student może zrealizować jednokrotnie w całym cyklu kształcenia.
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, kontakt do osób odpowiedzialnych za kursy zmienne ogólnouczelniane w poszczególnych jednostkach Uniwersytetu Opolskiego oraz nowy regulamin zapisów na kursy zmienne ogólnouczelniane można znaleźć TUTAJ.
Przeniesienie poczty studenckiej do chmury MS Office 365
Z dniem 01.10.2023 r. usługa poczty studenckiej zostanie przeniesiona do chmury Microsoft 365. Dzięki temu wszystkie usługi Microsoft dedykowane dla naszej uczelni będą znajdowały się w jednym miejscu. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Logowanie
Po użyciu opcji Zaloguj się zostaniesz przekierowany do Centralnego Punktu Logowania.Należy się zalogować używając jako loginu swojego adresu e-mail w domenie uni.opole.pl lub student.uni.opole.pl oraz hasła do niego przypisanego.
Zapomniane hasło
Jeśli nie pamiętasz hasła, skorzystaj z odzyskiwania hasłaNa prywatny adres e-mail otrzymasz link do ustawienia nowego hasła.
W przypadku braku możliwości odzyskania hasła należy zaktualizować prywatny adres e-mail w dziekanacie.
Archiwum Prac Dyplomowych
Archiwum Prac Dyplomowych jest serwisem internetowym, którego rolą jest pomoc w archiwizacji prac dyplomowych oraz prac doktorskich. Link do serwisu: www.apd.uni.opole.plUwaga techniczna!
Każdego dnia o godzinie 6:00, 10:30 oraz 14:30 jest wykonywana synchronizacja danych (tzw. migracja danych) z główną bazą USOS. W tym czasie (ok. 20 min.) system USOSWeb jest niedostępny. Należy także pamiętać, że informacje wprowadzone danego dnia widoczne są w systemie USOSWeb dopiero po migracji danych.Polecane
Konsorcjum FORTHEM
oferuje swoim studentom bezpłatne kursy online i warsztaty w języku angielskim, które pomogą postawić pierwsze kroki na ścieżce kariery zawodowej oraz nabyć kluczowe umiejętności miękkie i komunikacyjne.
Więcej informacji znajdziesz: TUTAJ


DLA PRACOWNIKÓW UNIWERSYTETU OPOLSKIEGO
Co dalej po studiach? A może własny biznes?
Jeśli myślisz o założeniu własnej firmy - zajrzyj na stronę
Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości UO:
- pomagamy i doradzamy przy zakładaniu własnej firmy
