University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

New media in popularizing culture

General data

Course ID: 0202.8-KSNO
Erasmus code / ISCED: 03.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0213) Fine arts The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: New media in popularizing culture
Name in Polish: Nowe media w upowszechnianiu kultury
Organizational unit: Faculty of Art
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Study level:

(in Polish) PRK: 7/7

studia drugiego stopnia

Field of study:

(in Polish) Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) III

Education profile:

(in Polish) Ogólnoakademicki

Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali

Supplementary literature:

(in Polish) Elżbieta Nieroba, Anna Czerner, Marek Szczepański, Flirty tradycji z popkulturą, Warszawa 2010

Student workload:

(in Polish) Liczba punktów ECTS: 2


A. Godziny kontaktowe: 1 ECTS

- udział w zajęciach: 15h.

Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego:

- udział w prezentacjach prac projektowych, zaliczeniowych: 10h



B. Praca własna studenta: 25h/ 1 ECTS

Przygotowanie do ćwiczeń: 10 h

Przygotowanie pracy zaliczeniowej: 15 h

Short description: (in Polish)

Kurs ma na celu wprowadzić studentów w specyfikę nowych mediów, zmieniających się form masowej – indywidualnej komunikacji cyfrowej i nowych form relacji z publicznością. Wiedza
 o społecznym kontekście nowych form komunikacji ma posłużyć do analizy upowszechniania kultury w nowych mediach przez instytucje takie jak muzea, galerie, teatry etc., ze szczególnym uwzględnieniem miasta Opola.

Full description: (in Polish)

Problematyka ćwiczeń

Teorie nowych mediów.

Masowa osobista komunikacja. Czy tylko odbiór w nowych mediach?

Cyfrowa codzienność. Narzędzia, styl życia.

Hackowanie kuracji i pracy w zespole. Narzędzia do kolaboracji, prezentacji treści, organizacji danych.

Uczestnictwo w kulturze i media elektroniczne i cyfrowe.

Kultura remiksu.

Rozprzestrzenialne media, wirale i memy. Mądrość zbiorowa vs. systemy eksperckie.

Społeczności fanowskie. Zaangażowanie publiczności, zaangażowanie twórców.

Artysta w nowych mediach. Nowe struktury informacji, przez długi ogon i folksonomie do Wikipedii.

Dygitalizacja dziedzictwa. Własność intelektualna. Piractwo. Kreatywne dobro wspólne.

Oprogramowanie, kod, biznes i walka o uwagę w polu kultury

Bibliography: (in Polish)

(wybrane fragmenty)

Marianne van den Boomen (et al.), Digital Material Tracing New Media in Everyday Life and Technology, Amsterdam 2009

Mirosław Filiciak, Grzegorz Ptaszek (red.), Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych, Warszawa, 2009

Mirosław Filiciak, Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze, Raport Centrum Badań nad Kulturą Popularną SWPS, Warszawa 2010

Lawrence Lessig, Wolna kultura. W jaki sposób wielkie media wykorzystują technologię i prawo, aby blokować kulturę i kontrolować kreatywność, Warszawa 2005

Nicola Mullenger, Anette Wolfsberger (red.), Cultural Bloggers Interviewed, Amsterdam 2010

Mirko Tobias Schäfer, Bastard Culture! How User Participation Transforms Cultural Production, Amsterdam 2011

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

Student zna charakterystykę funkcjonowania nowych mediów, rozumie również problematykę i mechanizmy związane z komunikacją i odbiorem mediów.

Umiejętności

Student umie korzystać z mediów jako narzędzia i metody służącej do upowszechniania kultury.

Kompetencje społeczne

Student jest przygotowany do komunikowania się za pomocą mediów oraz do interakcji z środowiskiem medialnym.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną na podstawie pracy zaliczeniowej.

Praca projektowa – analiza polityki promocyjno-informacyjnej wybranej instytucji kultury w Opolu oraz propozycje jej modyfikacji na podstawie wiedzy i dyskusji z kursu.

Podstawowe Kryteria: Aktywność na zajęciach (30%) przygotowanie i przedstawienie projektu zaliczeniowego (70%).

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)