New media in popularizing culture
General data
Course ID: | 0202.8-KSNO |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | New media in popularizing culture |
Name in Polish: | Nowe media w upowszechnianiu kultury |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) PRK: 7/7 studia drugiego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) III |
Education profile: | (in Polish) Ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Supplementary literature: | (in Polish) Elżbieta Nieroba, Anna Czerner, Marek Szczepański, Flirty tradycji z popkulturą, Warszawa 2010 |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 2 A. Godziny kontaktowe: 1 ECTS - udział w zajęciach: 15h. Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego: - udział w prezentacjach prac projektowych, zaliczeniowych: 10h B. Praca własna studenta: 25h/ 1 ECTS Przygotowanie do ćwiczeń: 10 h Przygotowanie pracy zaliczeniowej: 15 h |
Short description: |
(in Polish) Kurs ma na celu wprowadzić studentów w specyfikę nowych mediów, zmieniających się form masowej – indywidualnej komunikacji cyfrowej i nowych form relacji z publicznością. Wiedza o społecznym kontekście nowych form komunikacji ma posłużyć do analizy upowszechniania kultury w nowych mediach przez instytucje takie jak muzea, galerie, teatry etc., ze szczególnym uwzględnieniem miasta Opola. |
Full description: |
(in Polish) Problematyka ćwiczeń Teorie nowych mediów. Masowa osobista komunikacja. Czy tylko odbiór w nowych mediach? Cyfrowa codzienność. Narzędzia, styl życia. Hackowanie kuracji i pracy w zespole. Narzędzia do kolaboracji, prezentacji treści, organizacji danych. Uczestnictwo w kulturze i media elektroniczne i cyfrowe. Kultura remiksu. Rozprzestrzenialne media, wirale i memy. Mądrość zbiorowa vs. systemy eksperckie. Społeczności fanowskie. Zaangażowanie publiczności, zaangażowanie twórców. Artysta w nowych mediach. Nowe struktury informacji, przez długi ogon i folksonomie do Wikipedii. Dygitalizacja dziedzictwa. Własność intelektualna. Piractwo. Kreatywne dobro wspólne. Oprogramowanie, kod, biznes i walka o uwagę w polu kultury |
Bibliography: |
(in Polish) (wybrane fragmenty) Marianne van den Boomen (et al.), Digital Material Tracing New Media in Everyday Life and Technology, Amsterdam 2009 Mirosław Filiciak, Grzegorz Ptaszek (red.), Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych, Warszawa, 2009 Mirosław Filiciak, Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze, Raport Centrum Badań nad Kulturą Popularną SWPS, Warszawa 2010 Lawrence Lessig, Wolna kultura. W jaki sposób wielkie media wykorzystują technologię i prawo, aby blokować kulturę i kontrolować kreatywność, Warszawa 2005 Nicola Mullenger, Anette Wolfsberger (red.), Cultural Bloggers Interviewed, Amsterdam 2010 Mirko Tobias Schäfer, Bastard Culture! How User Participation Transforms Cultural Production, Amsterdam 2011 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza Student zna charakterystykę funkcjonowania nowych mediów, rozumie również problematykę i mechanizmy związane z komunikacją i odbiorem mediów. Umiejętności Student umie korzystać z mediów jako narzędzia i metody służącej do upowszechniania kultury. Kompetencje społeczne Student jest przygotowany do komunikowania się za pomocą mediów oraz do interakcji z środowiskiem medialnym. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Forma zaliczenia: zaliczenie z oceną na podstawie pracy zaliczeniowej. Praca projektowa – analiza polityki promocyjno-informacyjnej wybranej instytucji kultury w Opolu oraz propozycje jej modyfikacji na podstawie wiedzy i dyskusji z kursu. Podstawowe Kryteria: Aktywność na zajęciach (30%) przygotowanie i przedstawienie projektu zaliczeniowego (70%). |
Copyright by University of Opole.