The History of Game Design
General data
Course ID: | 1.S2.DC.1 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | The History of Game Design |
Name in Polish: | Historia Projektowania Gier |
Organizational unit: | Faculty of Philology |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) studia drugiego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Digital Cultures |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) pierwszy |
Education profile: | (in Polish) ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Supplementary literature: | (in Polish) P. Polewiak, Tworzyć Gry, Kraków 2020. S. Appelcline, Designers&Dragons, Silver Sprong 2014. |
Student workload: | (in Polish) A. Godziny kontaktowe: 50h/ 2 ECTS Udział w zajęciach: 30h Realizacja projektu w placówce, raportowanie z realizacji projektu, prezentacja wniosków: 20h B. Praca własna studenta: 25h/ 1 ECTS Przygotowanie do zajęć: 15h Przygotowanie do zaliczenia: 10h |
Short description: |
(in Polish) Kurs stanowi pogłębione studium historii branży growej z naciskiem położonym na najważniejsze postacie projektantów. |
Full description: |
(in Polish) Gry – zarówno elektroniczne jak i analogowe, posiadają już długą historię. Przynajmniej pół wieku rozwoju pozwoliło na wykrystalizowanie szeregu najistotniejszych nazwisk twórców w tym przede wszystkim projektantów. Ich poznanie wraz z charakterystyką najważniejszych dzieł stanowi istotną część kształcenia w obrębie groznawstwa. Zakres tematów: W trakcie kursu studenci zapoznają się z najważniejszymi i najbardziej wpływowymi projektantami gier jak np. Sid Meier, Steve Jackson, Sandy Petersen albo Will Wright. |
Bibliography: |
(in Polish) P. Mańkowski, Wielka Księga Gier, Warszawa 2018. S. Meier, Wspomnienia, tłum K. Chaba, Kraków 2021. Materiały przygotowane przez prowadzącego. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: absolwent zna i rozumie 1. w stopniu zaawansowanym kluczowe postacie i dzieła z historii gier (K_W01). Umiejętności: absolwent potrafi 2. przedstawić historię najważniejszych gier w danym gatunku (k_U02). 3. Wskazać przełomowe momenty dla historii konkretnych gatunków lub mechanik gier (K_U01). Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do 4. rozumienia znaczenie gier i ich refiguracji w tworzeniu świadomości kulturowej (K_K02). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody i kryteria oceniania: A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Praca na zajęciach (efekty 1,3, 4); Projekt (efekt 2). B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen z pracy na zajęciach (50%) i pracy multimedialnej (50%). Metody dydaktyczne: Dyskusja / wykład / ćwiczenia praktyczne / metoda projektu / dyskusja / praca grupowa |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR KON
|
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Justyna Migoń-Sasuła, Łukasz Sasuła | |
Group instructors: | Łukasz Sasuła | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Opole.