University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Video game narratives

General data

Course ID: 1.S2.DC.11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Video game narratives
Name in Polish: Narracje gier wideo
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Study level:

(in Polish) studia drugiego stopnia

Field of study:

(in Polish) Digital Cultures

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) drugi

Education profile:

(in Polish) ogólnoakademicki

Type of course:

obligatory courses

Mode:

Online

Supplementary literature:

(in Polish) Stasieńko J., Alien vs. Predator. Gry komputerowe a badania literackie, Wrocław 2005.

Student workload:

(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 55h/ 2 ECTS

Udział w zajęciach: 30h

Realizacja projektu w placówce, raportowanie z realizacji projektu, prezentacja wniosków: 25h

B. Praca własna studenta: 55h/ 2 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 25h

Przygotowanie do zaliczenia: 30h

Short description: (in Polish)

Celem kursu jest zapoznanie studentów z narzędziami umożliwiającymi omówienie struktury narracyjnej gier wideo.

Full description: (in Polish)

Zajęcia mają na celu omówienie elementów, z których składa się struktura narracyjna gier wideo. Zarówno warstwę fabularną jak i opowieści, a także metody fokalizowania ekspozycji.

Zakres tematów: Narracyjność gier; Poziomy narracji; Rola przestrzeni i czasu w narracji gier; Narrator w grach wideo; Dźwięk w narracjach gier; Narracja środowiskowa; Światoopowieść; Gracz jako współtwórca narracji; Interfejs, a narracja gry wideo; Zabiegi narracyjne w grach wideo.

Bibliography: (in Polish)

Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć

A1. wykorzystywana podczas zajęć

1. Olbrzym w cieniu. Gry wideo w kulturze audiowizualnej, pod red. A. Pitrusa, Kraków 2012.

2. Kubiński P., Cyfrowe światoopowieści. Narracyjność gier wideo, [w:] Narratologia transmedialna. Teorie, Praktyki, Wyzwania, red. nauk. K. Kaczmarczyk, Kraków 2017.

A2. studiowana samodzielnie przez studenta

1. Kuchciński B., Rola mechanizmów obrzydzenia w tworzeniu i organizacji narracji w wybranych fantastycznonaukowych grach komputerowych, „Homo Ludens” 2013, nr 1(5) – dostęp online.

2. Prajzner K., Narracja, [w:] Wprowadzenie do groznawstwa, pod. red. K. Prajzner, Łódź 2019.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: student zna i rozumie:

1.w pogłębionym stopniu zasady jakimi rządzi się narracyjność gier wideo w tym przede wszystkim jej wyróżniki i cechy inherentne (k_W04, k_W06)

2. w pogłębionym stopniu istotę narracyjności dla funkcjonowania gier jako tekstów kultury cyfrowej (k_W07, k_W08)

Umiejętności: student potrafi:

3. poddać analizie narrację wybranych gier (k_U02, k_U07)

4. zaprojektować fragment narracji tekstu interaktywnego (k_U10)

Kompetencje społeczne: student jest gotów do:

5. krytycznej oceny konkretnych tekstów narracyjnych pod kątem ich czytelności i wydźwięku w przestrzeni kulturowej (k_K03)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody i kryteria oceniania:

A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)

Praca zaliczeniowa (efekty 2,4); Zadania cząstkowe (efekty 1,3,5).

B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny

Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (50%) i pracy zaliczeniowej (50%).

Metody dydaktyczne: Metoda projektu, praca w grupach, dyskusja

Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)

Time span: 2024-03-01 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Justyna Migoń-Sasuła, Łukasz Sasuła
Group instructors: Łukasz Sasuła
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading

Classes in period "Summer semestr 2024/2025" (future)

Time span: 2025-03-01 - 2025-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www4-1 (2024-04-02)