University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Elective subject 1: Hermeneutics of video games

General data

Course ID: 1.S2.DC.23
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Elective subject 1: Hermeneutics of video games
Name in Polish: Przedmiot kierunkowy do wyboru 1: Hermeneutyka gier wideo
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Study level:

(in Polish) drugiego stopnia

Field of study:

(in Polish) Digital Cultures

Education profile:

(in Polish) ogólnoakademicki

Type of course:

elective courses

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali

Supplementary literature:

(in Polish) The Interpretive Turn. Philosophy, Science, Culture, red. Hiley D. R., Bohman J. F., Schusterman R., Ithaca 1991.


Student workload:

(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 45h/ 1,5 ECTS

Udział w zajęciach: 30h

Realizacja projektu w placówce, raportowanie z realizacji projektu, prezentacja wniosków: 15h


B. Praca własna studenta: 15h/ 0,5 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 10h

Przygotowanie do zaliczenia: 5h

Short description: (in Polish)

Kurs ma na celu przedstawienie studentom teorie hermeneutyczne i ich znaczenie dla badań nad grami wideo.

Full description: (in Polish)

Interpretacja jest nieodzownym elementem komunikacji oraz odbioru tekstów – także gier wideo. Hermeneutyka to obszar refleksji świadomych tego badaczy, którzy od dawna tworzyli teorie służące zrozumieniu procesu interpretacji i reguły mające na celu jego lepsze opanowanie. Współcześnie zaobserwować można także wzrost zainteresowania hermeneutyką wśród badaczy gier wideo; kurs ma na celu przedstawienie studentom wiedzy z tego zakresu i przekazanie umiejętności przydatnych dla odbioru i badania gier.

Bibliography: (in Polish)

A1. wykorzystywana podczas zajęć

Markowski M. P., Hermeneutyka, [w:] Burzyńska A., Markowski M. P., Teorie literatury XX wieku. Podręcznik, Kraków 2006.

A2. studiowana samodzielnie przez studenta

Karhulahti V.-M., Hermeneutics and Ludocriticism, „Journal of Games Criticism” 2015, 2(1), s. 1-23; dostęp: https://gamescriticism.org/2023/07/24/hermeneutics-and-ludocriticism/.

Kłosiński M., How to interpret digital games? A hermeneutic guide in ten points, with references and bibliography, „Game Studies” 2022 (2); dostęp: https://gamestudies.org/2202/articles/gap_klosinski.

Meakin E., Dixon B., Akser M., Playing Games with Gadamer: Language for the Player and Protagonist’s Interpretive Journey, „Game Studies” 2023 (3); dostęp: https://gamestudies.org/2303/articles/meakin_dixon_akser.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: student zna i rozumie

1. W stopniu zaawansowanym teorie hermeneutyczne, ich miejsce wśród nauk humanistycznych oraz ich zastosowania dla badań gier wideo (k_W01).

Umiejętności: student potrafi

2. Przeprowadzić analizę i interpretację wybranych gier wideo z uwzględnieniem ich elementów tekstowych i ludycznych (k_U01, k_U02);

3. Przedstawić i obronić w dyskusji swoją interpretację w oparciu o ramy różnych teorii hermeneutycznych (k_U03, k_U04).

Kompetencje społeczne: student jest gotów do

4. Świadomego uczestnictwa w różnych formach życia kulturowego, szczególnie tych związanych z komunikacją i interpretacją tekstów (k_K02, k_K03).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia praktyczne / dyskusja / analiza tekstów z dyskusją / prezentacja multimedialna.

Metody i kryteria oceniania:

A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)

Praca zaliczeniowa (efekty 1, 2, 3);

Zadania cząstkowe (efekty 1, 4).

B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny

Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (40%) i pracy zaliczeniowej (60%).

Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)

Time span: 2024-03-01 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Justyna Migoń-Sasuła, Marcin Pawlik
Group instructors: Marcin Pawlik
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading

Classes in period "Summer semestr 2024/2025" (future)

Time span: 2025-03-01 - 2025-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)