University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

End-user communication design 1

General data

Course ID: 1.S2.DC.4
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: End-user communication design 1
Name in Polish: Projektowanie komunikacji z użytkownikiem końcowym 1
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Study level:

(in Polish) studia drugiego stopnia

Field of study:

(in Polish) Digital Cultures

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) pierwszy

Education profile:

(in Polish) Ogólnoakademicki

Type of course:

obligatory courses

Supplementary literature:

(in Polish) S. Rogers, Level Up. The guide to great video game design, Chichester 2014.

Student workload:

(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 50h/ 2 ECTS

Udział w zajęciach: 30h

Realizacja projektu w placówce, raportowanie z realizacji projektu, prezentacja wniosków: 20h

B. Praca własna studenta: 25h/ 1 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 15h

Przygotowanie do zaliczenia: 10h

Prerequisites:

(in Polish) Zakres tematów:

W trakcie kursu studenci zapoznają się wyzwaniami pracy projektanta gier i innych tekstów cyfrowych w Zakresie tworzenia warstwy komunikacyjnej i interaktywnej. Dyskusję nad teorią języka środowisk cyfrowych uzupełnią tu ćwiczenia i projekty praktyczne.

Short description: (in Polish)

Kurs ma na celu zaznajomienie uczestników z wyzwaniami projektowania interaktywnego aspektu tekstów cyfrowych w tym przede wszystkim komunikacji użytkownik-tekst oraz użytkownik-użytkownik. Refleksja językoznawcza łączy się tu z aspektem technologicznym płaszczyzny nowych mediów i teorią projektowania gier.

Full description: (in Polish)

Swoisty język znaków i komunikatów wykorzystywany w tekstach cyfrowych skomplikował się już w stopniu wystarczającym by objąć go refleksją językoznawczą. Łączy się to bezpośrednio z wyzwaniami projektowania interfejsów i doświadczenia użytkownika programu, aplikacji lub gry (tzw. UI oraz UX). Uczestnicy kursu nie tylko poznaj wyzwania związane z tworzeniem takiej warstwy komunikacyjnej ale będą mieli okazję przećwiczyć to w praktyce.

Bibliography: (in Polish)

M. Fleischer, Ogólna teoria komunikacji, tłum. M. Burnecka, Wrocław 2007.

Komunikologia: Teoria i Praktyka Komunikacji, (red.) E. Kulczycki, M. Wendland, Poznań 2012.

Materiały przygotowane przez prowadzącego.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: absolwent zna i rozumie

1. w stopniu zaawansowanym kluczowe pojęcia z zakresu komunikacji w środowisku cyfrowym oraz interaktywności tekstów cyfrowych (k_W02, k_W05).

Umiejętności: absolwent potrafi

2. zaprojektować system komunikacji z użytkownikiem w prostym tekście gry (k_U01, k_U10).

3. Przetestować i ocenić istniejący system komunikacji w tekście cyfrowym (K_U04).

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do

4. rozumienia znaczenia interfejsów gier oraz wysokiej jakości doświadczeń użytkowników tekstów cyfrowych w budowaniu rynku kultury (K_K02).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody dydaktyczne: Dyskusja / wykład / ćwiczenia praktyczne / metoda projektu / dyskusja / praca grupowa

Metody i kryteria oceniania:

A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)

Praca na zajęciach (efekty 1,3, 4); Projekt (efekt 2).

B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny

Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen z pracy na zajęciach (50%) i projektu (50%).

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-29
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Radosław Kuśmierski, Justyna Migoń-Sasuła
Group instructors: Radosław Kuśmierski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading

Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)