Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic major 4

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.AP.18
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0232) Literatura i językoznawstwo (lingwistyka) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic major 4
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 4

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Wymagania:

Academic major 3

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 5

1ECTS = 30hrs in class (50% online; 50% in classroom)

4ECTS = 120 hrs preparation (reading & writing)

Skrócony opis:

Course description:

The course Academic Major 4 is a continuation of Academic Major 3. The students deepend their knowledge regarding the selected topics within the studied discipline. They are working on writing their MA thesis with guidance of their supervisor.

Pełny opis:

Course objectives

- discussing parts of the thesis (chapters, parts of chapters)

- discussing the interpretative potential of the thesis

- discussing various contexts connected with the topic of the thesis

- discussing the significance of the critical/interpretative efforts

------------------

Course content:

depends on individual needs of the students and is decided upon by the teacher.

----------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity

supervising, mentoring, discussion, reading, text analysis, writing, revising, ICT tools/MSTeams

Literatura:

The reading list is individual and depends on a topic of a dissertation.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge:

The student knows and understands

1. the role of English as a cognitive means and a tool used for studying (k_W03/P7S_WG)

2. expanded formal terminology and theories of linguistic, literary and cultural studies including nuances and indepth knowledge of the theoretical assumptions underlying research in the selected discipline (k_W02/P7S_WG; m-W-1/P7S_WG)

3. a wide range of methods of analysis and interpretation of culture products analysed in the studied disciplines, including theories and research schools within English philology (k_W04/P7S_WG; m-W-2/P7S_WK)

4. main trends and achievements within the studied discipline (k_W05/P7S_WG)

Skills:

The student is able to

5. use different source materials and prepare their own advanced texts in English, referring to formal sources (k_U04/P7S_UK; m-U-1/P7S_UW)

6. discuss theory and research in the studied discipline (k_U05/P7S_UK; m-U-2/P7S_UK)

7. improve their interpretative skills (k_U08/P75_UU)

Social competences:

The student is ready

8. to prioritise tasks, managing the time and resources following the supervisor’s guidance (k_K01/P7S_KK; m-K-1/P7S_KO)

9. to express their reasoned opinions, including critique, on selected academic issues related to the studied discipline (m-K-2/P7S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

Literary/Culture studies

1. Active participation in individual conferences - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7,8,9)

2. sections of MA thesis - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,7,8,9)

Criteria of evaluation:

60% = 3

80% = 4

100% = 5

Language/Translation studies:

1. Active participation in individual conferences - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7,8,9)

2. sections of MA thesis - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,7,8,9)

Criteria of evaluation:

60% = 3

80% = 4

100% = 5

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: Paweł Marcinkiewicz, Ryszard Wolny
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)