Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.AP.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 7.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 2

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 1

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

Total number of ECTS: 7

1 point ECTS = 30 hours of classes

6 points ECTS = 165 hrs of self-study - reading, writing, oral presentation preparation, and 15 hrs of consultations

Skrócony opis:

Course description

ALS Reading, writing and speaking 2 is a continuation in development of proficiency in three key language skills at the academic level of C2, with an emphasis given to the use of specialized terminology.

Pełny opis:

Course objectives:

The aim of the course is to give students further practice in academic reading comprehension, writing and speaking performance with a selection of topics related to their academic interests. The students develop their fluency and accuracy as well as discourse complexity and richness of argumentation that matches C2 proficiency level.

---------------------

Course content:

• speaking, writing and reading exercises based on selected topics areas

• analysis of selected academic texts

• reading and discussing academic texts pertaining to the chosen specialty

• using the Internet and traditional data-base queries

• formulating critical opinions and supportive arguments

• using formal language as required by the chosen specialty

• giving academic presentations

• coordinating academic group discussions

------------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

• discussion on academic text(s)

• essay writing practice

• individual presentations

Literatura:

Reading list for the writing component:

During, Simon, ed. The Cultural Studies Reader. London: Routledge, 1999.

Laurence Behrens and Leonard J. Rosen, 1994. Writing and reading across the curriculum. New York: Longman

Adams-Tukiendorf Małgorzata and Rydzak Danuta, 2012. Developing Writing Skills : A Manual for EFL Students. Opole: Uniwersytet Opolski

Oshima Alice and Hogue Ann, 2006. Writing Academic English. New York: Pearson

Reading materials for the reading component and the speaking component depend on individual group academic chocies.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

Students:

1. have a proficiency in English at C2 level, know grammatical, lexical and stylistic rules of correct uses of English, as well as of various registers to be used appropriately to social contexts (k_W02/ P7S_WG)

2. can choose appropriate layout, style, and grammatical and semantic structures to fit academic discourse (k_W04/ P7S_WG)

Skills

Students

3. can apply the rules of written communication in practice and use appropriate methods and tools to write academic essays (k_U04/P7S_UK; m-U-1/ P7S_UW)

4. use the English language at C2 level in speaking with fluency, accuracy and communication efficiency (k_U05/P7S_UK; m-U-2/P7S_UK)

5. manage group activities aimed at developing language skills (k_U07/P7S_UO)

Social competence

Students can:

6. assess and solve problems when fulfilling their work duties (k_K02/P7S_KK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation in class activities - 50% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6)

2. Written assignments - 25% of the final grade (outcome 1,2,3,6)

3. Coordination of discussions and preparing discussion questions to the group - 25% of the final grade (outcome 1,2,4,5,6)

C2 level reaching 55% of accuracy in oral/written tests

pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Aleksandra Baryłowicz
Prowadzący grup: Aleksandra Baryłowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)