Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic research 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.AP.20
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0232) Literatura i językoznawstwo (lingwistyka) Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic research 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 2

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria magisterskie

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Wymagania:

Methods and directions of research

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

Total number of ECTS: 2

1 ECTS = 30 hours in class/online

1 ECTS = 20 hours preparations & 10 hours consultations

Skrócony opis:

Course description

The course is meant to deepen and broaden the student's knowledge of the contemporary critical theories and research orientations in the selected field of study within English philology.

Pełny opis:

Course objectives:

The aim of the course is to familarise the students with a wide range of methods of analysis and interpretation of culture products analysed in the studied disciplines, including theories and research schools within English philology

-------------------------

Course content depends on the MA supervisor

----------------------------

Methods of instructions: discussion, powerpoint presentations, text analysis, ICT tools/e-learning MSTeams

Literatura:

Reading list: Literary Studies

A Reader’s Guide to Contemporary Literary Theory [Fourth Edition], eds. Raman Selden et al. (1997)

A Practical Reader in Contemporary Literary Theory, eds. Peter Brooker and Peter Widdowson (1996)

Cleanth Brooks and Robert Penn Warren, Understanding Poetry [Fourth Edition, 1960]

The Norton Anthology of Theory and Criticism, eds. Vincent B. Leitch et al. (2001)

Vincent B. Leitch, American Literary Criticism from the 30s to the 80s (1988)

Reading list: Linguistics/Translation studies

Baker, Mona. (2003). In other words: A coursebook on translation. London−New York: Routledge.

Bassnett, S. (2002). Translation studies. 3rd edition. London-New York: Routledge.

Berezowski, Leszek (1997). Dialect in translation. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.

Even-Zohar, I. (2000). The position of translated literature within the literary polysystem. In L. Venuti (2000), The translation studies reader. London: Routledge. 192-197.

Fawcett, P. (2001). Linguistic approaches. In M. Baker (ed.), Routledge encyclopedia of translation studies. London: Routledge. 120-124.

Hatim, B. and J. Munday. (2004). Translation: An advance resource book. London-New York: Routledge.

Kwieciński, Piotr (2001). Disturbing strangeness… Toruń: EDYTOR.

Munday, J. (2001). Introducing translation studies: Theories and applications. London: Routledge.

Venuti, Lawrence (2018). The translator’s invisibility. A history of translation. London: Routledge.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes according to PRK 2019

Knowledge

The student knows and understands

1. the place and significance of the philological science among humanities and its analytical and methodological tools (k_W01/P7S_WG)

2. a wide range of methods of analysis and interpretation of culture products analysed in the studied disciplines, including theories and research schools within English philology (k_W04/P7S_WG; m-W-2/P7S_WK)

3. research paradigms specific for the selected fiield of study (m-W-1/ P7S_WG)

Skills

The student can

4. independently formulate research problems and use appropriate tools and methods to analyse and discuss them with other specialists in the field of English philology (k_U06/P7S_UK)

5. search for, analyze, select, evaluate and synthesize information related to the selected field of study by consulting various academic and popular sources and tools, including digitalized online repositories (m-U-1/P7S_UW)

6. fluently and accurately communicate, in speech and in writing, the results of their research on selected aspects of a chosen field of study, applying the conventions and coherent style of academic presentation (Proficiency in English/C2) (m-U-2/P7S_UK)

Social competence

7. The student has awareness of the ethical responsibilities of the critical research work (the question of plagiarism) (k_K05/P7S_KR)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evalutions of learning outcomes

Literary/Culture Studies

1. Active participation during classes - 45% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6)

2. Multimedia presentation - 55% of the final grade (outcome 2,3,4,5,6,7)

Linguistics/Translation Studies

1. Active participation during classes - 40% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6,7)

2. Two written tests - each 30% of the final grade (outcome 1,2,3,6)

pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Jacek Gutorow, Katarzyna Molek-Kozakowska, Mirosława Podhajecka
Prowadzący grup: Jacek Gutorow, Katarzyna Molek-Kozakowska, Mirosława Podhajecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www3-1 (2024-04-02)