Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.AP.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total number of ECTS = 2

1 ECTS = 30 hrs in class

1 ECTS = 30hrs preparation to class with direct participation of teacher

Skrócony opis:

Course description

Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 1 focuses on developing proficiency in the key language skills at the C2 level reaching 50% of accuracy , with an emphasis given to the use of specialized terminology.

Pełny opis:

Course objectives

The aim of the course is to provide students with practice in reading, writing and speaking at C2 level reaching 50% of accuracy by working on academic texts and academic topics. The course focuses on:

1. training the skill of reading with understanding different academic research texts,

2. improving the skill of writing an argumentative essay based on academic research content,

3. training speaking skill in terms of academic discussion,

4. learning the skill of leading academic discussion,

5. training the skill of creating questions to academic discussion.

--------------------

Course content

1. speaking, writing and reading exercises based on topic areas selected by the teacher,

2. analysis of selected academic texts,

3. reading and discussing academic texts,

4. using the Internet and traditional data-base queries,

5. formulating critical opinions and supportive arguments,

6. using formal/academic language,

7. coordinating academic group discussions,

8. writing academic essays.

-----------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

reading and discussion on academic text(s), presentations, essay writing practice, group work, ICT tools - MS Teams

Literatura:

Reading list:

For developing writing skills:

1. Adams-Tukiendorf Małgorzata and Rydzak Danuta, 2012. Developing Writing Skills : A Manual for EFL Students. 2nd ed. Opole: Uniwersytet Opolski

2. Laurence Behrens and Leonard J. Rosen, 1994. Writing and reading across the curriculum. New York: Longman

3. Oshima Alice and Hogue Ann, 2006. Writing Academic English. New York: Pearson

For developing reading: texts selected by the teacher (online sources).

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQF 2019

Knowledge

The student knows and understands:

1. extended formal terminology and selected linguistic theories to an in-depth extent (k_W02/P7S_WG)

2. the role of the English language as a cognitive medium and a tool used in studying (k_W03/P7S_WG)

3. to an in-depth extent a wide range of analytical and interpretative methods relating to specialist academic sources in English (k_W04/P7S_WG)

Skills

The student can:

4. use English at C2 level reaching 50% of accuracy when reading, writing and speaking with particular emphasis on academic discourse, taking part in oral and written specialist communication (k_U04/P7S_UK; k_U05/P7S_UK)

5. manage group-work when conducting a formalised debate (k_U07/P7S_UO)

Social competence:

The student is ready to:

6. accept linguistic and cultural differences when studying English and recognize them as natural conditions (k_K03/P7S_KO)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation in class - speaking/discussion - 40% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6)

2. Written assignments - 30% of the final grade (outcome 1,2,3,4)

3. Reading assignments - 30% of the final grade (outcome 1,2,3,4)

C2 level reaching 50% of accuracy in written/oral tests

pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Ewelina Mierzwa-Kamińska
Prowadzący grup: Ewelina Mierzwa-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www2-1 (2024-04-02)