Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic research in Second Language Acquisition 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.AP.23
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic research in Second Language Acquisition 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 3

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS: 3

1 ECTS = 30hrs in class

2 ECTS = 60hrs preparation to class with direct participation of teacher

Skrócony opis:

Course description

The course Academic research in Second Language Acquisition 2 focuses on extensive research methods in critical applied linguistics, including content analysis and critical discourse analysis. It may be covered by students either as a single course or a continuation of Academic research in Second Language Acquisition 1.

Pełny opis:

Course objectives

familiarising the students with research methods used in critical applied linguistics

deepening their knowledge of research methodology applicable to their own research problem

-------------------

Course content - the depth of the content depends on whether the students are only introduced to the following research methodology concepts or they revise and deepen their knowledge of research methodology in SLA and research skills

1. Qualitative and quantitative methodologies.

2. Content analysis in educational reserach.

3. Critical Disciourse Analysis in the research of educational materials.

4. Process of the research - main stages.

5. The process of data collecting.

6. Data analysis and interpretation.

7. Description of research results.

---------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity

extensive reading, essay writing, discussion, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list:

Ruth Wodak, Michael Meyer Red., Methods of critical discourse analysis, Thousand Oaks : Sage Publications, 2010

Norman Fairclough, Critical discourse analysis: The critical study of language, London: Longman, 1999

Klaus Krippendorff, Content analysis: An introduction to its methodology, Sage Publications, 2019

Lia Litosseliti ed., Research methods in linguistics, London : Bloomsbury, 2017

Supplementary reading:

Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed method approaches. Los Angeles: SAGE Publications.

Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition. Second edition. Oxford: Oxford University Press.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes (PQR 2019)

Knowledge

A student knows and understands

1. in depth analytical and methodological tools used in research within applied linguistics (k_W01/P7S_WG)

2. in depth methods of analysis and interpretation of texts in second language acquisition (k_W04/P7S_WG)

Skills

A student can:

3. formulate and analyse research problems, choose methods and tools for solving them using knowledge of applied linguistics (k_U06/P7S_UW)

Social competence

A student is ready to

4. set priorities when carrying out research analysis (k_K01/P7S_KK)

5. critically assess their knowledge (k_K02/P7S_KK )

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation in classes - 45% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

2. Written assignment of a chosen topic - 55% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)