(in Polish) Przedmiot do wyboru 2: Obraz kobiety na przestrzeni dziejów
General data
Course ID: | 1.S2.GS1.KMK.11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Przedmiot do wyboru 2: Obraz kobiety na przestrzeni dziejów |
Organizational unit: | Faculty of Philology |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) studia drugiego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Game Studies |
Supplementary literature: | (in Polish) Malinowska M., Sytuacja kobiety w siedemnastowiecznej Francji i Polsce, Warszawa 2008; Żołądź-Strzelczyk D., Jamrożek W., Studia z dziejów edukacji kobiet na ziemiach polskich, Poznań 2001; Kobieta i rodzina w średniowieczu i na progu czasów nowożytnych, pod red. Z.H. Nowaka, A. Radzimińskiego, Toruń 1998. |
Student workload: | (in Polish) A. Godziny kontaktowe: 45h/ 1,5 ECTS Udział w zajęciach: 30h Udział w konsultacjach: 15h B. Praca własna studenta: 15h/ 0,5 ECTS Przygotowanie do zajęć: 10h Przygotowanie do zaliczenia: 5h |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest omówienie roli kobiety w społeczeństwie od czasów starożytnych do współczesnych. |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest prześledzenie jak przez wieki kształtował się kulturowy wizerunek kobiety i w jaki sposób wpłynął na sposób postrzegania kobiet. Omówienie sytuacji kobiet przed pojawieniem się ruchów emancypacyjnych. Zwrócenie szczególnej uwagi na proces formowanie się wizerunku kobiety nowoczesnej (po I wojnie światowej) – w społeczeństwie, życiu codziennym, a także w sferze mody. |
Bibliography: |
(in Polish) Bogucka M., Białogłowa w dawnej Polsce, Warszawa 1998; Bogucka M., Gorsza płeć. Kobieta w dziejach Europy od antyku po wiek XXI, Warszawa 2005; Charewiczowa Ł., Kobieta w dawnej Polsce, Poznań 2002; Menage G, Historia kobiet filozofek, Białystok 2015. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: absolwent zna i rozumie 1. dzieje kobiet w cywilizacjach, kulturach i społeczeństwach rozmaitych okresów historycznych (k-W-1). Umiejętności: absolwent potrafi 2. scharakteryzować status kobiet w rozmaitych okresach historycznych i różnych regionach (k-U-1). 3. wskazać i przeanalizować procesy, które doprowadziły do poprawienia się sytuacji kobiet w poszczególnych kulturach (k-U-2). Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do 4. krytycznej oceny znaczenia roli kobiet w kształtowaniu i rozwoju historycznych oraz współczesnych społeczeństw (k-K-1). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (50%) i pracy zaliczeniowej (50%). |
Copyright by University of Opole.