(in Polish) Ikonosfera gier
General data
Course ID: | 1.S2.GS1.KMK.8 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Ikonosfera gier |
Organizational unit: | Faculty of Philology |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) studia drugiego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Game Studies |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) Semestr zimowy 2022/2023 |
Education profile: | (in Polish) studia stacjonarne |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | Online |
Supplementary literature: | (in Polish) 1. Porębski Mieczysław, Ikonosfera, Kraków, 1972 2. Adamski Andrzej red., Media audiowizualne i cyfrowe wobec wyzwań współczesnego społeczeństwa, Warszawa, 2012. 3. Witek Piotr, Oswajanie przeszłości w epoce ekranów. Audiowizualne gry kulturowe jako nowe formy konstruowania historycznych światów możliwych, Toruń, 2006, online: https://depot.ceon.pl/handle/123456789/838?locale-attribute=pl 4. Järvinen Aki, Gran Stylissimo: The Audiovisual Elements and Styles in Computer and Video Games, Tampere, 2002, online, http://www.digra.org/wp-content/uploads/digital-library/05164.35393.pdf 5. Masuch Maic i Röber Niklas, Game Graphics Beyond Realism: Then, Now, and Tomorrow, Magdeburg, 2005, online, http://www.digra.org/wp-content/uploads/digital-library/05150.48223.pdf |
Student workload: | (in Polish) Godziny kontaktowe: 33h/ 1,65 ECTS Udział w zajęciach: 30h Udział w konsultacjach: 3h Praca własna studenta: 27h/ 1,35 ECTS Przygotowanie do zajęć: 12h Przygotowanie do zaliczenia: 15h |
Short description: |
(in Polish) Konwersatorium poświęcone metodom przekazu treści kulturowych poprzez gry video. |
Full description: |
(in Polish) Przedmiot skupi się na przedstawieniu funkcjonującej ikonosfery gier, omówienie jej najważniejszych elementów, ich kulturowej genezy oraz praktycznych zastosowań wiedzy na jej temat. Omówione zostaną zarówno teoretyczne aspekty funkcji obrazu jako zjawiska kulturowego jak też informacje praktyczne m.in. na temat różnorodności stylów graficznych wykształconych w ramach medium elektronicznej rozrywki, niewykorzystanie wizualiów ze starych mediów, a także przekazywania informacji za pomocą różnych typów User Interface. Poruszona będzie kwestia ikon w komunikacji gra-gracz wraz z objaśnieniem ich genezy. Zajęcia rozwinięte będą o dyskusje i analizę warstwy wizualnej gier video w celu trenowania analizy, syntezy i interpretacji treści kulturowych we wspomnianym medium. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Adams Ernest, Projektowanie gier: podstawy, Gliwice 2011 2. Keo Mary, Graphical Style in Video Games, Riihimäki, 2017, online, https://core.ac.uk/download/pdf/93082889.pdf 3. Szpunar Magdalena, Kultura obrazu a ikonosfera Internetu, „Studia Medioznawcze” 3(34) 2008, s. 104-124 4. Zawojski Piotr, Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów, Warszawa 2012 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: student zna i rozumie 1. ekonomiczne i prawne uwarunkowania związane z grami elektronicznymi (k-W-6); 2. zasady działania systemów pracy w branży gier (k-W-8). Umiejętności: student potrafi 3. komunikować się z zespołem i odbiorcami na temat związany z analizą gier (k-U-4). Kompetencje społeczne: student jest gotów do 4. krytycznej oceny gier lub ich elementów i uznaniu znaczenia wiedzy kulturotwórczej w rozwiązywaniu problemów projektowych (k-K-1); 5. odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej designera i działania z użyciem dobrych branżowych praktyk (k-K-3). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Udział w dyskusji na tematy z zakresu ikonosfery elektronicznej rozrywki oraz samodzielna, pisemna analiza dzieła elektronicznej rozrywki. |
Copyright by University of Opole.