University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Scientific research 1

General data

Course ID: 1.S2.JB.11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Scientific research 1
Name in Polish: Badania naukowe 1
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Supplementary literature:

(in Polish) 1. Lesińska-Sawicka M. (red.): Metoda case study w pielęgniarstwie. Wydawnictwo Medyczne Borgis, Warszawa 2009.

2. Szkutnik Z.: Metodyka pisania pracy dyplomowej. Wydawnictwo Poznańskie sp. Z o.o., Poznań 2005.

Short description: (in Polish)

1. Przekazanie studentom wiedzy dotyczącej podejmowania i prowadzenia badań naukowych

2. Wykształcenie umiejętności dostrzegania problemów badawczych w otaczającej rzeczywistości.

3. Wykształcenie umiejętności formułowania i uzasadniania problemów badawczych.

4. Przekazanie informacji dotyczących metod, technik i narzędzi badawczych 5. Przekazanie informacji dotyczących prezentacji uzyskanych wyników badań 6. Określenie zasad etyki w badaniach naukowych. Plagiat. Prawa autorskie

Full description: (in Polish)

Założeniem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w zagadnienia praktyki badań naukowych w filologii, a przez to zainteresowanie ich: prowadzeniem badań naukowych samokształceniem opartym o literaturę fachową. Wiedzę wyniesioną z zajęć studenci będą wykorzystywali w pracy badawczej lub/i w praktyce zawodowej

Ogólne cele przedmiotu:

1. Uzyskanie przez studentów podstawowej wiedzy na temat prowadzenia badań naukowych w medycynie.

2. Nabycie przez studentów podstawowych umiejętności niezbędnych w badaniach naukowych w medycynie: a. wyszukiwania i interpretacji treści artykułów b. planowania i przeprowadzania badań c. prezentowania wyników.

Bibliography: (in Polish)

1. Radomski D., Grzanka A.: Metodologia badań naukowych w medycynie. Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, Poznań 2011. 2. Apanowicz J.: Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej. Difin, Warszawa 2005. 3. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2001. 4. Brzeziński J.: Metodologia badań psychologicznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. 5. Kwaśniewska K.: Jak pisać prace dyplomowe (wskazówki praktyczne). Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2005. 6. Kaszyńska A.: Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową lub magisterską. Internetowe Wydawnictwo „Złote myśli”, Gliwice 2008. 7. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2003.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza - Po zakończeniu kursu student zna i rozumie:

- wyznaczniki stylu naukowego; s-W-2; s-W-4;

- konstrukcje leksykalno-gramatyczne charakterystyczne dla stylu naukowego; s-W-2; s-W-7;

- cechy gatunków należących do stylu naukowego;k-W-1, k-W-2,

- typowe zwroty używane w pracy magisterskiej; s-W-2; s-W-7;

Umiejętności - Po zakończeniu kursu student potrafi:

- wymienić cechy stylu naukowego; s-U-7; s-U-1;

- dokonać stylistycznej analizy tekstu naukowego; s-U-3;

- posługiwać się gatunkami należącymi do stylu naukowego; s-U-3;

- poprawnie stosować zwroty typowe dla pracy magisterskiej; s-U-2;

Kompetencje społeczne (postawy) - Po zakończeniu kursu student gotów do:

- samodzielnej pracy i pracy w grupie; s-K-1; s-K-1;

- kreatywnego działania; s-K-2; s-K-3; s-K-4;

- krytycznej oceny posiadanej wiedzy filologicznej i uznawania znaczenia wiedzy o języku w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych; s-K-1;

- rozwijania umiejętności uczestnictwa w dyskusji; s-K-6.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania:

1. Obecność i aktywność na zajęciach. 30%

2. Zaliczenie na pozytywną ocenę prac kontrolnych 70%

Ustalając reguły postępowania (określania wymagań), wprowadzam na zajęciach metodę kontraktowania. Jest to efekt uczestnictwa w warsztatach pt. "Skuteczna praca z dorosłymi w nauczaniu języków obcych" organizowanych z funduszy europejskich w dn.23-27.09.2019r. w ramach Projektu pn.: „Zintegrowany Program Rozwoju Uniwersytetu Opolskiego”.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www2-1 (2024-04-02)