University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Analysis and creation of promotional text

General data

Course ID: 1.S3.FP.KWP.5
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Analysis and creation of promotional text
Name in Polish: Analiza i tworzenie tekstu promocyjnego
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
(in Polish) Studia stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Study level:

(in Polish) studia I stopnia

Field of study:

(in Polish) Filologia polska

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) 3

Education profile:

(in Polish) ogólnoakademicki

Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali

Supplementary literature:

(in Polish) Tomasz Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w internecie, Kraków 2003.

Kreatywność językowa w komunikacji internetowej, pod red. Katarzyny Burskiej i Bartłomieja Cieśli, Łódź 2019.

Język a media. Wzory języka we współczesnych mediach, red. Ewa Katarzyna Horyń, Bogusław Andrzej Skowronek, Agnieszka Walecka-Rynduch, Kraków 2018.

Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa 2015.

Ewa Rogowska-Cybulska, „Twixnijmy to razem…” O derywatach czasownikowych w tekstach reklam, „Język polski” 2019, z. 2, s. 103-117.

Student workload:

(in Polish) udział w zajęciach 30 h 1 ects

przygotowanie do zajęć, czytanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie tekstów promocyjnych na zadane tematy 70 h 2,5 ects

przygotowanie do zaliczenia i udział w nim 15 h 0,5 ects

Short description: (in Polish)

W trakcie zajęć student pozna różne gatunki tekstów promocyjnych i ich specyfikę, a także zabiegi językowe i pozajęzykowe wykorzystywane w marketingu. W oparciu o zdobytą wiedzę będzie samodzielnie analizował i tworzył różnego rodzaju teksty promocyjne.

Full description: (in Polish)

Omawiane zagadnienia:

• Definicja reklamy i jej rodzaje.

• Strategie perswazyjne.

• Środki językowe wykorzystywane w reklamach.

• Konteksty, motywy i toposy obecne w tekstach reklamowych.

• Gatunki współczesnych tekstów promocyjnych.

• Reklama w mediach społecznościowych.

• Język kampanii wyborczych.

Bibliography: (in Polish)

Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż, Gdańsk 2004;

Piotr H. Lewiński, Retoryka reklamy, Wrocław 2008

Władysław Lubaś, Język w komunikacji, w perswazji i w reklamie, Dąbrowa Górnicza, 2006,

Maciej Dutko, Copywriting internetowy, Warszawa 2011

Dorota Jędrzejewska, Rafał Niemczyk, Copywriting. Jak sprzedawać słowem, Warszawa 2013

Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa 2015

Izabela Łuc, Małgorzata Bortliczek, Język uwikłany w ponowoczesność, Katowice 2011

Kazimierz Ożóg, Język w służbie polityki. Językowy kształt kampanii wyborczych, Rzeszów 2004

Krzysztof Ozga, Wybrane aspekty językowe postów content designerów (na przykładzie marki Coca-Cola), „Prace Językoznawcze” 2019, nr 2, s. 123-138.

Learning outcomes: (in Polish)

Student

• zna i rozumie środki językowe i pozajęzykowe wykorzystywane w tworzeniu tekstów promocyjnych, potrafi je nazwać opierając się na terminologii z zakresu językoznawstwa w tym retoryki (k_W01; P6S_WG)

• zna i rozumie treści związane z modułem wybieralnym (k_W10)

• potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z zakresu językoznawstwa (k_U02; P6S_UW)

• potrafi rozpoznać zjawiska językowe oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod językoznawczych (k_U03; P6S_UW)

• jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych (k_K02; P6S_KR)

• jest gotów do kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w obszarze określonym przez moduł wybieralny (k_K04)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

1) Analiza wybranego tekstu promocyjnego.

2) Przygotowanie tekstu promocyjnego i omówienie zastosowanych w nim strategii.

3) Aktywność na zajęciach.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)