Analysis and creation of promotional text
General data
Course ID: | 1.S3.FP.KWP.5 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Analysis and creation of promotional text |
Name in Polish: | Analiza i tworzenie tekstu promocyjnego |
Organizational unit: | Faculty of Philology |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne (in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) studia I stopnia |
Field of study: | (in Polish) Filologia polska |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 3 |
Education profile: | (in Polish) ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Supplementary literature: | (in Polish) Tomasz Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w internecie, Kraków 2003. Kreatywność językowa w komunikacji internetowej, pod red. Katarzyny Burskiej i Bartłomieja Cieśli, Łódź 2019. Język a media. Wzory języka we współczesnych mediach, red. Ewa Katarzyna Horyń, Bogusław Andrzej Skowronek, Agnieszka Walecka-Rynduch, Kraków 2018. Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa 2015. Ewa Rogowska-Cybulska, „Twixnijmy to razem…” O derywatach czasownikowych w tekstach reklam, „Język polski” 2019, z. 2, s. 103-117. |
Student workload: | (in Polish) udział w zajęciach 30 h 1 ects przygotowanie do zajęć, czytanie literatury przedmiotu oraz przygotowanie tekstów promocyjnych na zadane tematy 70 h 2,5 ects przygotowanie do zaliczenia i udział w nim 15 h 0,5 ects |
Short description: |
(in Polish) W trakcie zajęć student pozna różne gatunki tekstów promocyjnych i ich specyfikę, a także zabiegi językowe i pozajęzykowe wykorzystywane w marketingu. W oparciu o zdobytą wiedzę będzie samodzielnie analizował i tworzył różnego rodzaju teksty promocyjne. |
Full description: |
(in Polish) Omawiane zagadnienia: • Definicja reklamy i jej rodzaje. • Strategie perswazyjne. • Środki językowe wykorzystywane w reklamach. • Konteksty, motywy i toposy obecne w tekstach reklamowych. • Gatunki współczesnych tekstów promocyjnych. • Reklama w mediach społecznościowych. • Język kampanii wyborczych. |
Bibliography: |
(in Polish) Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż, Gdańsk 2004; Piotr H. Lewiński, Retoryka reklamy, Wrocław 2008 Władysław Lubaś, Język w komunikacji, w perswazji i w reklamie, Dąbrowa Górnicza, 2006, Maciej Dutko, Copywriting internetowy, Warszawa 2011 Dorota Jędrzejewska, Rafał Niemczyk, Copywriting. Jak sprzedawać słowem, Warszawa 2013 Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa 2015 Izabela Łuc, Małgorzata Bortliczek, Język uwikłany w ponowoczesność, Katowice 2011 Kazimierz Ożóg, Język w służbie polityki. Językowy kształt kampanii wyborczych, Rzeszów 2004 Krzysztof Ozga, Wybrane aspekty językowe postów content designerów (na przykładzie marki Coca-Cola), „Prace Językoznawcze” 2019, nr 2, s. 123-138. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student • zna i rozumie środki językowe i pozajęzykowe wykorzystywane w tworzeniu tekstów promocyjnych, potrafi je nazwać opierając się na terminologii z zakresu językoznawstwa w tym retoryki (k_W01; P6S_WG) • zna i rozumie treści związane z modułem wybieralnym (k_W10) • potrafi formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z zakresu językoznawstwa (k_U02; P6S_UW) • potrafi rozpoznać zjawiska językowe oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod językoznawczych (k_U03; P6S_UW) • jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych (k_K02; P6S_KR) • jest gotów do kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w obszarze określonym przez moduł wybieralny (k_K04) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1) Analiza wybranego tekstu promocyjnego. 2) Przygotowanie tekstu promocyjnego i omówienie zastosowanych w nim strategii. 3) Aktywność na zajęciach. |
Copyright by University of Opole.