Analysis and interpretation of game texts
General data
Course ID: | 1.S3.GS.PP.22 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Analysis and interpretation of game texts |
Name in Polish: | Analiza i interpretacja tekstów gier |
Organizational unit: | Faculty of Philology |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) I stopnia |
Field of study: | (in Polish) Game Studies |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) I |
Education profile: | (in Polish) praktyczny |
Type of course: | obligatory courses |
Supplementary literature: | (in Polish) Brenskott K., „Nie możesz mnie zniszczyć, jestem źródłem wszelkiego życia”. Mit gnostycki w serii Legacy of Kain; dostęp: http://academicjournals.eu/pl/downloadpath=%2Fuploads%2FZm9sZGVycHVibWVkaWE%3D%2Fdocuments%2Fpp-8-17.pdf. Jemioł M., Gry wideo jako narzędzie rozwijania i nauczania duchowości chrześcijańskiej, „SPI” nr. 24, 2021/1; dostęp: https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/SPI/article/download/SPI.2021.1.007/28886 Dlaczego nie ma dobrej biblijnej gry akcji, artykuł z internetowego bloga Brolin – materiał do dyskusji; dostęp: https://www.ppe.pl/blog/322/13442/dlaczego-nie-ma-dobrej-biblijnej-gry-akcji.html |
Student workload: | (in Polish) A. Godziny kontaktowe: 45h/ 1,5 ECTS Udział w zajęciach: 30h Udział w konsultacjach: 15h B. Praca własna studenta: 15h/ 0,5 ECTS Przygotowanie do zajęć: 10h Przygotowanie do zaliczenia: 5h |
Short description: |
(in Polish) Kurs poświęcony jest analizie tekstów gier na przykładzie motywów mitologicznych oraz struktur rytualnych w grach, z największym naciskiem położonym na gry fabularne zarówno w wersji elektronicznej jak i "pen and paper". Uczestnicy kursu nauczą się zarówno rozpoznawać rzeczone elementy, jak również samodzielnie stosować je w samodzielnie tworzonych grach. |
Full description: |
(in Polish) Scenarzyści gier, zwłaszcza gier fabularnych chętnie sięgają do wątków religijnych, motywów mitologicznych oraz struktur rytualnych. Umiejętnie zastosowane powyższe elementy nadają fabule gry głębi oraz umożliwiają na zadanie egzystencjalnych pytań, które zwiększają atrakcyjność finalnego dzieła. Umiejętność rozpoznania oraz zastosowania tych elementów stanowi wartościowe narzędzie zarówno dla analityka, jak i twórcy gier jako medium. Niniejszy kurs ma za zadanie wykształcić umiejętność operowania wątkami religijno/mityczno/religijnymi u uczestników. Zakres tematów: 1. Religia i religie 2. Mit i rytuał 3. Mitologizacja fabuł gier 4. Doktryna kult organizacja w światach gier 5. Jak tworzyć fikcyjne religie i wierzenia na potrzeby gier? 6. Gry religijne 7. Motywy religijne w grach „bez prądu” 8. Analiza wybranych przykładów wątków religijnych w grach 9. Analiza wybranych przykładów wątków religijnych w grach cd. 10. Analiza wybranych przykładów wątków mitycznych w grach 11. Analiza wybranych przykładów wątków mitycznych w grach cd. 12. Analiza wybranych przykładów motywów rytualnych w grach 13. Analiza wybranych przykładów motywów rytualnych w grach cd. 14. Rytualizacja aktu grania 15. Religia jako gra |
Bibliography: |
(in Polish) Sasuła Ł.; Narracyjność gier. Analiza narratologiczna na przykładzie wątków i motywów religijnych; dostęp: https://www.ujd.edu.pl/uploads/article/narracyjnosc-gier-analiza-narrat-28c0f8f1f1.pdf Dąsal M., Rytuały, obrzędy, ceremonie. Antropologiczna konceptualizacja rytuału, Kraków 2018. Popiołek P., Prolegomena do teologii gier wideo. Ku teologicznej refleksji nad fenomenem gier cyfrowych; dostęp: https://academic-journals.eu/pl/download?path=%2Fuploads%2FZm9sZGVycHVibWVkaWE%3D%2Fdocuments%2Fpp-8-14.pdf |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: absolwent zna i rozumie 1. w stopniu zaawansowanym miejsce i znaczenie gier w przestrzeni kulturowej oraz potrafi dostrzec przejawy tejże w tekstach gier (K_W02) Umiejętności: absolwent potrafi 2. sporządzić formalną analizę gry pod kątem reprezentacji treści religijnych i mitycznych (K_U03) Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do 3. krytycznej oceny pojedynczych tekstów jak i trendów w medium gier, oraz ich wpływu na przestrzeń kulturową (K_K01) 4. aktywnego poszukiwania wartościowych treści w medium gier (K_K04) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne / metoda projektu / wykład / dyskusja Metody i kryteria oceniania: A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Praca zaliczeniowa (efekty 1,2,3,4) B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Ustalenie oceny końcowej na podstawie pracy zaliczeniowej (100%). |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO WAR
WAR
TU W TH FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours
|
|
Coordinators: | Mateusz Dąsal, Justyna Migoń-Sasuła | |
Group instructors: | Mateusz Dąsal | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Workshops - Grading |
Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Workshops - Grading |
Copyright by University of Opole.