University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Analysis and interpretation of game texts

General data

Course ID: 1.S3.GS.PP.22
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Analysis and interpretation of game texts
Name in Polish: Analiza i interpretacja tekstów gier
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Study level:

(in Polish) I stopnia

Field of study:

(in Polish) Game Studies

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) I

Education profile:

(in Polish) praktyczny

Type of course:

obligatory courses

Supplementary literature:

(in Polish) Brenskott K., „Nie możesz mnie zniszczyć, jestem źródłem wszelkiego życia”. Mit gnostycki w serii Legacy of Kain; dostęp: http://academicjournals.eu/pl/downloadpath=%2Fuploads%2FZm9sZGVycHVibWVkaWE%3D%2Fdocuments%2Fpp-8-17.pdf.


Jemioł M., Gry wideo jako narzędzie rozwijania i nauczania duchowości chrześcijańskiej, „SPI” nr. 24, 2021/1; dostęp: https://apcz.umk.pl/czasopisma/index.php/SPI/article/download/SPI.2021.1.007/28886


Dlaczego nie ma dobrej biblijnej gry akcji, artykuł z internetowego bloga Brolin – materiał do dyskusji; dostęp: https://www.ppe.pl/blog/322/13442/dlaczego-nie-ma-dobrej-biblijnej-gry-akcji.html

Student workload:

(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 45h/ 1,5 ECTS

Udział w zajęciach: 30h

Udział w konsultacjach: 15h


B. Praca własna studenta: 15h/ 0,5 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 10h

Przygotowanie do zaliczenia: 5h

Short description: (in Polish)

Kurs poświęcony jest analizie tekstów gier na przykładzie motywów mitologicznych oraz struktur rytualnych w grach, z największym naciskiem położonym na gry fabularne zarówno w wersji elektronicznej jak i "pen and paper". Uczestnicy kursu nauczą się zarówno rozpoznawać rzeczone elementy, jak również samodzielnie stosować je w samodzielnie tworzonych grach.

Full description: (in Polish)

Scenarzyści gier, zwłaszcza gier fabularnych chętnie sięgają do wątków religijnych, motywów mitologicznych oraz struktur rytualnych. Umiejętnie zastosowane powyższe elementy nadają fabule gry głębi oraz umożliwiają na zadanie egzystencjalnych pytań, które zwiększają atrakcyjność finalnego dzieła. Umiejętność rozpoznania oraz zastosowania tych elementów stanowi wartościowe narzędzie zarówno dla analityka, jak i twórcy gier jako medium. Niniejszy kurs ma za zadanie wykształcić umiejętność operowania wątkami religijno/mityczno/religijnymi u uczestników.

Zakres tematów:

1. Religia i religie

2. Mit i rytuał

3. Mitologizacja fabuł gier

4. Doktryna kult organizacja w światach gier

5. Jak tworzyć fikcyjne religie i wierzenia na potrzeby gier?

6. Gry religijne

7. Motywy religijne w grach „bez prądu”

8. Analiza wybranych przykładów wątków religijnych w grach

9. Analiza wybranych przykładów wątków religijnych w grach cd.

10. Analiza wybranych przykładów wątków mitycznych w grach

11. Analiza wybranych przykładów wątków mitycznych w grach cd.

12. Analiza wybranych przykładów motywów rytualnych w grach

13. Analiza wybranych przykładów motywów rytualnych w grach cd.

14. Rytualizacja aktu grania

15. Religia jako gra

Bibliography: (in Polish)

Sasuła Ł.; Narracyjność gier. Analiza narratologiczna na przykładzie wątków i motywów religijnych; dostęp: https://www.ujd.edu.pl/uploads/article/narracyjnosc-gier-analiza-narrat-28c0f8f1f1.pdf

Dąsal M., Rytuały, obrzędy, ceremonie. Antropologiczna konceptualizacja rytuału, Kraków 2018.

Popiołek P., Prolegomena do teologii gier wideo. Ku teologicznej refleksji nad fenomenem gier cyfrowych; dostęp:

https://academic-journals.eu/pl/download?path=%2Fuploads%2FZm9sZGVycHVibWVkaWE%3D%2Fdocuments%2Fpp-8-14.pdf

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: absolwent zna i rozumie

1. w stopniu zaawansowanym miejsce i znaczenie gier w przestrzeni kulturowej oraz potrafi dostrzec przejawy tejże w tekstach gier (K_W02)

Umiejętności: absolwent potrafi

2. sporządzić formalną analizę gry pod kątem reprezentacji treści religijnych i mitycznych (K_U03)

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do

3. krytycznej oceny pojedynczych tekstów jak i trendów w medium gier, oraz ich wpływu na przestrzeń kulturową (K_K01)

4. aktywnego poszukiwania wartościowych treści w medium gier (K_K04)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne / metoda projektu / wykład / dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)

Praca zaliczeniowa (efekty 1,2,3,4)

B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny

Ustalenie oceny końcowej na podstawie pracy zaliczeniowej (100%).

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-29
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours more information
Coordinators: Mateusz Dąsal, Justyna Migoń-Sasuła
Group instructors: Mateusz Dąsal
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading

Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)