University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Architexts in the gaming medium

General data

Course ID: 1.S3.GS.PP.34
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Architexts in the gaming medium
Name in Polish: Architeksty w medium gier
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Study level:

(in Polish) studia pierwszego stopnia

Field of study:

(in Polish) Game Studies

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) trzeci

Education profile:

(in Polish) praktyczny

Supplementary literature:

(in Polish) Kluska B., Dawno temu w grach, wyd. Orka, Łódź 2008:

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiun6iMpsnyAhWosKQKHQL0CFwQFnoECAUQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.retroage.net%2Fpliki%2Fdawno_temu_w_grach.pdf&usg=AOvVaw0jRsl9d0IMg_UdVKsnBuLZ

Student workload:

(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 45h/ 1,5 ECTS

Udział w zajęciach: 30h

Udział w konsultacjach: 15h


B. Praca własna studenta: 15h/ 0,5 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 10h

Przygotowanie do zaliczenia: 5h

Prerequisites:

(in Polish) Zakres tematów:

Na zajęciach omówione zostaną najważniejsze tytuły reprezentujące następujące rodzaje i gatunki gier: kolekcjonerskie gry karciane, papierowe gry RPG, strategiczne gry bitewne, a także gry wideo: strategiczne gry turowe, strategiczne gry czasu rzeczywistego, gry FPS, gry fabularne, gry hack and slash.

Short description: (in Polish)

Kurs ma na celu zapoznanie uczestników z tytułami najważniejszych dla poszczególnych gatunków gier, a także omówienie ich wpływu na rozwój branży.

Full description: (in Polish)

Na zajęciach studenci zapoznają się z tekstami gier, które miały najważniejszy i najistotniejszy wpływ na rozwój poszczególnych gatunków. Uczestnicy kursu zapoznają się z architekstami w medium gier bez prądu: kolekcjonerskich gier karcianych, papierowych gier RPG, strategicznych gier bitewnych, a także gier wideo: strategicznych gier turowych, czasu rzeczywistego, FPS, fabularnych, hack and slash.

Bibliography: (in Polish)

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć

Mańkowski P., Wielka Księga Gier, Warszawa 2018;

Kushner D., Masters of Doom. O dwóch takich, co stworzyli imperium i zmienili popkulturę, tłum. M. Kosman,Warszawa 2020.

Ewalt D.M., Of Dice and Man. The story of Dungeons&Dragons and the people who play it, New York 2013.

Materiały przygotowane przez prowadzącego.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: absolwent zna i rozumie

1. w stopniu zaawansowanym najważniejsze dla poszczególnych gatunków i rodzajów gier tytuły oraz ich szczególnie wyróżniające się cechy (K_W01).

Umiejętności: absolwent potrafi

2. wskazać wpływ konkretnych gier oraz zastosowanych w nich rozwiązań w historii gatunków i całej branży gier (K_U02).

3. wyróżnić historię rozwoju konkretnych mechanik, wątków i motywów gier (K_U03).

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do

4. świadomego spojrzenia na rozwój i historię medium growego wraz z jego rosnącą popularnością (K_K01).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody dydaktyczne: Dyskusja, prezentacja multimedialna, praca w grupach

Metody i kryteria oceniania:

A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)

Praca zaliczeniowa (efekty 1,2); Zadania cząstkowe (efekty 3,4).

B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny

Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (50%) i pracy zaliczeniowej (50%).

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-29
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Justyna Migoń-Sasuła
Group instructors: Justyna Migoń-Sasuła
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading

Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www2-1 (2024-04-02)