Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania rynkowe i marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.JBZ.58.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Badania rynkowe i marketing
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

licencjat

Kierunek studiów:

język biznesu

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

2

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

brak

Literatura uzupełniająca:

brak

Nakład pracy studenta:

A. Godziny kontaktowe: 60 h








Udział w zajęciach: 30 h (2ECTS)




Udział w konsultacjach: 10 h (1 ECTS)








B. Praca własna studenta: 20 h








Przygotowanie do zajęć: 15 h (2ECTS)




Przygotowanie do zaliczenia: 5 h (1ECTS)

Założenia:

Przekazanie podstawowej wiedzy na temat orientacji marketingowej i marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem; zdefiniowanie terminów i pojęć z zakresu marketingu.




Wyrobienie wśród studentów myślenia kategoriami klienta i wymogów rynku; Przedstawienie zagadnień związanych z problematyką marketingowej orientacji przedsiębiorstwa. Celem nauczania jest również zapoznanie studentów z metodami, instrumentami i działaniami, które współtworzą metodyczną oraz instrumentalno - czynnościową strukturę marketingu.

Skrócony opis:

Przekazanie podstawowej wiedzy na temat orientacji marketingowej i marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem; zdefiniowanie terminów i pojęć z zakresu marketingu.

Wyrobienie wśród studentów myślenia kategoriami klienta i wymogów rynku; Przedstawienie zagadnień związanych z problematyką marketingowej orientacji przedsiębiorstwa. Celem nauczania jest również zapoznanie studentów z metodami, instrumentami i działaniami, które współtworzą metodyczną oraz instrumentalno - czynnościową strukturę marketingu.

Pełny opis:

Ewolucja i przyczyny powstania koncepcji marketingu. Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Marketing koncepcja czy moda

Fundamentalne założenia marketingu. Marketing a inne podejścia do kreowania stosunków wymiennych. Główne teorie marketingu.

Zintegrowany proces podejmowania decyzji – marketing–mix i jego elementy.

Marketing a proces komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem.

Badanie rynku jako podstawa procesu decyzyjnego w marketingu.

Strategia produktu

Strategia cen

Strategia dystrybucji

Strategia promocji

Dylematy współczesnego marketingu – marketing masowy versus marketing partnerski

Literatura:

1. G. Armstrong, P. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012

2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.

3. Garbarski L.,, Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008.

Efekty uczenia się:

WIEDZA: student ZNA I ROZUMIE

k_W09 prawne i ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania instytucji

i firm P6S_WK

k_W10 różne rodzaje struktur gospodarczych P6S_WK

k_W11 przesłanki warunkujące gospodarczą działalność człowieka P6S_WK

k_W12 zastosowania praktyczne wiedzy językowej i językoznawczej, np.

w działalności kulturalnej, medialnej, edukacyjnej, tłumaczeniowej lub obsługi biznesu P6S_WG

UMIEJĘTNOŚCI: student T POTRAFI

k_U09 analizować informacje z rynku i wykorzystywać je w praktyce

gospodarczej dla procesów podejmowania decyzji P6S_UW

k_U10 dokonać obserwacji i prawidłowej interpretacji zjawisk

ekonomicznych oraz oceniać racjonalność decyzji konsumentów i

podmiotów gospodarczych P6S_UW

k_U11 wykorzystywać w działaniach profesjonalnych (biznesowych)

narzędzia informatyczne P6S_UW

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: STUDENT JEST GOTÓW DO

k_K02 wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania

działalności na rzecz środowiska społecznego inicjowania

działania na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w

sposób przedsiębiorczy P6S_KO

k_K03 odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym:

- przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od

innych,

- dbałości o dorobek i tradycje zawodu P6S_KR

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin 100 %

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www4-1 (2024-04-02)