Badania rynkowe i marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JBZ.58.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Badania rynkowe i marketing |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | licencjat |
Kierunek studiów: | język biznesu |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 2 |
Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | brak |
Literatura uzupełniająca: | brak |
Nakład pracy studenta: | A. Godziny kontaktowe: 60 h Udział w zajęciach: 30 h (2ECTS) Udział w konsultacjach: 10 h (1 ECTS) B. Praca własna studenta: 20 h Przygotowanie do zajęć: 15 h (2ECTS) Przygotowanie do zaliczenia: 5 h (1ECTS) |
Założenia: | Przekazanie podstawowej wiedzy na temat orientacji marketingowej i marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem; zdefiniowanie terminów i pojęć z zakresu marketingu. Wyrobienie wśród studentów myślenia kategoriami klienta i wymogów rynku; Przedstawienie zagadnień związanych z problematyką marketingowej orientacji przedsiębiorstwa. Celem nauczania jest również zapoznanie studentów z metodami, instrumentami i działaniami, które współtworzą metodyczną oraz instrumentalno - czynnościową strukturę marketingu. |
Skrócony opis: |
Przekazanie podstawowej wiedzy na temat orientacji marketingowej i marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem; zdefiniowanie terminów i pojęć z zakresu marketingu. Wyrobienie wśród studentów myślenia kategoriami klienta i wymogów rynku; Przedstawienie zagadnień związanych z problematyką marketingowej orientacji przedsiębiorstwa. Celem nauczania jest również zapoznanie studentów z metodami, instrumentami i działaniami, które współtworzą metodyczną oraz instrumentalno - czynnościową strukturę marketingu. |
Pełny opis: |
Ewolucja i przyczyny powstania koncepcji marketingu. Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Marketing koncepcja czy moda Fundamentalne założenia marketingu. Marketing a inne podejścia do kreowania stosunków wymiennych. Główne teorie marketingu. Zintegrowany proces podejmowania decyzji – marketing–mix i jego elementy. Marketing a proces komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Badanie rynku jako podstawa procesu decyzyjnego w marketingu. Strategia produktu Strategia cen Strategia dystrybucji Strategia promocji Dylematy współczesnego marketingu – marketing masowy versus marketing partnerski |
Literatura: |
1. G. Armstrong, P. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012 2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002. 3. Garbarski L.,, Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: student ZNA I ROZUMIE k_W09 prawne i ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania instytucji i firm P6S_WK k_W10 różne rodzaje struktur gospodarczych P6S_WK k_W11 przesłanki warunkujące gospodarczą działalność człowieka P6S_WK k_W12 zastosowania praktyczne wiedzy językowej i językoznawczej, np. w działalności kulturalnej, medialnej, edukacyjnej, tłumaczeniowej lub obsługi biznesu P6S_WG UMIEJĘTNOŚCI: student T POTRAFI k_U09 analizować informacje z rynku i wykorzystywać je w praktyce gospodarczej dla procesów podejmowania decyzji P6S_UW k_U10 dokonać obserwacji i prawidłowej interpretacji zjawisk ekonomicznych oraz oceniać racjonalność decyzji konsumentów i podmiotów gospodarczych P6S_UW k_U11 wykorzystywać w działaniach profesjonalnych (biznesowych) narzędzia informatyczne P6S_UW KOMPETENCJE SPOŁECZNE: STUDENT JEST GOTÓW DO k_K02 wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego inicjowania działania na rzecz interesu publicznego myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy P6S_KO k_K03 odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym: - przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych, - dbałości o dorobek i tradycje zawodu P6S_KR |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin 100 % |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.