University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Leksyka i frazeologia języka polskiego 2

General data

Course ID: 1.S3.JPJN1.29
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Leksyka i frazeologia języka polskiego 2
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Study level:

(in Polish) studia I stopnia

Field of study:

(in Polish) Język polski od podstaw z językiem niemieckim

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) Letni

Education profile:

(in Polish) ogólnoakademicki

Type of course:

foreign languages
obligatory courses

Requirements:

(in Polish) znajomość języka polskiego na poziomie A1

Supplementary literature:

(in Polish) Justyna Krztoń "Testuj Swój Polski: Słownictwo w pracy" Kraków, 2014


Anna Seretny "Słownictwo polskie w ćwiczeniach dla obcokrajowców" Kraków, 2019


Magdalena Szelc-Mays, Elżbieta Rybicka "Słowa i słówka" Kraków, 2003



Student workload:

(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 45h/ 1,5 ECTS


Udział w zajęciach: 30 h


Udział w konsultacjach: 15h



B. Praca własna studenta: 35h/ 1,5 ECTS


Przygotowanie do zajęć: 15h


Przygotowanie do zaliczenia: 15h

Prerequisites:

(in Polish) znajomość języka polskiego na poziomie A2

Short description: (in Polish)

Przedmiot Leksyka i frazeologia 2 stanowi kontynuację zajęć Leksyka i frazeologia 1. Jego celem jest dalsze wzbogacanie słownictwa i frazeologii na poziomie objętym programem nauczania poprzez liczne ćwiczenia praktyczne.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest rozwijanie i utrwalanie leksyki tematycznej zawartej w treściach programowych w kontekstach komunikacyjnych. Nabywanie umiejętności reagowania w sytuacjach życia codziennego.

Zagadnienia do zrealizowania:

1. Zakupy: nazwy sklepów, nazwy miar i ilości, nazwy ubrań i kolorów, idiomy.

2. Nazwy miesięcy, okoliczniki czasu.

3. Nazwy kierunków świata, nazwy obiektów w mieście, nazwy zabytków.

4. Urlop, dworzec, lotnisko, hotel, kemping, biuro podróży.

5. Urządzanie i wyposażenie mieszkania, rodzaje pomieszczeń, wynajmowanie mieszkania, pokoju (rodzaj, położenie).

6. Nazwy zjawisk atmosferycznych i pór roku.

7. Nazwy części ciała, nazwy objawów choroby.

8. Biografia.

9. Nazwy dyscyplin sportowych, zawodników i czasowniki związane ze sportem.

10. Nauka, kursy, szkolenia, pamięć.

11. Nazwy świąt i tradycji: Wielkanoc, Wigilia, Boże Narodzenie, Nowy Rok, imieniny, urodziny. składanie życzeń.

Bibliography: (in Polish)

Literatura wykorzystywana podczas zajęć:

Monika Gworys, Anna Mądrecka "Mówię po polsku. Ćwiczenia dla obcokrajowców. poziom B1 i B2" Kraków, 2021

Justyna Krztoń "Testuj Swój Polski: Słownictwo 2" Kraków, 2017

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza: student zna i rozumie:

1. słownictwo i wyrażenia frazeologiczne objęte programem nauczania na poziomie A2, (K_W02).

Umiejętności: student potrafi:

2. odbierać i tworzyć teksty mówione i pisane w języku polskim na tematy objęte programem nauczania na poziomie A2 (K_U04)

3.w razie potrzeby skorzystać ze słownika w formie tradycyjnej lub elektronicznej (K_U07);

Kompetencje społeczne - student jest gotów do:

4. dokonania realistycznej oceny posiadanej wiedzy i opanowanych umiejętności oraz do podjęcia wysiłku w celu stałego ich pogłębiania (K_K02).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Praca na zajęciach (efekt 1, 2, 3, 4)

Kolokwium pisemne (60% poprawnych odpowiedzi) (efekt 1, 2, 3, 4)

Ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie oceny z kolokwium 60%,

Frekwencja, przygotowanie do zajęć i aktywność w ramach ćwiczeń 40%

Practical placement: (in Polish)

nie dotyczy

Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)

Time span: 2024-03-01 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Aleksandra Bogocz, Aleksander Gadomski
Group instructors: Aleksander Gadomski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
(in Polish) Dyscyplina:

(in Polish) językoznawstwo

(in Polish) Literatura uzupełniająca:

(in Polish) Justyna Krztoń "Testuj Swój Polski: Słownictwo 2" Kraków, 2017


Anna Seretny, "A co to takiego? Obrazkowy słownik języka polskiego" Kraków, 2013


Type of course:

foreign languages
obligatory courses

Mode:

(in Polish) Mieszany: realizowany zdalnie i w sali
(in Polish) Realizowany w sali
Online

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest rozwijanie i utrwalanie leksyki tematycznej zawartej w treściach programowych w kontekstach komunikacyjnych. Nabywanie umiejętności reagowania w sytuacjach życia codziennego.

Full description: (in Polish)

elem przedmiotu jest rozwijanie i utrwalanie leksyki tematycznej zawartej w treściach programowych w kontekstach komunikacyjnych. Nabywanie umiejętności reagowania w sytuacjach życia codziennego.

Zagadnienia do zrealizowania:

1. Formy powitalne i pożegnalne, zwroty grzecznościowe; nawiązywanie kontaktu, przedstawianie się, pytanie i wyrażanie samopoczucia.

2. Opis wyglądu i charakteru.

3. Narodowości; zawody i zajęcia; przymiotniki określające pochodzenie.

4. Rodzina i stosunki osobiste.

5. Hobby.

6. Nazwy żywności, potraw i napojów.

7. Rutyna dnia codziennego, pory dnia i godziny, dni tygodnia, środki komunikacji (+ na dworcu PKP: kupowanie biletu, informacja).

8. Zakupy: nazwy sklepów, nazwy miar i ilości, nazwy ubrań i kolorów, idiomy.

9. Nazwy miesięcy, okoliczniki czasu.

10. Postanowienia noworoczne.

11. Telefon komórkowy.

12. Nazwy kierunków świata, nazwy obiektów w mieście, nazwy zabytków.

13. Urlop, dworzec, lotnisko, hotel, kemping, biuro podróży.

14. Urządzanie i wyposażenie mieszkania, rodzaje pomieszczeń, wynajmowanie mieszkania, pokoju (rodzaj, położenie).

15. Nazwy zjawisk atmosferycznych i pór roku.

16. Nazwy części ciała, nazwy objawów choroby.

17. Biografia.

18. Nazwy dyscyplin sportowych, zawodników i czasowniki związane ze sportem.

19. Nauka, kursy, szkolenia, pamięć.

20. Nazwy świąt i tradycji: Wielkanoc, Wigilia, Boże Narodzenie, Nowy Rok, imieniny, urodziny. składanie życzeń.

Bibliography: (in Polish)

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

Monika Gworys, Anna Mądrecka "Mówię po polsku. Ćwiczenia dla obcokrajowców. poziom A1 i A2" Kraków, 2021

Justyna Krztoń "Testuj Swój Polski: Słownictwo 1", Kraków, 2014

Classes in period "Summer semestr 2024/2025" (future)

Time span: 2025-03-01 - 2025-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)