University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Przedmiot kulturoznawczy do wyboru 2: Rola ubioru w kreowaniu wizerunku

General data

Course ID: 1.S3.LS.66.4.K
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Przedmiot kulturoznawczy do wyboru 2: Rola ubioru w kreowaniu wizerunku
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali

Supplementary literature:

(in Polish) Goffman E., Człowiek w teatrze życia codziennego, Wydawnictwo KR, Warszawa 2000.

Pietkiewicz E., Savoir vivre dla każdego, Warszawa 1997.

Short description: (in Polish)

W czasie kursu student zapozna się z podstawowymi elementami składającymi się na wizerunek.

Celem zajęć jest zrozumienie istoty autoprezentacji oraz strategii stosowanych przez ludzi dla wywierania pożądanego wrażenia za pomocą ubioru. Krytyczna analiza przykładowych wizerunków prezentowanych w mediach przybliży rolę mediów oraz ich wpływu na zachowania i postawy międzyludzkie.

Full description: (in Polish)

Realizowane tematy:

1. Definicje i typy wizerunku. Wizerunek a reputacja.

2. Wizerunek indywidualny. Techniki kreacji marki osobistej

3. Dress code i komunikacja niewerbalna jako elementy kształtujące markę osobistą

4. Psychologia koloru

5. Wizerunek medialny i jego funkcje. Zasady współpracy z mediami

6. Taktyki i strategie w procesie autoprezentacji: opisywanie siebie i wyrażanie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania

niewerbalne, kontakty społeczne, konformizm i uleganie, dekoracje i rekwizyty.

Bibliography: (in Polish)

Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Wyd.

Poltext, Warszawa 2009.

Cialdini R.B., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk 2002

Drzycimski A., Sztuka kształtowania wizerunku

Królik G., Autoprezentacja, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 2004.

 Leary M. Wywieranie wrażenia na innych O sztuce autoprezentacji, GWP, Sopot

2007.

Tarczyński D.R., Zrozumieć człowieka z wyglądu. Psychologia ubioru, Białystok

1998.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

- student posiada znajomość podstawowych terminów związanych z poszczególnymi modułami, np. netykieta, komunikacja werbalna i niewerbalna, dress code, strategia auoprezentacyjna, publiczne atrybucje, manipulacja wizerunkiem

- student posiada umiejętność analizy wizerunku i krytycznej postawy

Umiejetności:

- student rozumie rolę języka ciała i innych środków pozawerbalnych w procesie

komunikacji i autoprezentacji,

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody i kryteria oceniania:

Sposób zaliczenia:

- zaliczenie z oceną

Forma i warunki zaliczenia przedmiotu:

Wykonanie prezentacji multimedialnej dotyczącej problematyki przedmiotu.

Podstawowe kryteria:

1. aktywne uczestnictwo w zajęciach - 60%

2. przygotowanie prezentacji zaliczeniowej - 40%

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-29
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 15 hours more information
Coordinators: Justyna Migoń-Sasuła, Pamela Szczerbik-Chudy
Group instructors: Pamela Szczerbik-Chudy
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www3-1 (2024-04-02)