(in Polish) Przedmiot kulturoznawczy do wyboru 2: Rola ubioru w kreowaniu wizerunku
General data
Course ID: | 1.S3.LS.66.4.K |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Przedmiot kulturoznawczy do wyboru 2: Rola ubioru w kreowaniu wizerunku |
Organizational unit: | Faculty of Philology |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Supplementary literature: | (in Polish) Goffman E., Człowiek w teatrze życia codziennego, Wydawnictwo KR, Warszawa 2000. Pietkiewicz E., Savoir vivre dla każdego, Warszawa 1997. |
Short description: |
(in Polish) W czasie kursu student zapozna się z podstawowymi elementami składającymi się na wizerunek. Celem zajęć jest zrozumienie istoty autoprezentacji oraz strategii stosowanych przez ludzi dla wywierania pożądanego wrażenia za pomocą ubioru. Krytyczna analiza przykładowych wizerunków prezentowanych w mediach przybliży rolę mediów oraz ich wpływu na zachowania i postawy międzyludzkie. |
Full description: |
(in Polish) Realizowane tematy: 1. Definicje i typy wizerunku. Wizerunek a reputacja. 2. Wizerunek indywidualny. Techniki kreacji marki osobistej 3. Dress code i komunikacja niewerbalna jako elementy kształtujące markę osobistą 4. Psychologia koloru 5. Wizerunek medialny i jego funkcje. Zasady współpracy z mediami 6. Taktyki i strategie w procesie autoprezentacji: opisywanie siebie i wyrażanie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, konformizm i uleganie, dekoracje i rekwizyty. |
Bibliography: |
(in Polish) Białopiotrowicz G., Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce, Wyd. Poltext, Warszawa 2009. Cialdini R.B., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk 2002 Drzycimski A., Sztuka kształtowania wizerunku Królik G., Autoprezentacja, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Katowice 2004. Leary M. Wywieranie wrażenia na innych O sztuce autoprezentacji, GWP, Sopot 2007. Tarczyński D.R., Zrozumieć człowieka z wyglądu. Psychologia ubioru, Białystok 1998. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: - student posiada znajomość podstawowych terminów związanych z poszczególnymi modułami, np. netykieta, komunikacja werbalna i niewerbalna, dress code, strategia auoprezentacyjna, publiczne atrybucje, manipulacja wizerunkiem - student posiada umiejętność analizy wizerunku i krytycznej postawy Umiejetności: - student rozumie rolę języka ciała i innych środków pozawerbalnych w procesie komunikacji i autoprezentacji, |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody i kryteria oceniania: Sposób zaliczenia: - zaliczenie z oceną Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: Wykonanie prezentacji multimedialnej dotyczącej problematyki przedmiotu. Podstawowe kryteria: 1. aktywne uczestnictwo w zajęciach - 60% 2. przygotowanie prezentacji zaliczeniowej - 40% |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO KON
TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Justyna Migoń-Sasuła, Pamela Szczerbik-Chudy | |
Group instructors: | Pamela Szczerbik-Chudy | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Opole.