Analysis and creation of promotional text
General data
Course ID: | 1.S3.LS.JPAC.9 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Analysis and creation of promotional text |
Name in Polish: | Analiza i tworzenie tekstu promocyjnego |
Organizational unit: | Faculty of Philology |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) I stopnia |
Education profile: | (in Polish) ogólnoakademicki |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Supplementary literature: | (in Polish) Tomasz Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w internecie, Kraków 2003. Kreatywność językowa w komunikacji internetowej, pod red. Katarzyny Burskiej i Bartłomieja Cieśli, Łódź 2019. Język a media. Wzory języka we współczesnych mediach, red. Ewa Katarzyna Horyń, Bogusław Andrzej Skowronek, Agnieszka Walecka-Rynduch, Kraków 2018. Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa 2015. Ewa Rogowska-Cybulska, „Twixnijmy to razem…” O derywatach czasownikowych w tekstach reklam, „Język polski” 2019, z. 2, s. 103-117. Krzysztof Ozga, Wybrane aspekty językowe postów content designerów (na przykładzie marki Coca-Cola), „Prace Językoznawcze” 2019,nr 2, s. 123-138. |
Student workload: | (in Polish) A. Godziny kontaktowe: 20h/ 0,5 ECTS Udział w zajęciach: 15h Udział w konsultacjach: 5h B. Praca własna studenta: 20h/ 0,5 ECTS Przygotowanie do zajęć: 10h Przygotowanie do zaliczenia: 10h |
Short description: |
(in Polish) Celem kursu jest zapoznanie uczestników z różnorodnymi tekstami promocyjnymi i ich specyfiką. |
Full description: |
(in Polish) W trakcie zajęć student pozna różne gatunki tekstów promocyjnych i ich specyfikę, a także zabiegi językowe i pozajęzykowe wykorzystywane w marketingu. W oparciu o zdobytą wiedzę będzie samodzielnie analizował i tworzył różnego rodzaju teksty promocyjne. Omawiane zagadnienia: • Definicja reklamy i jej rodzaje. • Strategie perswazyjne. • Środki językowe wykorzystywane w reklamach. • Konteksty, motywy i toposy obecne w tekstach reklamowych. • Gatunki współczesnych tekstów promocyjnych. • Reklama w mediach społecznościowych. • Język kampanii wyborczych. |
Bibliography: |
(in Polish) Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż, Gdańsk 2004. Piotr H. Lewiński, Retoryka reklamy, Wrocław 2008. Władysław Lubaś, Język w komunikacji, w perswazji i w reklamie, Dąbrowa Górnicza, 2006. Maciej Dutko, Copywriting internetowy, Warszawa 2011. Dorota Jędrzejewska, Rafał Niemczyk, Copywriting. Jak sprzedawać słowem, Warszawa 2013. Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa 2015. Izabela Łuc, Małgorzata Bortliczek, Język uwikłany w ponowoczesność, Katowice 2011. Kazimierz Ożóg, Język w służbie polityki. Językowy kształt kampanii wyborczych, Rzeszów 2004. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: Absolwent zna i rozumie: 1. środki językowe i pozajęzykowe wykorzystywane w tworzeniu tekstów promocyjnych, potrafi je nazwać opierając się na terminologii z zakresu językoznawstwa w tym retoryki (k_W01) 2. zna i rozumie treści związane z modułem wybieralnym (k_W09) 3. treści i działania promocyjne, marketingowe i PRowe (m-W-2, m-W-3) Umiejętności: Absolwent potrafi: 4. formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z zakresu językoznawstwa (z możliwością uwzględnienia wiedzy z nauk pokrewnych) (k_U02) 5. rozpoznać zjawiska językowe oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod językoznawczych pozwalających na ocenę ich znaczenia i oddziaływania w procesie historyczno-kulturowym (k_U03) 6. tworzyć i wyszukiwać oraz analizować treści i działania promocyjne, marketingowe i PRowe (m-U-3) Kompetencje społeczne: Student jest gotów do: 7. odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych (k_K02) 8. kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w obszarze określonym przez moduł wybieralny (k_K04) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody dydaktyczne: - metoda podająca, - dyskusja, - projekt Metody i kryteria oceniania: 1) Przygotowanie tekstu promocyjnego i omówienie zastosowanych w nim strategii (efekty 1-8). 2) Aktywność na zajęciach (efekty 1,4). Weryfikacja efektów kształcenia: 1) Przygotowanie tekstu promocyjnego i omówienie zastosowanych w nim strategii. 2) Aktywność na zajęciach. |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR KON
|
Type of class: |
Seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Justyna Migoń-Sasuła, Julia Piotrowska | |
Group instructors: | Julia Piotrowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Opole.