University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Analysis and creation of promotional text

General data

Course ID: 1.S3.LS.JPAC.9
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Analysis and creation of promotional text
Name in Polish: Analiza i tworzenie tekstu promocyjnego
Organizational unit: Faculty of Philology
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Study level:

(in Polish) I stopnia

Education profile:

(in Polish) ogólnoakademicki

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali

Supplementary literature:

(in Polish) Tomasz Maciejowski, Narzędzia skutecznej promocji w internecie, Kraków 2003.

Kreatywność językowa w komunikacji internetowej, pod red. Katarzyny Burskiej i Bartłomieja Cieśli, Łódź 2019.

Język a media. Wzory języka we współczesnych mediach, red. Ewa Katarzyna Horyń, Bogusław Andrzej Skowronek, Agnieszka Walecka-Rynduch, Kraków 2018.

Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa 2015.

Ewa Rogowska-Cybulska, „Twixnijmy to razem…” O derywatach czasownikowych w tekstach reklam, „Język polski” 2019, z. 2, s.

103-117.

Krzysztof Ozga, Wybrane aspekty językowe postów content designerów (na przykładzie marki Coca-Cola), „Prace Językoznawcze” 2019,nr 2, s. 123-138.

Student workload:

(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 20h/ 0,5 ECTS

Udział w zajęciach: 15h

Udział w konsultacjach: 5h


B. Praca własna studenta: 20h/ 0,5 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 10h

Przygotowanie do zaliczenia: 10h

Short description: (in Polish)

Celem kursu jest zapoznanie uczestników z różnorodnymi tekstami promocyjnymi i ich specyfiką.

Full description: (in Polish)

W trakcie zajęć student pozna różne gatunki tekstów promocyjnych i ich specyfikę, a także zabiegi językowe i pozajęzykowe wykorzystywane w marketingu. W oparciu o zdobytą wiedzę będzie samodzielnie analizował i tworzył różnego rodzaju teksty promocyjne.

Omawiane zagadnienia:

• Definicja reklamy i jej rodzaje.

• Strategie perswazyjne.

• Środki językowe wykorzystywane w reklamach.

• Konteksty, motywy i toposy obecne w tekstach reklamowych.

• Gatunki współczesnych tekstów promocyjnych.

• Reklama w mediach społecznościowych.

• Język kampanii wyborczych.

Bibliography: (in Polish)

Jerzy Bralczyk, Język na sprzedaż, Gdańsk 2004.

Piotr H. Lewiński, Retoryka reklamy, Wrocław 2008.

Władysław Lubaś, Język w komunikacji, w perswazji i w reklamie, Dąbrowa Górnicza, 2006.

Maciej Dutko, Copywriting internetowy, Warszawa 2011.

Dorota Jędrzejewska, Rafał Niemczyk, Copywriting. Jak sprzedawać słowem, Warszawa 2013.

Magdalena Jaworowicz, Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej, Warszawa 2015.

Izabela Łuc, Małgorzata Bortliczek, Język uwikłany w ponowoczesność, Katowice 2011.

Kazimierz Ożóg, Język w służbie polityki. Językowy kształt kampanii wyborczych, Rzeszów 2004.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza:

Absolwent zna i rozumie:

1. środki językowe i pozajęzykowe wykorzystywane w tworzeniu tekstów promocyjnych, potrafi je nazwać opierając się na terminologii z zakresu językoznawstwa w tym retoryki (k_W01)

2. zna i rozumie treści związane z modułem wybieralnym (k_W09)

3. treści i działania promocyjne, marketingowe i PRowe (m-W-2, m-W-3)

Umiejętności:

Absolwent potrafi:

4. formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia ich rozwiązania z wykorzystaniem wiedzy z zakresu językoznawstwa (z możliwością uwzględnienia wiedzy z nauk pokrewnych) (k_U02)

5. rozpoznać zjawiska językowe oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod językoznawczych pozwalających na ocenę ich znaczenia i oddziaływania w procesie historyczno-kulturowym (k_U03)

6. tworzyć i wyszukiwać oraz analizować treści i działania promocyjne, marketingowe i PRowe (m-U-3)

Kompetencje społeczne:

Student jest gotów do:

7. odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych (k_K02)

8. kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w obszarze określonym przez moduł wybieralny (k_K04)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody dydaktyczne: - metoda podająca, - dyskusja, - projekt

Metody i kryteria oceniania:

1) Przygotowanie tekstu promocyjnego i omówienie zastosowanych w nim strategii (efekty 1-8).

2) Aktywność na zajęciach (efekty 1,4).

Weryfikacja efektów kształcenia:

1) Przygotowanie tekstu promocyjnego i omówienie zastosowanych w nim strategii.

2) Aktywność na zajęciach.

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-29
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 15 hours more information
Coordinators: Justyna Migoń-Sasuła, Julia Piotrowska
Group instructors: Julia Piotrowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading

Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 15 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www3-1 (2024-04-02)