(in Polish) Trening interpersonalny
General data
Course ID: | 2.1-TIP-CF |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Trening interpersonalny |
Organizational unit: | Institute of History |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
OR
4.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) Licencjackie (I stopień). |
Field of study: | (in Polish) Coaching filozoficzny. |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) Letni. |
Education profile: | (in Polish) Praktyczny. |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Requirements: | (in Polish) Zaliczenie z oceną. Część teoretyczna warsztatów: ocena aktywności i zaangażowania w warsztaty na podstawie -zadań realizowanych podczas zajęć 50% oceny końcowej. Zaangażowanie w przygotowanie własne i zadania domowe prezentowane na zajęciach 50% oceny końcowej Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie co najmniej 25% z zadań realizowanych podczas zajęć i 25% z zadań domowych. |
Supplementary literature: | (in Polish) Aronson, E. (1995). Człowiek -istota społeczna. Warszawa: PWN. Cialdini, R.B. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP. Dymkowski, M. (1996). Samowiedza w okowach przywdziewanych masek. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN. Kenrick T., Steven N. Cialdini R.(2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP. Leary, M.R. (1999). Wywieranie wrażenia na innych: O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP. Leary M., Kowalski R.(2001).Lęk społeczny. Gdańsk: GWP. Miller R. S.(1999). Niepewność i zakłopotanie. Gdańsk: GWP. Wojciszke, B. (2002). Człowiek wśród ludzi, Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. |
Student workload: | (in Polish) 2 ETCS |
Prerequisites: | (in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z procesem grupowym, jego przebiegiem i konsekwencjami. Celem ponadto jest uczestnictwo w zajęciach rozwijających umiejętności psychologiczne takie jak empatia, nazywanie i wyrażanie uczuć, współpraca w grupie, poznanie własnych procesów psychicznych i prawidłowe rozumienie zjawisk psychicznych innych ludzi na podstawie procesów grupowych |
Short description: |
(in Polish) Celem jest uczestnictwo w zajęciach rozwijających umiejętności psychologiczne takie jak empatia, nazywanie i wyrażanie uczuć, współpraca w grupie, poznanie własnych procesów psychicznych i prawidłowe rozumienie zjawisk psychicznych innych ludzi na podstawie procesów grupowych |
Full description: |
(in Polish) Zagadnienia poruszane podczas treningu: 1. Czym są emocje 2. Jak mogę nazwać emocje własne i innych osób 3. Wyrażanie uczuć wobec innych 4. Podstawowe umiejętności psychologiczne : empatia, klaryfikacja, konfrontacja 5. Znajomość procesu grupowego i umiejętność korzystania z niego w racy z klientem |
Bibliography: |
(in Polish) Cenin, M. (1993). Trening psychologiczny: analiza efektywności w trudnych sytuacjach zadaniowych (No. 1498). Wydawn. Uni-wersytetu Wrocławskiego. Jedliński, K. (2008). Trening interpersonalny. Virtualo. Zaborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny: podstawy teoretyczne: procesy, techniki. Wydaw. Naukowe" Scholar". Mellibruda, J. (1988). Program treningu interpersonalnego dla nauczycieli. Instytut Kształcenia Nauczycieli, Warszawa. Uzupełniająca: Aronson, E. (1995). Człowiek -istota społeczna. Warszawa: PWN. Cialdini, R.B. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP. Dymkowski, M. (1996). Samowiedza w okowach przywdziewanych masek. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN. Kenrick T., Steven N. Cialdini R.(2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP. Leary, M.R. (1999). Wywieranie wrażenia na innych: O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP. Leary M., Kowalski R.(2001).Lęk społeczny. Gdańsk: GWP. Miller R. S.(1999). Niepewność i zakłopotanie. Gdańsk: GWP. Wojciszke, B. (2002). Człowiek wśród ludzi, Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Nabycie umiejętności takich jak: empatia, nazywanie i wyrażanie uczuć, współpraca w grupie, poznanie własnych procesów psychicznych i prawidłowe rozumienie zjawisk psychicznych innych ludzi na podstawie procesów grupowych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) B. Formy zaliczenia: • Obecność na zajęciach • Praca samodzielna podczas treningu • Praca w podgrupach • Zaangażowanie w zajęcia C. Podstawowe kryteria: • Obecność i aktywność na zajęciach. |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Femiak | |
Group instructors: | Tomasz Femiak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Workshops - Grading |
Copyright by University of Opole.