University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Trening interpersonalny

General data

Course ID: 2.1-TIP-CF
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Trening interpersonalny
Organizational unit: Institute of History
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 OR 4.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Study level:

(in Polish) Licencjackie (I stopień).

Field of study:

(in Polish) Coaching filozoficzny.

The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) Letni.

Education profile:

(in Polish) Praktyczny.

Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali

Requirements:

(in Polish) Zaliczenie z oceną.

Część teoretyczna warsztatów: ocena aktywności i zaangażowania w warsztaty na podstawie -zadań realizowanych podczas zajęć 50% oceny końcowej. Zaangażowanie w przygotowanie własne i zadania domowe prezentowane na zajęciach 50% oceny końcowej

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie co najmniej 25% z zadań realizowanych podczas zajęć i 25% z zadań domowych.

Supplementary literature:

(in Polish) Aronson, E. (1995). Człowiek -istota społeczna. Warszawa: PWN.

Cialdini, R.B. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.

Dymkowski, M. (1996). Samowiedza w okowach przywdziewanych masek. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN.

Kenrick T., Steven N. Cialdini R.(2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP.

Leary, M.R. (1999). Wywieranie wrażenia na innych: O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP.

Leary M., Kowalski R.(2001).Lęk społeczny. Gdańsk: GWP.

Miller R. S.(1999). Niepewność i zakłopotanie. Gdańsk: GWP.

Wojciszke, B. (2002). Człowiek wśród ludzi, Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.

Student workload:

(in Polish) 2 ETCS

Prerequisites:

(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studentów z procesem grupowym, jego przebiegiem i konsekwencjami. Celem ponadto jest uczestnictwo w zajęciach rozwijających umiejętności psychologiczne takie jak empatia, nazywanie i wyrażanie uczuć, współpraca w grupie, poznanie własnych procesów psychicznych i prawidłowe rozumienie zjawisk psychicznych innych ludzi na podstawie procesów grupowych

Short description: (in Polish)

Celem jest uczestnictwo w zajęciach rozwijających umiejętności psychologiczne takie jak empatia, nazywanie i wyrażanie uczuć, współpraca w grupie, poznanie własnych procesów psychicznych i prawidłowe rozumienie zjawisk psychicznych innych ludzi na podstawie procesów grupowych

Full description: (in Polish)

Zagadnienia poruszane podczas treningu:

1. Czym są emocje

2. Jak mogę nazwać emocje własne i innych osób

3. Wyrażanie uczuć wobec innych

4. Podstawowe umiejętności psychologiczne : empatia, klaryfikacja, konfrontacja

5. Znajomość procesu grupowego i umiejętność korzystania z niego w racy z klientem

Bibliography: (in Polish)

Cenin, M. (1993). Trening psychologiczny: analiza efektywności w trudnych sytuacjach zadaniowych (No. 1498). Wydawn. Uni-wersytetu Wrocławskiego.

Jedliński, K. (2008). Trening interpersonalny. Virtualo.

Zaborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny: podstawy teoretyczne: procesy, techniki. Wydaw. Naukowe" Scholar".

Mellibruda, J. (1988). Program treningu interpersonalnego dla nauczycieli. Instytut Kształcenia Nauczycieli, Warszawa.

Uzupełniająca:

Aronson, E. (1995). Człowiek -istota społeczna. Warszawa: PWN.

Cialdini, R.B. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.

Dymkowski, M. (1996). Samowiedza w okowach przywdziewanych masek. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN.

Kenrick T., Steven N. Cialdini R.(2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP.

Leary, M.R. (1999). Wywieranie wrażenia na innych: O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP.

Leary M., Kowalski R.(2001).Lęk społeczny. Gdańsk: GWP.

Miller R. S.(1999). Niepewność i zakłopotanie. Gdańsk: GWP.

Wojciszke, B. (2002). Człowiek wśród ludzi, Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.

Learning outcomes: (in Polish)

Nabycie umiejętności takich jak: empatia, nazywanie i wyrażanie uczuć, współpraca w grupie, poznanie własnych procesów psychicznych i prawidłowe rozumienie zjawisk psychicznych innych ludzi na podstawie procesów grupowych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

B. Formy zaliczenia:

• Obecność na zajęciach

• Praca samodzielna podczas treningu

• Praca w podgrupach

• Zaangażowanie w zajęcia

C. Podstawowe kryteria:

• Obecność i aktywność na zajęciach.

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-29
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours more information
Coordinators: Tomasz Femiak
Group instructors: Tomasz Femiak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www3-1 (2024-04-02)