(in Polish) Marketing
General data
Course ID: | 4.B.131 |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0311) Economics
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Marketing |
Organizational unit: | Institute of Economics and Finance |
Course groups: |
(in Polish) Harmonogram I roku Zarządzania - studia stacjonarne I' semestr letni |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest przekazanie podstawowej wiedzy na temat orientacji marketingowej i marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem; Wyrobienie wśród studentów myślenia kategoriami klienta i wymogów rynku; Przedstawienie zagadnień związanych z problematyką marketingowej orientacji przedsiębiorstwa; Uzyskanie niezbędnej wiedzy o metodach kształtowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem ukierunkowanych na klienta i jego potrzeby; zapoznanie studentów z narzędziami które współtworzą metodyczną oraz instrumentalno - czynnościową strukturę marketingu |
Full description: |
(in Polish) WYKŁADY: 1. Ewolucja i przyczyny powstania koncepcji marketingu. Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Marketing koncepcja czy moda 2. Fundamentalne założenia marketingu. Główne teorie marketingu. Zmierzch paradygmatu czy zmierz marketingu ? 3. Segmentacja rynku -rynki docelowe konsumentów 4. Zintegrowany proces podejmowania decyzji – marketing–mix i jego elementy. 5. Marketing a proces komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem 6. Badanie i analiza rynku jako podstawa decyzji marketingowych 7. Strategia produktu 8. Strategie cenowe 9. Strategie dystrybucji 10. Strategie promocji 11. Dylematy współczesnego marketingu – marketing masowy versus marketing partnerski ĆWICZENIA: 1. Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Fazy rozwoju marketingu 2. Współczesne czynniki wywierające wpływ na marketing 3. Współzależność i powiązanie rynków, produkcji, marketingu w różnych krajach w wyniku globalizacji i ekspansji międzynarodowej 4. Instrumenty komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku 5. Analiza rynkowa i marketingowa - rodzaje informacji dla procesów decyzyjnych 6. Segmentacja rynku i wybór rynków docelowych 7. Analiza wybranych strategii przedsiębiorstw (produktu, dystrybucji, promocji, polityki cenowej) 8. Metody manipulacji w sprzedaży i w reklamie 9. Plan marketingowy dla wybranego przedsiębiorstwa funkcjonującego na rynku konsumpcyjnym |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Kotler P., K. Keller, Marketing, Dom WydawniczyRebis, Warszawa 2017. 2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002. 3. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008. 4.D.Potwora, W. Potwora, Innowacje a strategie marketingowe przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2020 Literatura uzupełniająca: 1. Budzyński W., Public Relations- Wizerunek Reputacja Tożsamość, Wyd. MT biznes, Warszawa, 2017 2. Publikacje na łamach „European Journal of Marketing”; i inn. 3. Internet – wybrane witryny i czasopisma z zakresu marketingu. 4. Martin Christopher M., Marketing, Basingstoke Macmillan Education UK 2003. |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA p-W-1 Student potrafi zdefiniować pojęcia z zakresu rynku i marketingu, wyjaśnić zależności między nimi, zna podstawy teoretyczne rozwoju marketingu p-W-2 Student rozumie sposób funkcjonowania instytucji zorientowanych rynkowo w zmiennych uwarunkowaniach generowanych przez otoczenie prawne, społeczne, ekonomiczne UMIEJĘTNOŚCI p-U-1 Student umie wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania decyzji marketingowych p-U-2 Student potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska rynkowe z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi marketingowych Kompetencje Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz do podejmowania samokształcenia i aktualizacji wiedzy przez całe życie |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) WYKŁADY: Zaliczenie pisemne - test z pytaniami otwartymi ĆWICZENIA: F1 kolokwium zaliczeniowe (50%) F2 projekt grupowy (40%) F3 aktywność na zajęciach (10%) Ocena podsumowująca: średnia ważona na podstawie F1-F3. |
Copyright by University of Opole.