University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Marketing

General data

Course ID: 4.B.131
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0311) Economics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Marketing
Organizational unit: Institute of Economics and Finance
Course groups: (in Polish) Harmonogram I roku Zarządzania - studia stacjonarne I' semestr letni
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest przekazanie podstawowej wiedzy na temat orientacji marketingowej i marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem; Wyrobienie wśród studentów myślenia kategoriami klienta i wymogów rynku; Przedstawienie zagadnień związanych z problematyką marketingowej orientacji przedsiębiorstwa; Uzyskanie niezbędnej wiedzy o metodach kształtowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem ukierunkowanych na klienta i jego potrzeby; zapoznanie studentów z narzędziami które współtworzą metodyczną oraz instrumentalno - czynnościową strukturę marketingu

Full description: (in Polish)

WYKŁADY:

1. Ewolucja i przyczyny powstania koncepcji marketingu. Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Marketing koncepcja czy moda

2. Fundamentalne założenia marketingu. Główne teorie marketingu. Zmierzch paradygmatu czy zmierz marketingu ?

3. Segmentacja rynku -rynki docelowe konsumentów

4. Zintegrowany proces podejmowania decyzji – marketing–mix i jego elementy.

5. Marketing a proces komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem

6. Badanie i analiza rynku jako podstawa decyzji marketingowych

7. Strategia produktu

8. Strategie cenowe

9. Strategie dystrybucji

10. Strategie promocji

11. Dylematy współczesnego marketingu – marketing masowy versus marketing partnerski

ĆWICZENIA:

1. Marketing jako koncepcja ery rozwiniętej gospodarki rynkowej. Fazy rozwoju marketingu

2. Współczesne czynniki wywierające wpływ na marketing

3. Współzależność i powiązanie rynków, produkcji, marketingu w różnych krajach w wyniku globalizacji i ekspansji międzynarodowej

4. Instrumenty komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku

5. Analiza rynkowa i marketingowa - rodzaje informacji dla procesów decyzyjnych

6. Segmentacja rynku i wybór rynków docelowych

7. Analiza wybranych strategii przedsiębiorstw (produktu, dystrybucji, promocji, polityki cenowej)

8. Metody manipulacji w sprzedaży i w reklamie

9. Plan marketingowy dla wybranego przedsiębiorstwa funkcjonującego na rynku konsumpcyjnym

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. Kotler P., K. Keller, Marketing, Dom WydawniczyRebis, Warszawa 2017.

2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.

3. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 2008.

4.D.Potwora, W. Potwora, Innowacje a strategie marketingowe przedsiębiorstw, Difin, Warszawa 2020

Literatura uzupełniająca:

1. Budzyński W., Public Relations- Wizerunek Reputacja Tożsamość, Wyd. MT biznes, Warszawa, 2017

2. Publikacje na łamach „European Journal of Marketing”; i inn.

3. Internet – wybrane witryny i czasopisma z zakresu marketingu.

4. Martin Christopher M., Marketing, Basingstoke Macmillan Education UK 2003.

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

p-W-1 Student potrafi zdefiniować pojęcia z zakresu rynku i marketingu, wyjaśnić zależności między nimi, zna podstawy teoretyczne rozwoju marketingu

p-W-2 Student rozumie sposób funkcjonowania instytucji zorientowanych rynkowo w zmiennych uwarunkowaniach generowanych przez otoczenie prawne, społeczne, ekonomiczne

UMIEJĘTNOŚCI

p-U-1 Student umie wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania decyzji marketingowych

p-U-2 Student potrafi analizować i prognozować procesy i zjawiska rynkowe z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi marketingowych

Kompetencje

Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz do podejmowania samokształcenia i aktualizacji wiedzy przez całe życie

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

WYKŁADY:

Zaliczenie pisemne - test z pytaniami otwartymi

ĆWICZENIA:

F1 kolokwium zaliczeniowe (50%)

F2 projekt grupowy (40%)

F3 aktywność na zajęciach (10%)

Ocena podsumowująca: średnia ważona na podstawie F1-F3.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www4-1 (2024-04-02)