Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.GP.29 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | drugi |
Kierunek studiów: | Gospodarka przestrzenna |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | III (trzeci) |
Profil kształcenia: | ogólnokademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Wymagania: | zaliczenie Badań naukowych |
Literatura uzupełniająca: | Wybrane pozycje naukowe - według wskazań promotora, literatura ukierunkowana na pogłębienie badanego zagadnienia |
Nakład pracy studenta: | Nakład pracy studenta: 80 godz. (3 ECTS) A. Godziny kontaktowe: godz. 35 godz. (1 ECTS) udział w zajęciach: 30 godz. udział w konsultacjach: 5 godz. B. Praca własna studenta: 45 godz. (2 ECTS) studia nad literaturą i materiałami źródłowymi: 10 godz. przygotowywanie koncepcji pracy magisterskiej: 5 godz. opracowanie teoretycznej części pracy: 30 godz. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do napisania pracy magisterskiej oraz egzaminu magisterskiego |
Pełny opis: |
1. Zapoznanie studentów z wymogami formalnymi i merytorycznymi przygotowania prac magisterskich 2. Omówienie zakresu problematyki badawczej z zakresu gospodarki przestrzennej 3. Dyskusja i poszukiwanie indywidualnych tematów badań 4. Konceptualizacja prac: formułowanie tematów, tez, celów i problemów badawczych 5. Przygotowywanie teoretycznej części pracy magisterskiej i omawianie postępów w tym zakresie |
Literatura: |
Szafranek E., Paradowska M., Śliwa M., 2013, Niezbędnik dyplomanta gospodarki przestrzennej. Jak z powodzeniem i przyjemnością napisać i obronić pracę dyplomową? Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole. Apanowicz J., Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2005. Boć Jan, 2001, Jak pisać pracę magisterską. Konsultacja filologiczna Jan Miodek, Wydawnictwo Limited, Wrocław. Roszczypała J., Metodyka przygotowania prac licencjackich i magisterskich, Wyższa Szkoła Ekonomiczna 2003 Zenderowski R., Praca magisterska, licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu 2018 Dodatkowe pozycje - według wskazań promotora, literatura ukierunkowana na pogłębienie badanego zagadnienie. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA, student zna i rozumie: 1. formalne i merytoryczne zasady przygotowania pracy magisterskiej (k-W-13) UMIEJĘTNOŚCI, student potrafi: 2. samodzielnie określić problem badawczy i cel pracy (k-U-2) 3. pozyskać, przetworzyć i opracować informacje z różnych źródeł i materiałów niezbędne do realizacji tematu (k-U-3, k-U-9) 4. krytycznie analizować stan wiedzy w obrębie tematyki pracy (k-U-4, k-U-10, (k-U-11) KOMPETENCJE SPOŁECZNE, student jest przygotowany do: 5. realizowania indywidualnych zadań badawczych według ustalonej przez siebie kolejności i hierarchii (k-K-2 ) 6. samodzielnego pogłębiania wiedzy i kompetencji zawodowych (k-K-3) 7. działania zgodnie z zasadami poszanowania własności intelektualnej (k-K-4) |
Metody i kryteria oceniania: |
semestr III opracowanie koncepcji pracy magisterskiej (35%) (efekty: 1, 2, 3, 6) opracowanie teoretycznej części pracy (50%) (efekty: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7) zaangażowanie w pracy samodzielnej i na zajęciach (15%) (efekty: 3, 4, 5, 6) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.