Ars Celebrandi and Liturgical Law of the Roman Church
General data
Course ID: | 5-DR.F.19/20L.05 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Ars Celebrandi and Liturgical Law of the Roman Church |
Name in Polish: | Ars celebrandi i prawo liturgiczne Kościoła rzymskiego |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Short description: |
(in Polish) Wykład ma na celu zapoznanie słuchacza z różnymi wymiarami Ars celebrandi. Poprzez analizę prawa liturgicznego w trakcie wykładu słuchacze zapoznają się z prawidłami rządzącymi liturgią Kościoła oraz z tajnikami sztuki poprawnego i godnego jej celebrowania. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wykład konwersatoryjny wraz z prezentacją multimedialną. Ocena końcowa przedmiotu: 40% aktywny udział w zajęciach; 60% ocena z pracy zaliczeniowej. - Ocena niedostateczna: W1. Nie zna i nie rozumie światowego dorobku, obejmującego podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe teologii. W2. Nie zna i nie rozumie głównych trendów rozwojowych istotnych dla teologii. U1. Nie potrafi wykorzystywać wiedzy z różnych dziedzin nauki i sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów teologicznych i wykorzystywania zadań o charakterze badawczym. U2. Nie potrafi wnioskować na podstawie wyników badań teologicznych. U3. Nie potrafi inicjować debaty teologicznej. K1. Nie wykazuje gotowości do krytycznej oceny dorobku teologii. K2. Nie wykazuje gotowości do uznawania znaczenia wiedzy teologicznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych. K3. Nie wykazuje gotowości do wypełnienia zobowiązań społecznych badaczy i twórców teologii. - Ocena dostateczna W1. Wybiórczo zna i częściowo rozumie światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe teologii. W2. Zna niektóre trendy rozwojowe w teologii. U1. Potrafi wykorzystywać wiedzę z niektórych dziedzin nauki i sztuki do identyfikowania wybranych problemów teologicznych. U2. Potrafi formułować niektóre wnioski na podstawie wyników badań teologicznych. U3. Nie potrafi inicjować debaty teologicznej. K1. Wykazuje słabą gotowość do krytycznej oceny dorobku teologii. K2. Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy teologicznej w rozwiązywaniu nieistotnych problemów poznawczych i praktycznych. K3. Wykazuje słabą gotowości do wypełnienia zobowiązań społecznych badaczy i twórców teologii. - Ocena dobra W1. Zna i rozumie światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe teologii. W2. Zna i rozumie większość trendów rozwojowych istotnych dla teologii. W3. Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w kontekście liturgiki porównawczej. U1. Potrafi wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki i sztuki do identyfikowania, formułowania i rozwiązywania złożonych problemów teologicznych. U2. Potrafi wnioskować na podstawie wyników badań teologicznych. U3. Potrafi inicjować debatę teologiczną K1. Jest gotów do oceny dorobku teologii. K2. Jest gotów do warunkowego uznawania znaczenia wiedzy teologicznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych. K3. Jest gotów do wypełnienia większości zobowiązań społecznych badaczy i twórców teologii. - Ocena bardzo dobra W1. W stopniu umożliwiającym rewizję istniejących paradygmatów zna i rozumie światowy dorobek, obejmujący podstawy teoretyczne oraz zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe teologii. W2. Zna i rozumie główne trendy rozwojowe istotne dla teologii. W3. Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w kontekście uprawianej teologii, jej uwarunkowań i skutków. U1. Potrafi wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki i sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów teologicznych i wykorzystywania zadań o charakterze badawczym. U2. Potrafi trafnie wnioskować na podstawie wyników badań teologicznych. U3. Potrafi inicjować debatę teologiczną. K1. Jest gotów do krytycznej oceny dorobku teologii. K2. Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy teologicznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych. K3. Jest gotów do wypełnienia zobowiązań społecznych badaczy i twórców teologii. |
Copyright by University of Opole.