Therapeutic dialogue
General data
Course ID: | 5-DR.NOR.62 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Therapeutic dialogue |
Name in Polish: | Dialog terapeutyczny |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | elective courses |
Short description: |
(in Polish) Dialog terapeutyczny jest podstawową umiejętnością związaną z pracą z klientem. Pozwala on na eksploracje struktur osobowości klienta, tak by poszerzyć jego wgląd w siebie. Jako technika terapeutyczna została zapoczątkowana przez szkołę psychoanalityczną, a rozwinięta w ujęciu psychodynamicznym, humanistycznym i egzystencjalnym. |
Full description: |
(in Polish) Główne zagadnienia: 1. Kontakt z klientem, diagnoza i kontrakt 2. Dialog jako interwencja terapeutyczna, zjawisko przeniesienie i przeciwprzeniesienia 3. Opór w dialogu terapeutycznym 4. Marzenia senne w procesie psychoterapii jako forma dialogu terapeutycznego 5. Wgląd i przepracowanie 6. Dialogiczne kończenie procesu psychoterapii |
Bibliography: |
(in Polish) A.1. wykorzystywana podczas zajęć: H. Stierlin, I. Rucker-Embden, N. Wetzel, M. Wirsching, Pierwszy wywiad z rodziną, Gdańsk1999; N. McWilliams, Diagnoza psychoanalityczna, Gdańsk 2009; N. McWilliams, Psychoterapia psychoanalityczna, Gdańsk 2011; L. Grzesiuk, Psychoterapia – teoria, Warszawa 2005; L. Grzesiuk, Psychoterapia – praktyka, Warszawa 2006; H. Goldberg, I. Goldberg, Terapia rodzin, Kraków 2006. A.2. studiowana samodzielnie przez studenta: J.A. Heaton, Podstawy umiejętności terapeutycznych, Gdańsk 2005; J.A. Kottler, Skuteczny terapeuta, Gdańsk 2005; C.J. Gelso, J.A. Hayes, Relacja terapeutyczna, Gdańsk 2005; D.R. Crane, Podstawy terapii małżeństw, Gdańsk 2002; V. Satir, Terapia rodziny, Gdańsk 2000. B. Literatura uzupełniająca: S. Kratochvil, Podstawy psychoterapii, Poznań 2003; I. Namysłowska, Terapia rodzin, Warszawa 1997. |
Learning outcomes: |
(in Polish) W_03 Wykazuje orientację co do kierunków dociekań teoretycznych i empirycznych W_05 Wykazuje znajomość warsztatu metodologicznego nauk humanistycznych i społecznych oraz szczegółowych technik stosowanych w naukach o rodzinie U_01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny oraz wyciągać wnioski i formułować opinie U_06 Potrafi skutecznie przekazywać swoją wiedzę i umiejętności różnym grupom odbiorców, ze szczególnym uwzględnieniem studentów, lub w inny sposób wnosić wkład do kształcenia specjalistów oraz stosować odpowiednie do charakteru zajęć dydaktycznych metody i techniki ich prowadzenia K_01 Wykazuje krytyczne zrozumienie wkładu wyników własnej działalności badawczej i twórczej w rozwój nauk o rodzinie K_02 Ma świadomość obowiązku twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania współczesności i kształtowania wzorców postaw wobec nowych zjawisk i problemów |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Formy zaliczenia: - zaliczenie ustne lub - zaliczenie pisemne lub - wykonanie pracy zaliczeniowej: esej Podstawowe kryteria 1. Praca zaliczeniowa: praca pisemna - 40% 2. Aktywność na zajęciach – 30% 3. Znajomość lektur – 30% |
Copyright by University of Opole.