University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Therapeutic dialogue

General data

Course ID: 5-DR.NOR.74
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Therapeutic dialogue
Name in Polish: Dialog terapeutyczny
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Type of course:

elective courses

Short description: (in Polish)

Dialog terapeutyczny jest podstawową umiejętnością związaną z pracą z klientem. Pozwala on na eksploracje struktur osobowości klienta, tak by poszerzyć jego wgląd w siebie. Jako technika terapeutyczna została zapoczątkowana przez szkołę psychoanalityczną, a rozwinięta w ujęciu psychodynamicznym, humanistycznym i egzystencjalnym.

Full description: (in Polish)

Główne zagadnienia:

1. Kontakt z klientem, diagnoza i kontrakt

2. Dialog jako interwencja terapeutyczna, zjawisko przeniesienie i przeciwprzeniesienia

3. Opór w dialogu terapeutycznym

4. Marzenia senne w procesie psychoterapii jako forma dialogu terapeutycznego

5. Wgląd i przepracowanie

6. Dialogiczne kończenie procesu psychoterapii

Bibliography: (in Polish)

A.1. wykorzystywana podczas zajęć:

H. Stierlin, I. Rucker-Embden, N. Wetzel, M. Wirsching, Pierwszy wywiad z rodziną, Gdańsk1999; N. McWilliams, Diagnoza psychoanalityczna, Gdańsk 2009; N. McWilliams, Psychoterapia psychoanalityczna, Gdańsk 2011; L. Grzesiuk, Psychoterapia – teoria, Warszawa 2005; L. Grzesiuk, Psychoterapia – praktyka, Warszawa 2006; H. Goldberg, I. Goldberg, Terapia rodzin, Kraków 2006.

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta:

J.A. Heaton, Podstawy umiejętności terapeutycznych, Gdańsk 2005; J.A. Kottler, Skuteczny terapeuta, Gdańsk 2005; C.J. Gelso, J.A. Hayes, Relacja terapeutyczna, Gdańsk 2005; D.R. Crane, Podstawy terapii małżeństw, Gdańsk 2002; V. Satir, Terapia rodziny, Gdańsk 2000.

B. Literatura uzupełniająca:

S. Kratochvil, Podstawy psychoterapii, Poznań 2003; I. Namysłowska, Terapia rodzin, Warszawa 1997.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

A. Sposób zaliczenia

• zaliczenie z oceną

B. Formy zaliczenia:

• zaliczenie ustne

lub

• wykonanie pracy zaliczeniowej: prezentacja multimedialna

lub

• zaliczenie pisemne

C. Podstawowe kryteria

1. Praca zaliczeniowa: prezentacja multimedialna lub praca pisemna – 40%

2. Aktywność na zajęciach – 30%

3. Znajomość lektur – 30%

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)