University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Biblical Journeys: Holy Places in the Middle East

General data

Course ID: 5.0.0.1.1.002
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Biblical Journeys: Holy Places in the Middle East
Name in Polish: Biblijne podróże: miejsca święte na Bliskim Wschodzie
Organizational unit: Faculty of Theology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

elective courses

Short description: (in Polish)

Wykład ma na celu omówienie najważniejszych miejsc świętych na terenie Bliskiego Wschodu, związanych z wydarzeniami bądź postaciami występującymi w Biblii.

Full description: (in Polish)

W ramach wykładu przedstawione zostaną najważniejsze miejsca biblijne, związane z wydarzeniami i postaciami występującymi w Starym i Nowym Testamencie, które na bazie przekazów historycznych lub ukształtowanej wielowiekowej tradycji, były w przeszłości bądź są do dnia dzisiejszego uznawane za miejsca święte i jako takie odwiedzane przez przedstawicieli trzech wielkich religii monoteistycznych.

Każde z miejsc świętych zostanie omówione w kontekście biblijnym, dlatego ważnym elementem zajęć będzie analiza perykop biblijnych związanych z nimi. Ponadto, przy pomocy środków multimedialnych, zostanie przedstawiony obecny wygląd każdego miejsca oraz ukazany jego kontekst geograficzny, historia i wyniki przeprowadzonych w nim badań archeologicznych.

Zajęcia przebiegać będą wg następującego schematu:

1. Jerozolima: Syjon i rejon świątyni jerozolimskiej.

2. Jerozolima: Bazylika Bożego Grobu i inne miejsca święte chrześcijan.

3. Miasta Dawida: Betlejem i Hebron.

4. Nazaret i Kana Galilejska.

5. Rzeka Jordan i Jezioro Genezaret oraz miejscowości leżące na ich brzegach.

6. Góry Galilei i Libanu: Tabor, Karmel, Hermon i Meron.

7. Cezarea i inne miasta wybrzeża Morza Śródziemnego.

8. Góra Synaj, Kair i osady Negewu.

9. Góry Nebo i Hor, Madaba.

10. Damaszek i Antiochia Syryjska i miasta Dekapolu.

11. Nadmorskie ośrodki Azji Mniejszej: Efez i Milet.

12. Kapadocja: Antiochia Pizydyjska, Ikonium, Listra i Derbe.

13. Galacja; Kolosy, Hierapolis i Laodycea.

14. Smyrna, Pergamon, Tiatyra, Sardes i Filadelfia.

15. Cypr, Patmos i inne wyspy greckie.

Bibliography: (in Polish)

A. LEMAIRE (red.), Świat Biblii, Wrocław 2001;

J. MURPHY-O'CONNOR, Przewodnik po Ziemi Świętej, Warszawa 2013;

C.E. FANT, M.G. REDDISH, A Guide to Biblical Sites in Greece and Turkey, Oxford 2003;

C. MEE, T. SPAWFORTH, Greece, An Oxford Archaeological Guide, Oxford 2001;

O. KEEL, M. KÜCHLER, C. UEHLINGE, Orte und Landschaften der Bibel, Bd.1: Geographisch-geschichtliche Landeskunde, Göttingen 1984;

M. KÜCHLER, Orte und Landschaften der Bibel, Bd.4.2: Jerusalem: Ein Handbuch und Studienreiseführer zur Heiligen Stadt, Göttingen 2007.

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA:

W1. Student ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi i społecznymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych - TMA_W12; P7S_WG;

W2. Student rozumie kulturotwórczą rolę Kościoła i teologii, zarówno w aspekcie historycznym, jak i społecznym (TMA_W14, P7S_WG, PS7_WK);

W3. Student ma gruntowną znajomość zasad interpretacji tekstu biblijnego - TMA_W15; P7S_WG

UMIEJĘTNOŚCI:

U1. Student potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej - TMA_U01; P7S_UW

U2. Student umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własnym rozwojem osobowym i karierą zawodową - TMA_U05, P7S_UW;

U3. Student posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych - TMA_U06, P7S_UW;

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K1. Student rozumie potrzebę intelektualnego i religijno-duchowego formowania się przez całe życie; jest gotów do samodzielnego i krytycznego uzupełniania wiedzy i umiejętności oraz inspirowania i organizowania procesu kształcenia się innych osób - TMA_K02; P7S_KR;

K2. Student ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów - TMA_K05, P7S_KO;

K3. Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - TMA_K03; P7S_KR.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

A. Sposób zaliczenia:

• zaliczenie z oceną

B. Formy zaliczenia:

• ocena zaliczeniowa na podstawie obecności na wykładzie i przygotowanej prezentacji.

C. Kryteria oceniania:

• ocena niedostateczna

WIEDZA:

W1. Student nie ma wiedzy o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki.

W2. Student nie rozumie kulturotwórczej roli Kościoła i teologii.

W3. Student nie zna podstawowych zasad interpretacji tekstu biblijnego.

UMIEJĘTNOŚCI:

U1. Student nie potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacji z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytycznych sądów z wykorzystaniem wiedzy teologicznej;

U2. Student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy;

U3. Student nie potrafi integrować wiedzy z różnych subdyscyplin.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K1. Student nie rozumie potrzeby intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się przez całe życie;

K2. Student nie dostrzega złożoności rzeczywistości i nie rozumie potrzeby interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów;

K3. Student nie potrafi pracować w grupie.

• ocena dostateczna

WIEDZA:

W1. Student posiada podstawową wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki;

W2. Student rozumie kulturotwórczą rolę Kościoła i teologii;

W3. Student ma podstawową znajomość zasad interpretacji tekstu biblijnego.

UMIEJĘTNOŚCI:

U1. Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz próbuje formułować na tej podstawie sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej;

U2. Student umie samodzielnie zdobywać wiedzę i z niej korzystać;

U3. Student potrafi w podstawowym stopniu integrować wiedzę z różnych dyscyplin.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K1. Student rozumie potrzebę intelektualnego i religijno-duchowego formowania się przez całe życie;

K2. Student ma świadomość złożoności rzeczywistości i w pewnym stopniu rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów;

K3. Student potrafi pracować w grupie.

• ocena dobra

WIEDZA:

W1. Student ma wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi i społecznymi;

W2. Student rozumie kulturotwórczą rolę Kościoła i teologii, zarówno w aspekcie historycznym, jak i społecznym;

W3. Student zna zasady interpretacji tekstu biblijnego.

UMIEJĘTNOŚCI:

U1. Student potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać i selekcjonować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie ogólne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej;

U2. Student umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze oraz podejmować działania zmierzające do rozwijania swoich zdolności;

U3. Student ma umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych;

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K1. Student rozumie potrzebę intelektualnego i religijno-duchowego formowania się przez całe oraz jest gotów do samodzielnego i krytycznego uzupełniania wiedzy i umiejętności;

K2. Student ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów;

K3. Student potrafi współdziałać i pracować w grupie.

• ocena bardzo dobra

WIEDZA:

W1. Student ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi i społecznymi i potrafi integrować perspektywy właściwe dla kilku dyscyplin naukowych;

W2. Student rozumie kulturotwórczą rolę Kościoła i teologii, zarówno w aspekcie historycznym, jak i społecznym i zna przykłady pozytywnego oddziaływania Kościoła i teologii na kulturę.

W3. Student ma gruntowną znajomość zasad interpretacji tekstu biblijnego.

UMIEJĘTNOŚCI:

U1. Student potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz sprawnie formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej;

U2. Student umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać swoje umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własnym rozwojem osobowym i karierą zawodową;

U3. Student ma umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz potrafi zastosować ją w nietypowych sytuacjach profesjonalnych;

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K1. Student rozumie potrzebę intelektualnego i religijno-duchowego formowania się przez całe życie; jest gotów do samodzielnego i krytycznego uzupełniania wiedzy i umiejętności oraz inspirowania i organizowania procesu kształcenia się innych osób;

K2. Student ma świadomość złożoności rzeczywistości, doskonale rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów i stosuje je w swoim działaniu.

K3. Student potrafi bardzo efektywnie współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)