Ecclesiastical History after 1648
General data
Course ID: | 5.1.0.3.05 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Ecclesiastical History after 1648 |
Name in Polish: | Historia Kościoła od 1648 r. |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty Teologia Kapłańska PRK - semestr 03 (in Polish) Przedmioty Teologia PRK moduł Katechetyczny - semestr 03 |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Full description: |
(in Polish) 1. Kościół w epoce sekularyzacji i absolutyzmu oświeconego 2. Oświecenie, episkopalizm, józefinizm, rewolucja francuska 3. Dzieje papiestwa w XVI – XIX w. 4. Liberalizm, kwestie społeczne w życiu Kościoła w dobie nowożytnej 5. Kościół w okresie I i II wojny światowej 6. II sobór watykański 7. Kościół na ziemiach polskich w czasie niewoli narodowej 8. Kościół w II Rzeczpospolitej 9. Kościół w Polsce wobec nazizmu i komunizmu |
Bibliography: |
(in Polish) 1. M. Banaszak, Historia Kościoła Katolickiego, t. III-IV, Warszawa 1989; 2. B. Kumor, Historia Kościoła, t. VI-VIII, Lublin 2001; 3. Historia Kościoła, t. III-V, red. L. J. Rogier, R. Aubert, M. D. Knowles, tłum. M. Tarnowska – R. Turzyński, Warszawa 1986-1988; 4. Z. Zieliński, Papiestwo i papieże dwóch ostatnich wieków, Warszawa 1999; 5. M. Żywczyński, Historia Powszechna 1789-1870, Warszawa 2002; 6. J. Żaryn, Dzieje Kościoła Katolickiego w Polsce (1944-1989), Warszawa 2003; 7. L. Mezzadri, Rewolucja francuska a Kościół, Kraków 2007. 8. B. Kumor, Z. Obertyński, Historia Kościoła w Polsce, t. II, cz. 1-2, Poznań 1979. 9. Chrześcijaństwo w Polsce, red. J. Kłoczowski, Lublin 1992. |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA W1 - student stosuje terminologię historycznokościelną z zakresu dziejów nowożytnych i najnowszych - TMA_W03; P7S_WG W2 - student opisuje współczesne dokonania, ośrodki i szkoły badawcze w zakresie historii Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej - TMA_W13; P7S_WG/K UMIEJĘTNOŚCI U1 - student samodzielnie wyszukuje i analizuje informacje z zakresu historii Kościoła powszechnego w czasach nowożytnych i najnowszych - TMA_U01; P7S_UW U2 - student opracowuje, rozwiązuje i prezentuje problemy badawcze w zakresie historii Kościoła powszechnego w czasach nowożytnych i najnowszych - TMA_U02; P7S_UW U3 - student interpretuje podstawowe źródła z zakresu historii Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej - TMA_U04; P7S_UW U4 - student samodzielnie zdobywa wiedzę z zakresu historii Kościoła powszechnego w dobie nowożytnej i najnowszej i poszerza umiejętności badawcze w tym zakresie - TMA_U05; P7S_UW KOMPETENCJE SPOŁECZNE (POSTAWY) K1 - student ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów zwłaszcza z uwzględnieniem faktora historycznokościelnego - TMA_K05; P7S_KO K2 - student dba o kształt kultury i dziedzictwa chrześcijańskiego będącego wynikiem działalności Kościoła powszechnego w dobie nowożytnej i najnowszej - TMA_K07; P7S_KO |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) A. Sposób zaliczenia: - egzamin ustny B. Kryteria oceniania: - Ocena niedostateczna: WIEDZA: Student nie zna terminologii historycznokościelnej i nie ma aktualnej wiedzy w zakresie historii Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej, a także nie zna zasad korzystania z własności intelektualnej we wspomnianym zakresie; UMIEJĘTNOŚCI: Student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać informacji z zakresu historii Kościoła, zdobywać wiedzy, interpretować źródeł ani opracowywać problemów badawczych z zakresu historii Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej; KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Student nie ma świadomości wielowymiarowego charakteru rzeczywistości kościelnej i własnego udziału w zachowaniu i rozwoju dziedzictwa chrześcijańskiego będącego m.in. wynikiem działalności Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej. - Ocena dostateczna WIEDZA: Student wybiórczo zna terminologię historycznokościelną i ma wybiórczą wiedzę w zakresie historii Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej oraz w małym stopniu zna zasady korzystania z własności intelektualnej we wspomnianym zakresie; UMIEJĘTNOŚCI: Student w małym stopniu potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje z zakresu historii Kościoła, zdobywać wiedzę, interpretować źródła i opracowywać problemy badawcze z zakresu historii Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej; KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Student ma niską świadomość wielowymiarowego charakteru rzeczywistości kościelnej i własnego udziału w zachowaniu i rozwoju dziedzictwa chrześcijańskiego będącego m.in. wynikiem działalności Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej. - Ocena dobra WIEDZA: Student zna większość terminologii historycznokościelnej i ma znaczną wiedzę w zakresie historii Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej oraz zna większość zasad korzystania z własności intelektualnej we wspomnianym zakresie; UMIEJĘTNOŚCI: Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje z zakresu historii Kościoła i zdobywać wiedzę oraz w znacznym stopniu poprawnie interpretować źródła, a także opracowywać problemy badawcze z zakresu historii Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej; KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Student ma znaczną świadomość wielowymiarowego charakteru rzeczywistości kościelnej i sposobów własnego udziału w zachowaniu i rozwoju dziedzictwa chrześcijańskiego będącego m.in. wynikiem działalności Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej. - Ocena bardzo dobra WIEDZA: Student zna w całości terminologię historycznokościelną i ma pogłębioną wiedzę w zakresie historii Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej oraz zna w pełni zasady korzystania z własności intelektualnej we wspomnianym zakresie; UMIEJĘTNOŚCI: Student potrafi samodzielnie wyszukiwać wszelkie informacje z zakresu historii Kościoła i sprawnie zdobywać wiedzę oraz całkowicie poprawnie interpretować źródła, a także opracowywać bardziej złożone problemy badawcze z zakresu historii Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej; KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Student ma pełną świadomość wielowymiarowego charakteru rzeczywistości kościelnej i sposobów własnego udziału w zachowaniu i rozwoju dziedzictwa chrześcijańskiego będącego m.in. wynikiem działalności Kościoła w dobie nowożytnej i najnowszej. |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WYK
WYK
WYK
WYK
FR |
Type of class: |
Lecture, 30 hours
|
|
Coordinators: | Mariusz Drygier | |
Group instructors: | Mariusz Drygier | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Examination
Lecture - Examination |
Copyright by University of Opole.